  • Data: 2011-01-25 06:58:34
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nabyłem dziś drogą kupna paręnaście żarówek led z lidla (livarno lux). Jakieś
    > pół roku wcześniej kupiłem 4 sztuki na próbę. Póki co, sprawdzają się
    > znakomicie. Dziś wymieniłem wszystkie halogeny nad blatem w kuchni i halogeny w
    > pokoju dzieciaków. W kuchni różnicy praktycznie nie widać (halogeny były 20W) a
    > w pokoju dzieci jest minimalnie ciemniej (wcześniej 50W).
    > Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    Współczuję dzieciom ...

    W życiu bym nie zastosował żarówek LED w pomieszczeniach mieszkalnych.
    Mam w kuchni 4 metrową listwę LED i jakość światła mimo że jest
    "ciepłe żółte" jest według mnie mierne ...

    Wszystkie żarówki LED są oszukane. Producenci bardzo żadko podają ile
    faktycznie żarówka ma ilości lumen a to wyznacznik ile daje światła.
    Niemalże zawsze okazuje się że żarówka LED która miała być
    odpowiednikiem żarówki tradycyjnej 60W ma tyle lumen co żarówka 15-25W
    MAX ...
    Dodatkowo barwa światła ...
    Jak dotychczas nie znalazłem żarówki LED która by miała takie światło
    jak żarówka,tradycjna lub halogen ...

    Osobiście uważam że dużo lepszym zakupem są świetlówki
    energooszczedne. Mają tyle samo światła (lumen) jak żarówki tradycyjne
    i obiecywany "odpowiednik żarówkowy" nie jest oszukany a światło jakie
    dają (markowe) jest taki jak tradycyjnej żarówki a dodatkowo kosztują
    grosze (np. na Allegro).