    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Predkosci pomp obiegowych w instalacji
    Date: Wed, 17 Nov 2010 19:08:18 +0100

    Użytkownik "Cam" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:4ce3d4a3$1@news.home.net.pl...

    > Czy dobrze rozumiem z twojej wypowiedz, że cieplej bedzie jesli pompa od
    > podlogowki bedzie pracowac na 1 biegu niz na 3. Myslalem, ze jest na
    > odwrot.?

    Zrozumiales troche zle.
    Sens jest taki, ze nalezy znalezc takie parametry, aby instalacja byla
    zasilana mozliwie najmniejsza iloscia energii przy niemniejszym komforcie.
    Jezeli do utrzymania zalozonych parametrow wystarczy pierwsza predkosc pompy
    to nie ma sensu gonic jej na trzeciej. By calosc jeszcze bardziej
    skomplikowac to trzeba dobrac krzywa grzewcza, ktora moglaby byc nizsza przy
    wiekszych przeplywach. :-)

    Pozdro.. TK