  • Data: 2020-02-18 13:43:06
    Temat: Re: Zużycie gazu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > nie da sie na to odpowiedzieć. Trzeba znać inne (stropy, podłoga,
    > wentylacja) straty. Dajmy na to na przykład ze "inne straty" to
    > zero, wtedy łatwo obliczyć z obecnej kwoty wartosc strat przez
    > sciany, oraz co bedzie po ociepleniu. Ale inne straty nie sa zero.
    > Mogą być olbrzymie, a wtedy straty przez sciany nie mają wielkiego
    > znaczenia i następne 15 cm styropianu da oszczednosci 0,0nic.

    No w sumie jasne.
    Ale co konkretnie masz na mysli?
    Robiłem badanie domu kamera termowizyjną - nie pokazała punktów które by
    jakos drastycznie były nieszczelne.

    Co do wentylacji to przeciez jakas naturalna i tak musi być - natomiast
    nie ma dziur i wiatr po domu nie pizdzi :))))

    Co do stropu to tak jak pisałem - dach jest juz ocieplony (20cm styro)

    Co do podłogi (jak rozumiem masz na mysli co jest pod domem?) to nie mam
    zielonego pojecia ale bardzo bym sie zdziwił gdyby tam było jakies
    ocieplenie.

    W domu temepratura to 21 stopni, ale w nocy w pokojach gdzie sie spi jest
    ustawiana nizsza (18-19)

    Zeby była jasnosc - pytam w kategorii ciekawostek i jakiegos rzedu
    wiekosci zastanawiajac sie tak naprawde czy to sie w ogole opłaca.
    Bo ocieplenie plus tynk to koszt powiedzmy 30 tysiecy.

    Zakładajac bardzo optymistycznie ze koszty zeszłyby o połowe - mamy
    jakies 1200zł -1500zł oszczednosci rocznie.
    Wychodziłoby ze to sie bedzie zwracac 20 lat...
    To moze lepiej załozyc za 20kpln panele a za 10kPLN poprawic tylko
    miejscami elewacje...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,