  • 1. Data: 2019-12-18 10:00:15
    Temat: Zużycie gazu
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jako że od niedawna(dokładnie 3 tygodnie) grzeję +cwu gazem ciekawy jestem i dość
    często obserwuję wskazania gazomierza
    W tym tygodniu zużywam prawie dokładnie 6m3 dziennie
    Przez ostatnie 20 dni zużyłem 152m3(7,6m3 dziennie)
    Wcześniej do grzania CO i CWU służył śmieciuch, teraz jak jest gaz temperatura w domu
    utrzymywana dokładnie taka sama jak wcześniej dla śmieciucha
    Zmniejszyłem tylko tem zasobnika CWU, przy śmieciuchu miałem ok 67stC przy gazie
    zrobiłem 55stC(i widzę że zasobnik daje rade wiec mogę jeszcze ją obniżyć do 50stc
    ale czy jest sens?)
    Ile zużywacie dziennie gazu w waszych domach?

    Internety mówią ze 1m3 gazu kosztuje ok 1,30zł(bez kosztów stałych)
    Wychodzi mi wiec że grzanie gazem mojej chałupy gazem jest trochę tańsze jak węglem.

  • 2. Data: 2019-12-18 10:49:17
    Temat: Re: Zużycie gazu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 10:00, Kris pisze:
    > Jako że od niedawna(dokładnie 3 tygodnie) grzeję +cwu gazem ciekawy jestem i dość
    często obserwuję wskazania gazomierza
    > W tym tygodniu zużywam prawie dokładnie 6m3 dziennie
    Mi też tak wychodzi 5,5 do 6,5m3 /dzień mimo że zimy nie ma.

> [...]
    > Ile zużywacie dziennie gazu w waszych domach?
    >
    > Internety mówią ze 1m3 gazu kosztuje ok 1,30zł(bez kosztów stałych)
    Ale te koszty dolicz bo je przecież płacisz, to tak jakby węgiel liczyć
    bez transportu,
    mi wyszło rok temu w tym okresie po 2,05zł/m3, ale w lecie było i 3zł/m3

    > Wychodzi mi wiec że grzanie gazem mojej chałupy gazem jest trochę tańsze jak
    węglem.
    To dobrze, może innych to przekona i przestaniemy się dusić od smogu w
    zimie.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2019-12-18 11:29:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 10:49:20 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Ale te koszty dolicz bo je przecież płacisz, to tak jakby węgiel liczyć
    > bez transportu,
    > mi wyszło rok temu w tym okresie po 2,05zł/m3, ale w lecie było i 3zł/m3

    Średniorocznie powinno wyjść poniżej 2zł/m3. Gdzieś w okolicach 1,8zł wychodzi
    ludziskom u nas z którymi rozmawiałem i których rachunki widziałem
    Więc albo masz małe zużycie w m3(większy udział kosztów stałych) albo jakaś
    nieoptymalną taryfę

  • 4. Data: 2019-12-18 11:42:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 10:00:17 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    >
    > Internety mówią ze 1m3 gazu kosztuje ok 1,30zł(bez kosztów stałych)
    > Wychodzi mi wiec że grzanie gazem mojej chałupy gazem jest trochę tańsze jak

    az poszedłem sczytać ostatnie 50dni , średnio 4,99 m3 dziennie

    b.

  • 5. Data: 2019-12-18 15:51:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 10:00, Kris pisze:

    > Wychodzi mi wiec że grzanie gazem mojej chałupy gazem jest trochę tańsze jak
    węglem.

    Teść ma porównanie w kosztach rocznych
    Gaz tylko do ogrzewania domu i do kuchenki. CWU grzana prądem w 2
    taryfie w łazience wyremontowanej rok wcześniej. Nie opłacało się tego
    przerabiać. Może kiedyś, "przy okazji" następnego remontu.
    Roczne koszty węgiel vs gaz wyszły mu 500 na korzyść gazu. Suma z faktur
    jednego i drugiego, doliczone też butle propan-butan gdy był węgiel. Za
    wrzucanie węgla do piwnicy nie liczyłem nic oprócz browara ;)
    Dom stary, nie ocieplony, mury 40cm cegły, okna 10letnie plastiki.
    Każdy mówił mu, że popłynie z tym gazem, a tu wyszedł lekko na plusie.
    500 w skali roku to niewiele, może kwestia łagodniejszej zimy, traktujmy
    to jako błąd pomiaru. Zysk świętego spokoju nie do ocenienia dla osoby
    poruszającej się całe życie o lasce.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2019-12-18 16:25:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 11:29, Kris pisze:

    > Średniorocznie powinno wyjść poniżej 2zł/m3. Gdzieś w okolicach 1,8zł wychodzi
    ludziskom u nas z którymi rozmawiałem i których rachunki widziałem
    Aż tak dużo nie zużywam, za zeszly rok mam 2,14

    > Więc albo masz małe zużycie w m3(większy udział kosztów stałych) albo jakaś
    nieoptymalną taryfę
    Na taryfę nie masz wpływu, powyżej IMHO 1200m3/rok masz W3.6 i o ile
    ceny gazu są w miarę podobne to dystrybucja się chyba dość mocno różni w
    zależności od regionu.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2019-12-23 12:39:42
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    > Jako że od niedawna(dokładnie 3 tygodnie) grzeję
    > +cwu gazem ciekawy jestem i dość często
    > obserwuję wskazania gazomierza
    > W tym tygodniu zużywam prawie dokładnie 6m3
    > dziennie

    Ostatnio na licznik nie patrzę, bo mi się nie chce
    (aczkolwiek gdy się przeprowadziłem, to spisywałem
    licznik co tydzień), ale z ostatniej faktury za
    okres od 19.09.2019 do 30.11.2019 wychodzi mi
    średniodobowe zużycie 3,6 m3. Teraz pewnie jest
    więcej, ale przy takich temperaturach jak obecnie
    (5-10 stopni na plusie), pewnie niewiele więcej.

    Gaz służy do ogrzewania, gotowania i CWU.

    > Wychodzi mi wiec że grzanie gazem mojej chałupy
    > gazem jest trochę tańsze jak węglem.

    Też mi tak wychodzi porównując do zużycia węgla u
    sąsiada. Podobne koszty.

  • 8. Data: 2019-12-23 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik brunet.wp b...@g...com ...

> [...]
    > więcej, ale przy takich temperaturach jak obecnie
    > (5-10 stopni na plusie), pewnie niewiele więcej.
    >
    > Gaz służy do ogrzewania, gotowania i CWU.

    Z ciekawości - rozumiem, ze rozmiar chałupy nie ma znaczenia? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 9. Data: 2019-12-23 19:53:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 23 Dec 2019 12:59:56 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Z ciekawości - rozumiem, ze rozmiar chałupy nie ma znaczenia? ;-P

    Plus zimny chów i tak wychodzi....

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-02-17 16:16:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 10:00:17 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ile zużywacie dziennie gazu w waszych domach?

    Aktualizacja:

    Od 27 listopada do dzisiaj zużyłem dokładnie 577m3 gazu
    Dziennie wychodzi więc ok 7m3
    14zł dziennie na grzanie chałupy i CWU
    Jak dla mnie akceptowalnie
    577m3 to jest ok 1150zł czyli równowartość 1,2 tony węgla/48 worków węgla.

    Węgla schodziło w latach ubiegłych ok 3 tony/sezon grzewczy więc gazem wyjdzie chyba
    trochę taniej