  • Data: 2011-01-25 07:14:06
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja np place ok 150zł miesięcznie za prąd. Z moich wyliczen wynika że udzial
    > oświetlenia w tym to ok 15zł miesiecznie czyli 10%. Nie mam zadnej żarowki
    > energooszczednej.
    > Bez sensu więc ta "oszczędnośc" na zarowkach energooszczędnych

    Bo to głupota ...

    Płacić za "zarówkę" LED po 20-40zł której producent obiecuje nam
    odpowiednik tradycyjnej żarówki 60W a wystarczy zobaczyć ile daje
    światła (ilośc lumen) taka żarówka LED i nagle okazuje się że daje ona
    tyle światła co tradycyjne żarówka 10-25W max ...
    Tyle że producenci żarówek LED bardzo często "zapominają" podawać
    ilośc lumen na swoich opakowaniach .

    Gdzie ta "oszczędność" jak w domu trzeba takich żarówek kupić
    kilkanaście / kilkadziesiąt i zapłacić kilkaset złotych (kilka tysięcy
    od razu a ilośc światła nam się drastycznie zmniejszy ?)

    Osobiście uważam że świetlówki energoszczedne dają dużo lepsze światło
    i dużo więcej światła (ilośc lumen świetlówki enerooszczednej jest
    taka sama jak w przypadku żarówki tradycyjnej a czasami nawet
    większa ...) , światło jest białe ciepłe a dodatkowo można kupić za
    grosze (Allegro ;)

    Ja byłem u znajomych którzy mają całe oświetlenie z LED. Jak dla mnie
    to ciemne nory a dodatkowo światło nędzne ...

    Ale jak wyda się kilkaset złotych to człowiek tego na śmietnik nie
    wywali ...