  • 11. Data: 2020-02-17 16:53:56
    Temat: Re: Zużycie gazu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 16:16, Kris pisze:

    > Aktualizacja:
    >
    > Od 27 listopada do dzisiaj zużyłem dokładnie 577m3 gazu
    > Dziennie wychodzi więc ok 7m3
    > 14zł dziennie na grzanie chałupy i CWU
    > Jak dla mnie akceptowalnie
    > 577m3 to jest ok 1150zł czyli równowartość 1,2 tony węgla/48 worków węgla.
    >
    > Węgla schodziło w latach ubiegłych ok 3 tony/sezon grzewczy więc gazem wyjdzie
    chyba trochę taniej

    A u Mnie 692m3, ale trochę zimniejszy rejon i bardziej wietrzny.Ale też
    nie jest źle, przy normalnej zimie tyle miałem za styczeń-luty.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-02-17 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > węgla.
    >
    > Węgla schodziło w latach ubiegłych ok 3 tony/sezon grzewczy więc

    Jaki duzy dom?
    U mnie dom 180 metrów ale grzane jest mniej (mysle ze jakies 145 metrów).
    Wychodzi około 500zł miesiecznie za gaz (jakies 8,5 metra dziennie)
    Ocieplony dach, nieocieplony dom, stare zebrowe kalafiory w wiekszosci
    pomieszczen).

    Wychodzi podobnie jak opalanie weglem tyle ze tutaj jest cały czas stała
    temperatura a weglem to były ciągłe skoki w zaleznosci czy w domu był
    ktos kto mogł napalic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 13. Data: 2020-02-17 23:01:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 17 Feb 2020 07:16:43 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > 14zł dziennie na grzanie chałupy i CWU
    > Jak dla mnie akceptowalnie
    > 577m3 to jest ok 1150zł czyli równowartość 1,2 tony w

    Jak się chwali ilością zużycia trzeba podać jaka temperaturę się ma w
    domu oraz jaki metraż.... bo bez tego to dane nic nie warte.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-02-18 08:33:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 23:02:06 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Jak się chwali ilością zużycia trzeba podać jaka temperaturę się ma w
    > domu oraz jaki metraż.... bo bez tego to dane nic nie warte.

    Coś w zyciu tobie nie wyszło?
    Kolejny nic nie wnoszący post w tym watku poełniłeś
    ale odpowiem
    Niczym się nie chwalę. Pisze jak jest
    Porównuję koszty grzania gazem z kosztami grzani węglem

  • 15. Data: 2020-02-18 08:47:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 17:59:57 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Jaki duzy dom?

    Po obrysie 10,5x10,5m parter+ piętro
    W bryle garaż więc do grzania pewnie ze 160m2 zostaje.
    Chyba dokładnie 160metrów bo za tyle mnie swego czasu posadzkarze skasowali a
    posadzki w garażu wtedy nie wylewali

> [...]
    > Wychodzi około 500zł miesiecznie za gaz (jakies 8,5 metra dziennie)
    > Ocieplony dach, nieocieplony dom, stare zebrowe kalafiory w wiekszosci

    Wczoraj u mamy byłem
    W sierpniu uruchomiliśmy tam kocioł na ekogroch
    Od tego czasu(200dni) spaliła 155 worków ekogrochu
    Średnio więc 18zł dziennie wychodzi domisko też duże i stare(1969rok budowy)
    i podobnie jak u Ciebie duże grzejniki żeberkowe(co akurat nie jest żadną wadą)

  • 16. Data: 2020-02-18 11:35:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 17 Feb 2020 23:33:52 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Coś w zyciu tobie nie wyszło?

    Wręcz przeciwnie.

    > Kolejny nic nie wnoszący post w tym watku poełniłeś
    > ale odpowiem
    > Niczym się nie chwalę.

    Błąd, chwalić się należy.
    Natomiast ad vocem to znam już takich fachowców co "mało na
    ogrzewanie wydają" a później się okazuje, że u nich pizdzi 18C. Ja
    dziękuję za takie oszczędności.

    > Porównuję koszty grzania gazem z kosztami grzani węglem

    Porównanie nic nie warte jak się nie określa w jakiej temperaturze
    się te koszty generuje.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-02-18 11:38:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Średnio więc 18zł dziennie wychodzi domisko też duże i stare(1969rok
    > budowy) i podobnie jak u Ciebie duże grzejniki żeberkowe(co akurat

    Ja sie tylko zastanawiam, ile da mi ocieplenie domu (styro 15cm grafit)
    Jeżeli dzis płace x to ile to moze być po ociepleniu?

    (okna w domu standardowe plastikowe, to co sie kładło 10-15 lat temu,
    drzwi wymienione, słabym punktem jest garaz bo tam drzwi stare, słabe i
    na razie nie zamierzam wymieniac)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 18. Data: 2020-02-18 12:09:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 11:38:11 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ja sie tylko zastanawiam, ile da mi ocieplenie domu (styro 15cm grafit)
    > Jeżeli dzis płace x to ile to moze być po ociepleniu?

    nie da sie na to odpowiedzieć. Trzeba znać inne (stropy, podłoga, wentylacja) straty.
    Dajmy na to na przykład ze "inne straty" to zero, wtedy łatwo obliczyć z obecnej
    kwoty wartosc strat przez sciany, oraz co bedzie po ociepleniu.
    Ale inne straty nie sa zero. Mogą być olbrzymie, a wtedy straty przez sciany nie mają
    wielkiego znaczenia i następne 15 cm styropianu da oszczednosci 0,0nic.

    b.

  • 19. Data: 2020-02-18 13:26:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 11:36:02 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Błąd, chwalić się należy.

    To dawaj

    > Natomiast ad vocem to znam już takich fachowców co "mało na
    > ogrzewanie wydają"

    A wskażesz gdzie napisałem ze "mało na ogrzewanie wydaje"

    > Porównanie nic nie warte jak się nie określa w jakiej temperaturze
    > się te koszty generuje.

    Czytaj ze zrozumieniem dyskusje w których się udzielasz
    Napisane było ze po zmianie kotła z węglowego na gazowy nie zmieniałem temperatury w
    domu
    Minimalnie temp zasobnika CWU zmniejszyłem

  • 20. Data: 2020-02-18 13:43:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

> [...]
    > Mogą być olbrzymie, a wtedy straty przez sciany nie mają wielkiego
    > znaczenia i następne 15 cm styropianu da oszczednosci 0,0nic.

    No w sumie jasne.
    Ale co konkretnie masz na mysli?
    Robiłem badanie domu kamera termowizyjną - nie pokazała punktów które by
    jakos drastycznie były nieszczelne.

    Co do wentylacji to przeciez jakas naturalna i tak musi być - natomiast
    nie ma dziur i wiatr po domu nie pizdzi :))))

    Co do stropu to tak jak pisałem - dach jest juz ocieplony (20cm styro)

    Co do podłogi (jak rozumiem masz na mysli co jest pod domem?) to nie mam
    zielonego pojecia ale bardzo bym sie zdziwił gdyby tam było jakies
    ocieplenie.

    W domu temepratura to 21 stopni, ale w nocy w pokojach gdzie sie spi jest
    ustawiana nizsza (18-19)

    Zeby była jasnosc - pytam w kategorii ciekawostek i jakiegos rzedu
    wiekosci zastanawiajac sie tak naprawde czy to sie w ogole opłaca.
    Bo ocieplenie plus tynk to koszt powiedzmy 30 tysiecy.

    Zakładajac bardzo optymistycznie ze koszty zeszłyby o połowe - mamy
    jakies 1200zł -1500zł oszczednosci rocznie.
    Wychodziłoby ze to sie bedzie zwracac 20 lat...
    To moze lepiej załozyc za 20kpln panele a za 10kPLN poprawic tylko
    miejscami elewacje...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,