  • 1. Data: 2019-12-16 19:59:54
    Temat: Panele fotowoltaiczne na płaskim dachu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jak byc moze pamietacie, w tym roku ocieplałem płaski dach domu (połowa
    blizniaka)

    A teraz czytam o panelach fotowoltaicznych i tak sobie mysle ze za rok
    dwa...
    Dach ma ok 67 m2

    Pytanie, czy na płaskim dachu ma to sens i czy w miare łatwo da sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 2. Data: 2019-12-16 20:04:39
    Temat: Re: Panele fotowoltaiczne na płaskim dachu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2019 19:59, Budzik wrote:
    > Pytanie, czy na płaskim dachu ma to sens i czy w miare łatwo da sie?

    A takie coś nie załatwia tematu?

    http://www.insbud.org/PL/produkt-284071684005327712/
    Stojak-Wieszak-do-kolektora-slonecznego-typu-IB-Sol-
    22-70.html

  • 3. Data: 2019-12-17 06:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > A takie coś nie załatwia tematu?
    >
    > http://www.insbud.org/PL/produkt-284071684005327712/
    Stojak-Wieszak-do
    > -kolektora-slonecznego-typu-IB-Sol-22-70.html

    No własnie wpisałem w google i pokazały mi sie dokładnie tego typu
    konstrukcje, co ciekawe, nie koniecznie mocowane do dachu a jedynie
    rozkładane i obciązane np bloczkami betonowymi

    http://www.instsani.pl/517/montaz-paneli-pv-na-dachu
    -plaskim

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 4. Data: 2019-12-17 10:15:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-17 o 05:59 GMT, Budzik napisał:
> [...]
    > konstrukcje, co ciekawe, nie koniecznie mocowane do dachu a jedynie
    > rozkładane i obciązane np bloczkami betonowymi

    U mnie dziś w nocy wiatry ponad 100 km/h. Kilkanaście drzew w okolicy
    połamanych. Bałbym się mieć taki żagiel słoneczny na dachu, szczególnie
    skierowany stroną zaporową na północ.

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-12-17 19:39:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > U mnie dziś w nocy wiatry ponad 100 km/h. Kilkanaście drzew w okolicy
    > połamanych. Bałbym się mieć taki żagiel słoneczny na dachu, szczególnie
    > skierowany stroną zaporową na północ.

    80% wiatrów w Polsce to wiatry z zachodu. Panele skierowane na północ
    wydają się optymalne dla unikania wiatru.

    Ale też bym się bał.

    Zacząłem nawet myśleć o panelach, ale najbardziej martwi mnie co innego:
    jak pociągnąć kabel z dachu na strych i jak potem ze strychu kabel do
    skrzynki bezpiecznikowej. Nie przygotowałem zapasowego kabla (żałuję) i
    nie widzę szansy teraz na instalację na dachu bez prucia ścian i sufitów
    w połowie domu.

    Szkoda.

    --
    MN

  • 6. Data: 2019-12-17 19:42:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2019 19:39, Marcin N wrote:
    > nie widzę szansy teraz na instalację na dachu bez prucia ścian i sufitów
    > w połowie domu.

    A po elewacji to jakiś problem?

  • 7. Data: 2019-12-17 19:55:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 19:42, heby pisze:

    > A po elewacji to jakiś problem?

    Tak. To wersja absolutnie ostateczna. Absolutnie niechciana. Poza tym -
    co mi da, że pociągnę kabel po elewacji? I tak muszę potem dostać się do
    domu i pruć ściany, żeby połączyć się z bezpiecznikami.

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-12-17 20:26:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2019 19:55, Marcin N wrote:
    > Tak. To wersja absolutnie ostateczna. Absolutnie niechciana. Poza tym -
    > co mi da, że pociągnę kabel po elewacji? I tak muszę potem dostać się do
    > domu i pruć ściany, żeby połączyć się z bezpiecznikami.

    To tylko taka dziurka mała :D

    Pruć ściany to ja myślałem że przeorasz je na kilku metrach.

    Niektórzy wchodzą wentylacją z kablami sat. Nie wiem jednak czy to legalne.

  • 9. Data: 2019-12-17 21:44:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 19:39:17 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Zacząłem nawet myśleć o panelach, ale najbardziej martwi mnie co innego:
    > jak pociągnąć kabel z dachu na strych i jak potem ze strychu kabel do
    > skrzynki bezpiecznikowej.

    Normalnie, kominem wentylacyjnym. Albo inną dziurą techniczną.

    L.

  • 10. Data: 2019-12-17 22:33:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Tak. To wersja absolutnie >ostateczna. Absolutnie >niechciana. Poza tym -
    >co mi da, że pociągnę kabel >po elewacji? I tak muszę >potem dostać się do
    >domu i pruć ściany, żeby >połączyć się z >bezpiecznikami.

    A do skrzynki z licznikiem która jest zapewne przed domem się nie da?