  • Data: 2016-05-09 16:56:37
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-09 o 15:51, Maniek4 pisze:

    > No ja pisze o nowych domach. Sezon grzewczy kosztuje mnie jak do tej
    > pory nie wiecej jak 3500. Jest w tym tez CWU zimowe. Nie znam tez nikogo
    > kto placilby radykalnie mniej. Z tego co piszesz, zakladajac najwyzsza
    > fakture w granicahc 500 zyli to caly sezon powinienes zamknac kwota nie
    > przekraczajaca 2000 zyli. Kociol taki czy inny nie ma wielkiego
    > znaczenia. Ja tez mam kondensacyjny i uwazam, ze o jakichs powalajacych
    > oszczednosciach wzgledem kotlow niekondensacyjnych nie ma mowy. Powiem
    > szczerze zaskakujaco tanio grzejesz, ew. dom niezbyt duzy.

    165 m2 przestrzeni użytkowej, klocek o podstawie 10x10 m, wysoki na
    jakieś 6,5 m. Ściana 39 cm jakichś bloczków betonowych/betonowo-jakichś
    o różnych kolorach od białego, przez szary, po ciemnoszary. Stropodach
    wentylowany z wrzuconą tam przez poprzedników jakąś warstwą wełny
    starej. Parter podłogówka, u góry kaloryfery. Junkers CerapurSmart ZSB
    14-3CE + junkersowy sterownik pogodowy, zasobnik CWU 80L od starego
    kotła. Temperatura obiegu grzewczego ustawiona na maks. 45 stopni z
    ogranicznikiem dla podłogówki oczywiście. Temperatura oczekiwana
    wewnątrz 22 stopnie. Wentylacja grawitacyjna (do poprawienia jeszcze,
    więc może tutaj jest rozwiązanie zagadki?). Niezbyt szczelne wyjście na
    ogród z salonu (tutaj da się odczuć chłodniejsze powietrze), poza tym
    "zwykłe", że tak to nazwę, okna plastikowe sprzed jakichś 12 lat. Dom
    jest zrobiony w ramach projektu z 86 roku, ale powstawał metodą
    gospodarczą od 86 do 99 roku, kiedy kupili go poprzednicy i w 2-3 lata
    przystosowali do zamieszkania. Ja kupiłem go 2 lata temu i od tej pory z
    inwestycji było zrobione uszczelnienie murów i ocieplenie (dom miał gołe
    mury, dość dziurawe) styro 15 cm, wykonanie przyłącza gazowego i
    dołożenie do instalacji kotła gazowego (wcześniej był elektryczny 15
    kW). Poza tym remont 2 pokoi, ale to nie wpływa.
    Nic więcej nie jestem w stanie podać. Kwot nie wymyślam, bo i po co. Sam
    jestem mega pozytywnie zaskoczony wysokością rachunków. Zwłaszcza po
    pierwszym fragmencie zimy zaraz po zakupie domu, gdzie kocioł
    elektryczny wciągał mi 120 zł/dobę i dostałem rachunek za prąd za 2
    miechy na kwotę 3600 zł... I to już po ograniczeniu do maksimum ilości
    ogrzewanej przestrzeni po dwóch dniach i dogrzewaniu się stałym kominkiem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /