  • Data: 2019-07-12 21:00:02
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Jak nie robisz domu pasywnego to nie ma co przesadzać z grubością,
    > największy zysk daje kilka pierwszych cm styropianu, później różnice
    > pomiędzy np:15 a 20 są minimalne,
    > no i lepiej jest tą grubość "rozbić" na dwie warstwy ułożone z
    > przesunięciem.

    Co to znaczy dwie warstwy?
    Ze dla 15cm dac 2 x po 7 styropianu? Czy styropian z tymi zakładkami nie
    załatwia tego samego problemu?

    > Gruba warstwa styro rodzi rózne dziwne problemy np mocowanie lamp do
    > elewacji,

    No to jasne :)

    > czy przy małych oknach zmniejsza się ich "prześwit" światła, a także
    > może rodzić problemy prawne (zależne od sąsiada) jeżeli budynek jest
    > w granicy 4m to ocieplenie powoduje przekroczenie tej granicy.
    > Reasumując styro jest istotne te pierwsze parę cm wg mnie 15
    > wystarczy, grafit nie, zwykły wystarczy, jak się klei na piankę to
    > nie trzeba kołkować (wg przepisów i tak nie trzeba) bo szybciej się
    > rozerwie styropian niz puści klej,

    Majstry co beda montowac, mowiły ze beda kołkowac.

    > A co jest ważne?
    > OKNA!!! okna są ważne, lepiej dopłacić do nich niż do styropianu,
    > kupić z jak nalepszym U czy K zależy jak oznaczane, bo na nich się
    > traci najwięcej ciepła szczególnie jak są grzejniki pod oknami.

    ech... okna wymieniane ładnych pare lat temu.
    Potem regulowane, wymieniane szyby tam gdzie sie rozszczelniły.
    Obecnie ich wymiany z roznych wzlgedów rodzice chcieliby uniknac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle