  • Data: 2023-04-03 20:10:01
    Temat: Re: ceny prądu w Polsce na tle EU
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 3 kwietnia 2023 o 19:10:27 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > To nie są moje dane - to są oficjalne dane PSE.
    > Masz inne? - dawaj. Jak na razie jesteś tanim populistą.
    >
    > TG
    Drugi raz w tym samym temacie daje ten sam cytat
    Z jakiejś strony
    Pierwsza miesięczna cena energii elektrycznej w ramach indeksu RCEm podana została za
    czerwiec br. - do rozliczeń energii wprowadzonej z mikroinstalacji do sieci w lipcu.
    Początkowo wynosiła ona 659,29 zł/MWh, ostatecznie jednak, po dwukrotnej korekcie
    (-1,69 zł/MWh oraz +1,22 zł/MWh) osiągnęła poziom 656,04 zł/MWh.

    REKLAMA

    Za lipiec PSE podało miesięczną cenę energii - stosowaną do rozliczeń w net-billingu
    za energię wprowadzona do sieci w sierpniu - w wysokości 799,79 zł/MWh, potem
    nastąpiła nieznaczna korekta i cena spadła do 796,27 zł/MWh.

    Cena za sierpień - do rozliczeń we wrześniu - okazała się jak dotąd rekordowa.
    Wynagrodzenie dla prosumentów wyniosło aż 1023,42 zł/MWh, po czym w wyniku korekty
    zostało lekko zmniejszone - do 1019,06 zł/MWh.
    Teraz place więcej bo ceny z fotowoltaiki są z kosmosu czy place mniej? A jak ktoś
    magazynuje w sieci to jest jazda bez trzymanki bo magazynował jak węgiel był po 120$
    a odbierał jak był po 400$.