  • Data: 2009-10-13 16:46:38
    Temat: Re: Słoneczne kolektory www.assolary.pl
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hb18ra$fpp$1@news.onet.pl...

    > Maniek- nawet jak bys sie jeszcze bardziej postarał to nie nie masz szans
    > na udowodnienie że ich zakup jest ekonomicznie uzasadniniony. Nie jest i
    > nie ma szans aby był przy dzisiejszych ich cenach.

    Wszystko zalezy od konkretnej sytuacji. Wiadomo, ze takiemu singlowi nie ma
    prawa sie zwrocic. Jakos ciagle nie moge zgodzic sie z podejsciem, ze to
    ogolnie nieoplacalna inwestycja, bo to pisane pierdoly i nic wiecej.

    > Ciepła woda za darmo prze z kilka miesięcy w roku+ dodatkowo np możliwośc
    > podgrzania wody w basenie+ bezobsługowość tego ustrojstwa to plusy tego
    > ustrojstwa.

    Majac solary mozesz wymieniac wode dzieciom w basenie nawet co dzien bez
    ogladania sie na koszty jej podgrzewania. Pisalem kiedys o tym i nie chce
    sie powtarzac, ale taka pralke np. tez mozna kupic pod katem wykorzystania
    juz podgrzanej wody solarem, zmywarke rowniez. To sa wymierne korzysci, ale
    trudnopoliczalne.

    > Koszt zakupu i montazu to minus ale sukcesywnie ceny zestawów maleją.
    > Co prawda ceny na Ass...... stronie autora wątku są jakie są ale można
    > spokojnie kupić gdzie indziej i taniej.

    Porownywalem ceny w stosunku do zeszlego roku kiedy sam to kupowalem. Wydaje
    mi sie ze wrecz te zestawy podrozaly, choc tendencje sa jak wiadomo
    znizkowe.

    > I to akurat chyba warto kupic pomimo braku sensownego zwrotu z inwestycji.

    Jest tez inny aspekt czysto indywidualny. Ja np. mam lazienke oddalona od
    kotlowni o 14m, jest tez druga lazienka na gorze ale rura jeszcze dalej. Nie
    da sie korzystac wygodnie z cieplej wody bez cyrkulacji. Zamiast zastanawiac
    sie ile strat idzie mi na cyrkulacje podszedlem do problemu z innej strony.

    > Odnosnie kosztu grzania wody gazem. Moje mieszkanie wynajmuje 3 osobowej
    > rodzinie(dwoje dorosłych + kilku letnie dziecko)
    > Ciepłą wodę grzeją tam gazem. Prysznic, umywalka, zlewozmywak itp.
    > Średniomiesięcznie za gaz płacą ok 70zł.

    Dwie dorosle osoby i male dziecko, brak cyrkulacji a nadal nie jest to
    deklarowane gdzies na poczatku 50zl. :-)
    Mozna latwo policzyc ile czasu inwestycja sie bedzie zwracac. Koszt to
    jakies 7000zl. Teoretyczny zwrot to 10 lat. Ale odejmijmy od tego cene
    zasobnika, dolozmy jeszcze z jedna osobe i cyrkulacje, zyski z pralki i
    zmywarki i okaze sie, ze zwrot moze nastapic w bardzo akceptowalnym czasie.
    Nie mowiac o komforcie i ulzeniu w rachunkach przez pare ladnych miesiecy w
    ciagu roku. To sa mniej wiecej moje motywy ktorymi sie kierowalem a i jest
    nas wiecej niz trzy osoby. Innymi slowy pokutuje tu ciagle podstawowy blad
    zlozenia, ale to co dobre dla ogolu nie musi byc dobre dla mnie. Co zas
    tyczy sie solarow i CO, to mam wrecz odmienne zdanie.:-)

    Pozdro.. TK