  • 1. Data: 2020-12-11 19:21:47
    Temat: brama garażowa - pomysłów szukam
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Garaż murowany, ościeżnica z kątowników grubych, brama dwuskrzydłowa,
    konstrukcja z lekkich kątowników, na niej blacha, raczej rdzewiejąca i
    powyginana. musiałbym odciąć kątówką 30cm od dołu po całości, odtworzyć
    cały doł, przerobić zamykanie (bo trzyma się na dole) przeszlifować
    kilka warst farby, pomalować całość.
    myślę nad nową.
    sam sobie wyliczyłem na stronie producenta, 1500zł. niby nie dużo, ale
    to jest brama zrobiona z 2 blaszek cieńkich jak puszka piwa, z pianką
    budowlaną pomiędzy nimi. cholera wie ile to przetrwa czasu. ochrona
    przeciwwłamaniowa żadna. garaż jest w "osiedlu" garaży, więc przydało by
    się żeby jakaś tam ochrona była.
    Zastanawiam się czy nie zrobić samemu. trochę spawać umiem, pomocnik się
    znajdzie. pytanie z jakiej grubej blachy? Te co mam - nie potrafię
    zmierzyć, bo jest za dużo warstw farby.
    A może ktoś ostatnio przerabiał taki problem i podpowie czy jest
    zadowolony z wyboru czy zrobiłby to inaczej?
    ToMasz

  • 2. Data: 2020-12-11 19:54:02
    Temat: Re: brama garażowa - pomysłów szukam
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > A może ktoś ostatnio przerabiał taki problem i podpowie czy jest
    > zadowolony z wyboru czy zrobiłby to inaczej?

    Jak tylko się da, to robić samemu. Niekoniecznie wyjdzie taniej, ale
    pewnie wyjdzie mocniejsza. No i frajda jest, że coś własnorękoma powstało.
    Moja już się suwa, jutro napęd, słupki...

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2020-12-12 12:25:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 11.12.2020 o 19:21, ToMasz napisał:

> [...]
    > powyginana. musiałbym odciąć kątówką 30cm od dołu po całości, odtworzyć
    > cały doł, przerobić zamykanie (bo trzyma się na dole) przeszlifować

    Starą blachę wywalić całkiem, w kątownikach umieścić płytę OSB -
    zapuszczoną czymś tam brązowym - a do płyty przykręcić gęsto
    wkrętami, dachową płytę trapezową. Jeśli garaż nieogrzewany,
    to nie ma potrzeby ocieplania bramy - ma być tylko sztywno
    i w miarę antywłamaniowo, a tak skonstruowaną bramę sforsować
    na chybcika trudno, jeśli nie jest zamykana na kłódkę.