  • Data: 2021-01-02 21:07:37
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-02 o 18:09, P_P pisze:
    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    owinna-byc-maksymalna-temperatura-podlogi-grzewczej.
    html

    > To żaden argument, że Ty tak twierdzisz.
    > W necie można poszukać wiele takich opini jak np. tu:
    > https://www.techsterowniki.pl/blog/ogrzewanie-podlog
    owe-i-grzejnikowe-w-jednej-instalacji-czy-taka-wspol
    praca-jest-mozliwa

    > Aby było jasne, nie podważam opinii że podlogowe jest lepsze (nie
    > dlatego że Janusz tak pisze).

    Masz zupełną rację. Ogrzewanie zawsze powinno się robić mieszane.
    Podłogówki to zło konieczne, które się robi tylko tam, gdzie grzejniki
    po prostu by przeszkadzały, albo nie ma gdzie ich zamontować - w kuchni,
    spiżarce czy w garażu. W żadnym wypadku nie wolno robić podłogówek w
    pokojach, a zwłaszcza w sypialniach nie wolno robić podłogówek, ponieważ
    podłogówki powodują unoszenie się kurzu. Kurz unoszony przez podłogówki
    brudzi ściany i pozostawia na nich brzydkie smugi brudu. W pokojach i
    sypialniach powinno się montować tylko grzejniki, a najlepsze są
    grzejniki aluminiowe.

    Aby instalacja centralnego ogrzewania dobrze współpracowała z tymi
    grzejnikami to należy ją wykonać z miedzi. Im cieńsze rurki tym lepiej,
    bo wtedy w instalacji jest bardzo mała ilość wody. Jak rury są grube to
    jest duża ilość wody i zanim się nagrzeje ta woda oraz rury to grzejniki
    nie grzeją. Przez to są duże straty, bo kocioł pracuje i spala gaz, a
    grzejniki nie grzeją. Na kotłach powinno się utrzymywać temperaturę wody
    w obiegu centralnego ogrzewania minimum 60 stopni Celsjusza, zwłaszcza w
    przypadku gazowych kotłów kondensacyjnych. Jak będzie niższa temperatura
    to kocioł szybko skoroduje, a poza tym będzie miał bardzo małą
    sprawność. Poza tym niższa temperatura wody w podłogówkach będzie
    sprawiać, że te podłogówki będą zimne, a zimne podłogówki z kolei
    powodują choroby stawów. Podłogówka w trakcie pracy powinna być wyraźnie
    gorąca.

    Nie rozumiem też dziwactw, które niektórzy hydraulicy montują - jakieś
    sprzęgła, mieszacze, kilka pomp. Przecież to wszystko tylko podraża całą
    instalację i służy tylko i wyłącznie do wyciągnięcia kupy kasy od
    nieświadomego klienta. Bez najmniejszego problemu wystarczy tylko ta
    pompa wmontowana w kocioł. Bez problemu zasili ona grzejniki jak i
    podłogówki. Ale, żeby dobrze współpracowała podłogówka z grzejnikami to
    musi ona być układana możliwie jak najbardziej gęsto. Dobrą praktyką
    jest układanie podłogówki w odstępach 2-3 cm jeżeli na podłodze będą
    montowane płytki ceramiczne. Wszystko przez to, że płytki zbyt dobrze
    przewodzą ciepło i powodują szybkie wychłodzenie podłogówek.

    Tam, gdzie będą parkiety, można układać nawet w odstępach co 20-30cm, bo
    drewno lepiej izoluje ciepło i dzięki temu podłogówka nie będzie
    wychładza się tak szybko jak w przypadku płytek.

    Bardzo ważnym też jest, aby montując podłogówkę, posadzka nie była zbyt
    gruba. Posadzka taka powinna mieć co najwyżej 2-3cm grubości. W
    przeciwnym razie będzie się bardzo długo nagrzewać, powodując duże
    straty energii - tak jak w przypadku grubych rur.