  • 1. Data: 2020-12-16 13:47:09
    Temat: Hermetyczne połączenie lampek świątecznych LED z kablem wystającym z ziemi
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    Hey,

    Mam na podwórku kabel 3x1.5, taki prawilny, który można zakopać w ziemi,
    z grubą izolacją, może nawet zbrojony już nie pamiętam. Ale mam też
    lampki LED, producent podaje że do montażu na zewnątrz. Jak do połączyć
    hermetycznie, bez ucinania wtyczki od lampek LED?

    Oczywiście pod wodą pływać nie będzie (mogę łączenie unieść nawet metr
    nad ziemię), ale przed deszczem i (mam nadzieje) śniegiem musi się to
    wybronić.

    Dzięki
    GreDi

  • 2. Data: 2020-12-16 13:50:19
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 16.12.2020 13:47, GreDi wrote:
    > Mam na podwórku kabel 3x1.5,

    Szybka errata, kabel ma 3x2.5, jeżeli to coś zmienia.

    --

    GreDi

  • 3. Data: 2020-12-16 13:55:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 16 grudnia 2020 o 13:50:20 UTC+1 GreDi napisał(a):
    > Szybka errata, kabel ma 3x2.5, jeżeli to coś zmienia.
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-hermetyczny-wtyczka
    -i-gniazdo-rozne-kolory-6118282830

    Ew dla świętego spokoju weź jakąś mała skrzyneczkę narzędziowa i w tej skrzynce
    umieść złączone gniazdo i wtyczkę.

  • 4. Data: 2020-12-16 14:09:57
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 16.12.2020 o 13:47, GreDi napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście pod wodą pływać nie będzie (mogę łączenie unieść nawet metr
    > nad ziemię), ale przed deszczem i (mam nadzieje) śniegiem musi się to

    Takie czasowe połączenie, hermetyczności nie wymaga - wystarczy,
    że je umieścisz pod dachem. Pod dachem karmika dla ptaszków na ten
    przykład. Będzie wilk syty i owca cała - znaczy ptaszki będą syte,
    gdy nasypiesz do tego karmika ziarna przy okazji. Zima, panie.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 5. Data: 2020-12-16 21:23:53
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Oczywiście pod wodą pływać nie będzie (mogę łączenie unieść nawet metr
    > nad ziemię), ale przed deszczem i (mam nadzieje) śniegiem musi się to
    > wybronić.

    Na te kilka tygodni wystarczy reklamówka. Umieścić tak żeby woda po
    kablu nie wpływała do środka. Sprawdzone od wielu lat.
    Wojtek

  • 6. Data: 2020-12-16 23:06:46
    Od: adam <a...@a...pl>

    > ptaszki będą syte,
    > gdy nasypiesz do tego karmika ziarna przy okazji. Zima, panie.

    Nie tak szybko - przy takiej pogodzie ptaszków się nie dokarmia.
    A jak już będzie zima, to jak zaczniesz karmić, to nie można przestać,
    dopóki się nie ociepli.

    No chyba, ze mówimy o naszych górach, tam można już dokarmiać.

  • 7. Data: 2020-12-28 13:42:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą to obecnie wiele reklamówek się bardzo szybko degraduje, dosłownie w
    proszek się zamieniają.
    Słońce przyspiesza ten proces.
    Co do wymaganej hermetyczności to trochę zależy, czy tam jest różnicówka.

    -----

  • 8. Data: 2020-12-28 16:07:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 grudnia 2020 o 13:42:24 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Słońce przyspiesza ten proces.
    > Co do wymaganej hermetyczności to trochę zależy, czy tam jest różnicówka.

    Nie pierdol z tymi reklamówkami. W tv twierdzą że jakies 500 lat reklamówki trują.
    Nie znasz się.

  • 9. Data: 2020-12-29 09:17:24
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-12-28 o 16:07, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Nie pierdol z tymi reklamówkami. W tv twierdzą że jakies 500 lat reklamówki trują.
    Nie znasz się.

    Ty zenusiu znasz się na wszystkim. Jesteś genialnym idiotą!

    --
    Runt

    Oculum pro oculo dentem pro dente!

  • 10. Data: 2020-12-29 09:33:51
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 28.12.2020 16:07, Zenek Kapelinder wrote:

    > Nie pierdol z tymi reklamówkami. W tv twierdzą że jakies 500 lat reklamówki trują.
    Nie znasz się.

    Jest różnicówka. Poradziłem sobie... obciąłem baniak po wodzie do
    spryskiwaczy, wsadziłem łączenie do środka.
    W lato muszę sobie jakieś "systemowe" rozwiązanie zorganizować, żeby nie
    musieć rzeźbić co sezon.

    A reklamówka z "5 10 15", która leżakowała strychu (gdzie mam tylko
    właz, z szybą), rozsypała się w drobne kawałki ~1cm?, w ~3lata. Może i
    wcześniej, ale po ~3 latach ją znalazłem i nie byłem w stanie rękoma jej
    sprzątnąć. Musiałem odkurzacz targać na strych.

    GreDi