  • 1. Data: 2020-12-17 15:37:24
    Temat: oprawa świetlówki
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Z cyklu: laik zmienia żarówkę... Nie śmiejcie się.

    W oprawie na 2 świetlówki 36W przestała świecić jedna z nich, jednakże
    podmiana na nową nie zlikwidowała problemu. Znaczy, że pewnie padł
    starter, tyle, że normalnego startera... brak. Świetlówki te startowały
    natychmiast po włączeniu, bez migania, więc przypuszczam, że starter
    jest elektroniczny. Faktycznie są dwa blaszane pudełka zintegrowane z
    obudową tejże oprawy, z kabelkami wychodzącymi do zaczepów świetlówek.

    Na tym moja wiedza się kończy, stąd pytanie do Was: czy te elektroniczne
    startery są naprawialne/rozbieralne?

  • 2. Data: 2020-12-17 15:39:53
    Temat: Re: oprawa świetlówki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2020 15:37, zhbick wrote:
    > czy te elektroniczne
    > startery są naprawialne/rozbieralne?

    Są kupowalne. W cenie znacznie niższej niż zawracanie sobie głowy naprawą.

    Jedyny problme to musisz szukać podobnego wygladem bo zapasu kabla nie
    ma, a pomysłów na wyprowadzenia w każdym typie wiecej jak typów.

  • 3. Data: 2020-12-17 17:19:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może kup LED-owy odpowiednik rury 36W (T8), dla nich zapłonnik niepotrzebny,
    doprowadzisz do tej nowej "rury" 230V.

    -----