  • Data: 2011-01-05 14:01:56
    Temat: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ig1qcp$2ho$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem ...
    >
    > Być może grzanie to wina silnika podajnika , silnika dmuchawy ...
    >
    > Czytałem też że instalatorzy pieców nie prawidłowo montują piece ...
    > Niby każdy piec należy przy montażu uszczelnić (palenisko) , a że
    > większość
    > montażystów tego nie robi bo im sie nie chce albo nie chce im sie
    > przyczytać
    > instrukcji ...
    >
    > Nie wiem i nie wnikam. Piece poważnym producentów mają certyfikaty i są
    > badane
    > więc wątpie aby dane nie były prawdziwe ...

    Ale bajki wypisujecie :)
    Co ma wspólnego ciepło w kotłowni ze sprawnością kotła ?
    Czy energia jest uwalniana w kotłowni czy też poza nią nie wpływa na
    współczynnik sprawności.
    To, że przy kotle na ekogroszek jest cieplej w kotłowni jest chyba oczywise,
    że dzieje sie tak za sprawą większej powierzchni kotła, z któą ma kontakt
    powietrze w kotłowni. Poza tym w przypadku kotła gazowego, powietrze
    zasysane do kotła chłodzi obudowę kotła, dlatego też ilość oddawanego ciepła
    z kotła gazowego do otoczenia jest znikoma. Kolejnym czynnikiem wpływającym
    na ilość ciepła oddawanego przez kocioł do otoczenia to temperatura wody w
    kotle. W przypadku kotłów węglowych jest ona wyższa.