  • 11. Data: 2020-12-14 22:31:55
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2020 o 21:18, Pilocik pisze:
> [...]
    > Obecnie mam 5,6kWp idealnie byłoby dołożyć 10 paneli 440W
    >
    > Lecz cytując ustawę OZE:
    > 1) większej niż 10 kW - w stosunku ilościowym 1 do 0,7;
    > 2) nie większej niż 10 kW - w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
    > moim zdaniem równiutkie 10 to nadal 0,7
    > pytanie co na to energetyka? jak interpretują przepisy o bilasowaniu wiemy,
    > a może dla świętego spokoju założyć 10x430W?
    >
    > Kolejna kwestia to ulgi, na dofinansowanie się nie łapię bo to rozbudowa
    > a nie nowa instalacja ale na ulgę w podatku już chyba tak?
    >
    > Ostatnie pytanie dotyczy uzgodnień p-poż, obecnie jest wymóg uzgodnień

    Rób. Od miesiąca namawiają mnie spamerzy o zamontowanie paneli, 5
    telefonów dziennie. Działki wykupują na farmy...coś jest na rzeczy :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2020-12-14 22:58:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2020 22:18:42 +0100, Pilocik napisał(a):

    > Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który jeździ odbierać PV, jadą do jednej
    > na kilkadziesiąt instalacji bo się nie wyrabiają, resztę odbierają "na
    > gębę" a raczej wg zgłoszonych danych

    Fakt, jeszcze góra rok i będzie ciężko o podłączenie do sieci nie
    wspominając już o jakimś zwrocie kosztów.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 13. Data: 2020-12-16 14:01:44
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.12.2020 18:20, Lisciasty wrote:

    > Praktyka pokazuje, że nie ;)
    >
    > L.

    Oby za 2 lata nie przysłali faktury korygującej

  • 14. Data: 2020-12-16 14:04:25
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.12.2020 22:58, Jacek Maciejewski wrote:

    > Fakt, jeszcze góra rok i będzie ciężko o podłączenie do sieci nie
    > wspominając już o jakimś zwrocie kosztów.

    To nawet nie jest kwestią chęci, a napięcie będzie tak wysokie, że się
    nie da. Jedna instalacja 10kWp w słoneczny dzień daje tyle co fabryka
    dała. Jak nie ma komu dostarczyć to nici z akumulowania w sieci.

  • 15. Data: 2020-12-16 14:06:22
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    > W dużym uproszczeniu tak. Pełno o tym w internetach, poczytaj.
    >
    > L.

    Trzeba by mieć inwerter czerpiący równo z sieci żeby nie było
    nierównomierności obciążenia faz. Ale to chyba nie ma sensu.

  • 16. Data: 2020-12-16 14:14:03
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    A zapytam jako poboczny wątek... Jakie macie napięcie w gniazdkach?

    - Bez paneli
    - Z chodzącymi panelami
    - Czy są w okolicy inne instalacje PV?
    - Jak daleko jesteście od trafa?

    Ja mam 231V na wszystkich fazach, jestem prawie na końcu, najdalej od
    trafa, jeszcze instalacji nie mam ale mam już panele, w okolicy nie
    widzę żeby ktoś miał panele, przynajmniej w zasięgu mojego trafa.

  • 17. Data: 2020-12-16 19:13:00
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 16.12.2020 o 14:06, KIKI pisze:

    > Trzeba by mieć inwerter czerpiący równo z sieci żeby nie było
    > nierównomierności obciążenia faz. Ale to chyba nie ma sensu.

    A od kiedy pobór z sieci to robota dla inwertera?
    On ma dawać a od poboru masz sprzęty domowe ;)

  • 18. Data: 2020-12-17 04:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI y...@p...uu ...

> [...]
    > się nie da. Jedna instalacja 10kWp w słoneczny dzień daje tyle co
    > fabryka dała. Jak nie ma komu dostarczyć to nici z akumulowania w

    W jaki sposób daja sobie z tym rade kraje które maja wiecej
    fotowoltaiki od nas?
    Jak to sie ma do faktu, ze własnie w ciagu dnia jest najwieksze
    zapotrzebowanie na prąd w sieci? Nie powinno sie to automatycznia
    balansowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 19. Data: 2020-12-17 07:56:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.12.2020 14:14, KIKI wrote:
    > Ja mam 231V na wszystkich fazach

    Ja nie mam PV, a mam między 232-241V w ciągu doby.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2020-12-17 10:31:03
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 16 grudnia 2020 o 14:14:05 UTC+1 KIKI napisał(a):
    > A zapytam jako poboczny wątek... Jakie macie napięcie w gniazdkach?
    >
    > - Bez paneli
    > - Z chodzącymi panelami
    > - Czy są w okolicy inne instalacje PV?
    > - Jak daleko jesteście od trafa?

    można sobie wyszukać gości którzy nadają i produkcję i napięcie sieci i pooglądać
    https://pvmonitor.pl/user.php?idinst=100445#/poz0

    b.