  • Data: 2011-04-13 10:30:50
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podsumowujac teraz ogrzanie chaty kosztuje mnie 4t wegla, czyli ok 2500zl.
    > Jesli dolozyc amortyzacje kotla (7000zl) ktory optymistycznie zakladajac
    > wytrzyma 15 lat to rocznie za ogrzewanie musze placic 3000zl. Mysle ze w tej
    > cenie mialbym juz grzanie gazem. Dodam tylko, ze lubie miec cieplo w domu i
    > w tym sezonie kociol wlaczylem 1 wrzesnia , wylaczylem na koniec marca a
    > teraz przepalam co 2 dni. Wegiel byl oplacalny kilka lat temu, gdy kosztowal
    > 400zl/t. Przy obecnych cenach 700zl i wiecej roznice w stosunku do gazu sa
    > tak niewielkie ze IMHO nie warto sie brudzic.

    Ja niedługo zostanę "palaczem" ;)

    Jeśli chodzi o piece na ekogorszek to wybór jest wielki , ale jeśli
    obecnie sie kupuje to lepiej kupić jakiś piec z uniwersalnym
    podajnikiem (ekogorszek-miał) + możliwośc mieszania z owsem/
    peletem ...
    Dodatkowo brać piec z nowocześniejszą elektroniką (PID lub sonda
    lambda).

    Poprawi to komfort obsługi a dzięki uniwersalnemu podajnikowi otworzy
    nam się droga do innych "paliw" ...

    W lecie palenie piecem jest bez sensu. U mnie będzie bojler z
    wężownicą i grzałką i w lecie po prostu będę wodę prądem ...
    W lecie palenie piecem jest mało sensowne. Za dużo ciepła leci w
    komin ... No chyba że zapotrzebowanie na CW jest ogromne ...

    Co do paliw stałych. Jest ekogorszek z PL , jest z Czech (choć jest to
    węgiel brunatny ...) , jest też z Rosji ...
    Więc są pewne alternatywy ...
    Można też palić miałem ...

    Gaz napewno jest bardziej komfortowy , ale nie wszędzie GZ jest
    dostępny ...
    Dodatkowo bardzo często ci co mają gaz nagle stają się zimnolubni ;)