  • 1. Data: 2019-12-20 08:45:26
    Temat: Bimber machen
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Żona ostatnio jakieś ajerkoniaki i inne napitki kręci, a cena spirytu
    w markecie urywa d. A mają ponoć być podwyżki akcyzy :]
    Metodą chałupniczą nie bardzo chce mi się eksperymentować, kupiłbym
    sobie gotowca i tyle. Czy ktoś ma doświadczenia z aparaturą dostępną
    na rynku? Na przykład z czymś takim:

    http://inoxstill.pl/destylator-bimber-aabratek-lm-ol
    m-skn-110l-automat

    generalnie chodzi mi o ideę klamota z nierdzewki, wyposażonego w grzałki,
    czujniki, zaworki, sterownik i takie tam duperele.
    Wynalazki typu keg po piwie i kawał rury raczej skreślam.

    Spiritus movens :>
    L.

  • 2. Data: 2019-12-20 09:58:23
    Temat: Re: Bimber machen
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Spiritus movens :>
    podstawa to jakie ilosci?
    przy kilku litrach na miesiac + czas, wlasnie rura w beczce sie nada. po
    prostu zamiast wywalac tyle kasy to przegonisz temat 3 razy i bedzie miec
    cos pod 90%.
    ALE zamiast stawiac na aparat do produkcji postaw na aparat do filtracji.
    a to sa wezyki za pare ziko + rura jakas + wegiel aktywny z netu.
    i tutaj nie nalezy oszczedzac ani na koncepcji ani na ilosci.
    samoroby filtrow znajdziesz na necie.
    no i filtrowac. niech kapie caly dzien. potem kolejny itp do skutku.
    do nalewek zupelnie wystarczy. do chlania, jak filtrujesz temat w miare
    wysokiego procentu tez.
    a - lepiej rozbic na 45% i filtrowac niz filtrowac i potem dopiero domieszac
    wody.
    btw bibrownictwo nie jest latwe..... trzeba sie troche znac. nieprzypadkowo
    fora bimbrownicze sa tak ogromne...

  • 3. Data: 2019-12-20 10:52:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > czujniki, zaworki, sterownik i takie tam duperele.
    > Wynalazki typu keg po piwie i kawał rury raczej skreślam.

    Ładny kawł aparata. Ale ja nie o tym chciałem. Tu by się przydała dobra
    ustawa prosumencka. Nie każdy musi przecież od razu wypić wszystko to,
    co akurat upędził. Mógłby w ramach publicznej sieci odprowadzać nadwyżki
    potrzebującym. Potem by sobie odebrał, gdy sam będzie w potrzebie.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2019-12-20 12:41:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 09:58:26 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > podstawa to jakie ilosci?

    Pewnie jakieś kilka litrów na miesiąc ;)

    > przy kilku litrach na miesiac + czas, wlasnie rura w beczce sie nada. po
    > prostu zamiast wywalac tyle kasy to przegonisz temat 3 razy i bedzie miec
    > cos pod 90%.

    Sęk w tym że nie chciałbym na to tracić czasu, o ile to możliwe. Stąd pomysł
    automatyzacji, wlewam co trza, naciskam guzik i cieknie mi 95%.

> [...]
    > wysokiego procentu tez.
    > a - lepiej rozbic na 45% i filtrowac niz filtrowac i potem dopiero domieszac

    No właśnie chciałbym uniknąć całej tej babraniny :/

    > btw bibrownictwo nie jest latwe..... trzeba sie troche znac. nieprzypadkowo
    > fora bimbrownicze sa tak ogromne...

    Tak wiem, spędziłem paręnaście godzin na czytaniu. Filtracja, regeneracja
    miedzi, węgiel taki i śmaki, przy okazji kilka gównoburz w temacie która
    kolumna jakiego producenta jest lepsza i dlaczego ten drugi sprzedaje
    chłam ipt :> Sęk w tym że i tak mam kilka rozgrzebanych hobby, a doktoryzowanie
    się z bimbrownictwa jest czasochłonne, nie ogarnę :/

    L.

  • 5. Data: 2019-12-20 12:43:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 10:52:48 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > co akurat upędził. Mógłby w ramach publicznej sieci odprowadzać nadwyżki
    > potrzebującym. Potem by sobie odebrał, gdy sam będzie w potrzebie.

    Czyli by musiały powstać bimbrociągi w każdej gminie. Plus jakiś zbiornik,
    do tego giełda obrotu towarem, system rozliczeń, dotacje, certyfikaty,
    koncesje, akcyzy... Sporo urzędasów by się przy tym upasło, ale zysk
    dla obywatela wątpliwy :P

    L.

  • 6. Data: 2019-12-20 13:00:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie ma na rynku taniego spirytu spożywczego?

    -----

  • 7. Data: 2019-12-20 14:27:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > ipt :> Sęk w tym że i tak mam kilka rozgrzebanych hobby, a doktoryzowanie
    > się z bimbrownictwa jest czasochłonne, nie ogarnę :/

    Ludzie w takich sytuacjach mawiają: "bez wódki nie razbieriosz". I tutaj
    pojawia się problem, jak zorganizować dawkę rozruchową.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2019-12-20 14:34:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Czyli by musiały powstać bimbrociągi w każdej gminie.

    Czytałem o takiej instalacji zrobinej z cienkiej plastikowej rurki.
    Coś jak te do pneumatyki przemysłowej, trudne do zgniecenia. Za to
    łatwe do prowadzenia w terenie. Całkiem sporo można tym przetłoczyć.
    Miał wymiar ponadgminny, a nawet ponadnarodowy. Łączył Białoruś
    z Litwą. Twórcy nazwali to "Rurociągiem Przyjaźni".

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2019-12-20 14:52:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 14:34:12 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Czytałem o takiej instalacji zrobinej z cienkiej plastikowej rurki.

    Przyjaźń przyjaźnią, ale pić spiryt przetłoczony przez plastik?
    Błeeee.

    L.

  • 10. Data: 2019-12-20 14:53:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 13:00:48 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A nie ma na rynku taniego spirytu spożywczego?

    Kiedyś był w szkle, polmosowski. Ale teraz to widzę tylko
    Royala w plastiku, raczej słaby towar :/

    L.