    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Date: Sat, 2 Jan 2021 19:18:19 +0100

    On 2021-01-02 16:00, P_P wrote:
    > Kiedyś była tu mowa o ogrzewaniu domu i padło na podłogówke jako jedyny
    > rodzaj ogrzewania.
    > Natomiast czytam fachowe porady i tam doradzaja mieszane ogrzewanie.
    >
    > "Rozkład temperatury w domu wyposażonego w ogrzewanie podłogowe wymaga
    > stosowania piecy niskotemperaturowych, które zapewnią temperaturę wody
    > wpływającej do instalacji na poziomie do 55 oC oraz 45 oC na powrocie. W
    > rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    > grzejnikami i podłogowe."

    Myślę że skończyłbym czytać tą 'fachową' poradę po dotarciu do "w domu
    wyposażonego". A już nawet pomijając tą wpadkę pierwsze zdanie to jakaś
    brednia. Osobiście to na piecu mam 80 stopni, w podłogówkę idzie 30, na
    powrocie mam ponad 50, więc z tym "wymaga stosowania piecy
    niskotemperaturowych" to bym nie przesadzał...

    Ogrzewanie mieszane to (pomijając już wszystkie inne jego wady)
    niepotrzebna komplikacja jeżeli sama podłogówka wystarczy.