  • Data: 2019-07-12 17:56:18
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-12 o 06:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > Rozumiem, dzieki.
    >
    > A jeszcze pytanie co do grubości: pierwsza ekipa która wyceniała,
    > zaproponowała 10cm styro na sciane. Z roznych wzgledów chciałem minimum
    > 15. A tu widze ze czesto piszecie ze na sciane 20cm dajecie a na dach
    > nawet 30 (ja planuje 20cm)
    >
    > Jest jakis złoty srodek?
    > Jakie grubości warto dac?

    Jak nie robisz domu pasywnego to nie ma co przesadzać z grubością,
    największy zysk daje kilka pierwszych cm styropianu, później różnice
    pomiędzy np:15 a 20 są minimalne,
    no i lepiej jest tą grubość "rozbić" na dwie warstwy ułożone z
    przesunięciem.
    Gruba warstwa styro rodzi rózne dziwne problemy np mocowanie lamp do
    elewacji,
    czy przy małych oknach zmniejsza się ich "prześwit" światła, a także
    może rodzić problemy prawne (zależne od sąsiada) jeżeli budynek jest w
    granicy 4m to ocieplenie powoduje przekroczenie tej granicy.
    Reasumując styro jest istotne te pierwsze parę cm wg mnie 15 wystarczy,
    grafit nie, zwykły wystarczy, jak się klei na piankę to nie trzeba
    kołkować (wg przepisów i tak nie trzeba) bo szybciej się rozerwie
    styropian niz puści klej,
    A co jest ważne?
    OKNA!!! okna są ważne, lepiej dopłacić do nich niż do styropianu, kupić
    z jak nalepszym U czy K zależy jak oznaczane, bo na nich się traci
    najwięcej ciepła szczególnie jak są grzejniki pod oknami.

    --
    Janusz