    Subject: Re: Panele FV
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <qfsu0l$dcv$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5d2267cb$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qfuq27$5s9$3$Janusz@news.chmurka.net>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 8 Jul 2019 10:23:52 +0200

    W dniu 2019-07-08 o 09:06, Janusz pisze:

    > Chłopcze, zluzuj z tą agresją, chcesz robić za fachowca tutaj to się
    > zachowuj jak fachowiec a nie rozdarta baba na targu,

    Póki co to ty tu jesteś najbardziej agresywny i uważasz się za fachowca
    i to w dziedzinie, którą to akurat ja się zajmuję zawodowo od
    kilkudziesięciu lat, a nie masz o tym kompletnie pojęcia.

    Ty się tutaj zachowujesz jak rozdarta baba na targu, wyskakujesz ni stąd
    ni zowąd do mnie z chamskimi tekstami i mi ubliżasz. Nikt tu nie
    kwestionuje faktu, że takie panele muszą być uziemione i nie tylko
    panele, ale nie z tego powodu, który ty podałeś. Wszelkie instalacje
    odgromowe buduje się przede wszystkim, aby zabezpieczyć budynki przed
    pożarem powstałym na skutek wyładowania atmosferycznego. Po to, żeby
    powstałe wyładowanie pioruna poprowadzić do ziemi obok domu, a nie
    centralnie przez dom czy też poprzez instalacje znajdujące się w tym
    domu (instalacje elektryczne, centralnego ogrzewania, stalowe wkłady
    kominowe, metalowe elementy konstrukcyjne budynku itd.). Niestety
    podczas takiego wyładowania w przypadku braku instalacji odgromowej łuk
    elektryczny potrafi przejść przez dach, więźbę, strop i wywołać pożar.

    Poczytaj sobie czym jest impuls elektromagnetyczny towarzyszący
    wyładowaniom atmosferycznym (LEMP - Lightning Electromagnetic Pulse)

    Piorun nie musi uderzyć bezpośrednio w ogniwa czy też w elektronikę tych
    ogniw, aby uległy one uszkodzeniu. Wystarczy, że piorun uderzy w dom lub
    instalację odgromową sąsiedniego domu czy nawet kilka domów dalej lub
    też w jakieś drzewo rosnące w pobliżu. Oczywiście uziemienie obudowy
    ogniw FV zmniejsza skutki LEMP, ale nie eliminuje ich w 100%.

    Miałem tu więcej napisać, ale lepiej jak sam włożysz trochę pracy w to,
    aby odszukać odpowiednie informacje i się dokształcić. I tak już sporo
    ci wyjaśniłem, choć na to nie zasłużyłeś.

    Następnym razem radzę ci więcej pokory i szacunku do ludzi, którzy w
    danej branży są specjalistami, bo tylko w ten sposób możesz zdobyć
    trochę wiedzy.