  • 21. Data: 2020-02-18 13:44:39
    Temat: Re: Zużycie gazu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 11:38:11 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Ja sie tylko zastanawiam, ile da mi ocieplenie domu (styro 15cm grafit)
    > Jeżeli dzis płace x to ile to moze być po ociepleniu?

    Z mojego brudnego palca wróżę że samo doklejenie styro da niezauważalne oszczędności
    Dom mamy wybudowany w 1969roku, pustaki betonowe, okna pcv wstawiane w okolicach
    1998roku docieplony kilka lat temu 10cm styro
    Ojciec który od lat tam palił stwierdził ze po dociepleniu domu styropianem nie
    zauważył kolejnej zimy żadnych znaczących oszczędności
    Sąsiqd który ma mały domek z suporeksu i kilka lat nie miał elewacji jak obłożył dom
    bodajże 12cm styropianem+tynk tez zauważalnych oszczędności kolejnej zimy nie miał
    jak twierdzi.
    Odczuwalne oszczędności pojawiają się jak wymienisz stare drewniane nieszczelne okna
    na nowe szczelne, pcv(czy z czego teraz tam robia)
    U mamy znacząco podniósł się komfort ciep[lny na pietrze jak na suficie
    piętra/podłodze strychu położyłem 20cm warstwe wełny
    Wcześniej od spodu patrząc był tynk, siatka deski. A powierzchnia tego strychu to ze
    100m2 więc było miejsce do ucieczki ciepła z pietra

    > (okna w domu standardowe plastikowe, to co sie kładło 10-15 lat temu,
    > drzwi wymienione, słabym punktem jest garaz bo tam drzwi stare, słabe i
    > na razie nie zamierzam wymieniac)

    Drzwi, okna i inne wydatki na termomodernizację łapią się do programu czyste
    powietrze. Przelicz sobie ile tam macie dochodu na osobę(wszystkich domowników się
    liczy), zerknij w tabelkę chociażby z tej strony:
    http://ekoaudyt.com/program-czyste-powietrze/?gclid=
    EAIaIQobChMIu4DqsI_b5wIVg7UYCh3ktwDyEAAYASAAEgJyHvD_
    BwE
    Można wyrwać od 18do 90% dofinansowania.
    Przerabiałem już w rodzinie 3 takie wnioski i oprócz tego ze długo trwa rozpatrywanie
    tego i oczekiwanie na wypłatę to jest to proste do ogarnięcia.
    Ja teraz jestem na etapie że czekam na zwrot za wymianę kotła węglowego na gazowy
    al;e składając wniosek wpisałem tam tez wymianę bramy garażowej i drzwi wejściowych i
    jak te rzeczy wymienię(planuję latem) to mi to tez dofinansowują(druga płatność w
    ramach tego samego wniosku).

  • 22. Data: 2020-02-18 19:05:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-18 o 13:43, Budzik pisze:

    > Zakładajac bardzo optymistycznie ze koszty zeszłyby o połowe - mamy
    > jakies 1200zł -1500zł oszczednosci rocznie.
    Jest to realne, u mojej Mamy ociepliłem w latach '90 dom rodzinny,
    5cm na ściany i 10 cm styro na strop, reszta bez zmian, zużycie węgla
    spadło do 1/3 tego co było przed.
    Ty już masz strop ocieplony pewnie grubsze mury więc efekt na pewno będzie
    mniejszy ale myślę że o 1/3 spokojnie spadnie Ci zużycie.

    > Wychodziłoby ze to sie bedzie zwracac 20 lat...
    Wszystko zależy jakie zimy będą.
    > To moze lepiej załozyc za 20kpln panele a za 10kPLN poprawic tylko
    > miejscami elewacje...

    I to wg mnie jest słuszny kierunek.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2020-02-18 21:02:31
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 06:44:40 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    dom bodajże 12cm styropianem+tynk tez zauważalnych oszczędności kolejnej zimy nie

    A sufity ocieplili?

    Ja mam odwrotna sytuacje.
    Mialem dom nieocieplony i po dodaniu 10cm styro ilosc opalu spadla ale za to mialem w
    calym 130m2 domu 28 stopni cala zime zamiast 18 stopni w dwu pomieszczeniach.

    Ale ja nie tylko sciany ocieplilem ale i strop. Dalem tam wszystko co mialem, wyszlo
    chyba 15cm z dodatkami.

    Jak liczylem sobei w ozc to ocieplenie stropu ktore zrobilem w dwa dni (poukladanie
    styro i przenoszenie klamotow) mialo taki sam skutek jak ocieplenie scian. Kazda z
    tych operacji przyniosla mi 50% z calosci oszczednosci.

    Aktualnie jak juz sie nie pali do tych 28 stopni to ilosc opalu spadla do polowy
    (jakies 2,5 tony na rok - w tym grzanie wody uzytkowej).

  • 24. Data: 2020-02-19 06:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > wpisałem tam tez wymianę bramy garażowej i drzwi wejściowych i jak
    > te rzeczy wymienię(planuję latem) to mi to tez dofinansowują(druga

    Wiem, wiem... :)
    Tyle ze ja mam okna PCV, szczelne (nie wieje przez nie) tyle ze nie sa
    jakies wysokoklasowe co do wspolczynników.
    Wymieniłem kocioł, dociepliłem dach i teraz zastanawiam sie czy robić tą
    elewację czy jednak jednak pokombinowac inaczej.
    Z drugiej strony mysle ze moze za rok dwa na fotowoltaike pojawia sie
    jakies ciekawsze dopłaty... Sam nie wiem ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 25. Data: 2020-05-06 00:50:35
    Od: Bula <b...@s...onet.pl>

    Witam,

    W dniu 18.12.2019 o 10:00, Kris pisze:
    > Jako że od niedawna(dokładnie 3 tygodnie) grzeję +cwu gazem ciekawy jestem i dość
    często obserwuję wskazania gazomierza
    > W tym tygodniu zużywam prawie dokładnie 6m3 dziennie
    > Przez ostatnie 20 dni zużyłem 152m3(7,6m3 dziennie)
    > Wcześniej do grzania CO i CWU służył śmieciuch, teraz jak jest gaz temperatura w
    domu utrzymywana dokładnie taka sama jak wcześniej dla śmieciucha
    > Zmniejszyłem tylko tem zasobnika CWU, przy śmieciuchu miałem ok 67stC przy gazie
    zrobiłem 55stC(i widzę że zasobnik daje rade wiec mogę jeszcze ją obniżyć do 50stc
    ale czy jest sens?)
    > Ile zużywacie dziennie gazu w waszych domach?
    >
    > Internety mówią ze 1m3 gazu kosztuje ok 1,30zł(bez kosztów stałych)
    > Wychodzi mi wiec że grzanie gazem mojej chałupy gazem jest trochę tańsze jak
    węglem.

    Jeszcze nie koniec sezonu, ale koniec okresu rozliczeniowego.
    Zachoniopomorskie, Dom poza miastem. Welna 15cm.
    Prosta automatyka.
    Dol 2x czujnik (salon+Lazienka)
    Gora, kazdy pokoj wlasny czujnik.Kazdy pokoj na osobnym wezle. Standard
    w dzisiejszych czasach. Silniczki na rozdzielaczach nie nudza sie :)

    Powierzchnia użytkowa: 147,55 wg projektu.
    Dol
    Podlogowka Stale 21C 24/h na dobe

    Gora
    Lazienka
    podlogowka Stale 23.5 C 24/h na dobe

    Pokoje kaloryfery
    Kazdy osobno sterowany, ale programy maja podobne
    6-8 i 16-23 21C
    Pozostale godziny 20C
    Weekend Pokoje
    6-23 21C

    CO i CWU
    0d 01.04.2019 do 01.04.2020 1437m3
    0d 01.04.2018 do 01.04.2019 1469m3
    0d 01.04.2017 do 01.04.2018 1471m3

    Ogolnie woda to okolo 25m3 miesiecznie. Taka wychodzi srednia. Wiec
    teoretycznie 300m3 to sama CWU.

    Bula