  • Data: 2021-03-04 21:55:00
    Temat: Re: pompa ciepła i bufor
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/03/2021 21:23, Pilocik wrote:
    > Jeden z potencjalnych instalatorów stwierdził, że zamiast montować bufor
    > to wykorzysta ten kocioł jako bufor i do niego podłączy pompę, siłą
    > rzeczy jego wycena jest kilka kPLN niższa.
    > czy ma to sens?

    Niektóre pompy wymagają tylko tyle wody co w c.o. Bez bufora. Dodatkowe
    300kg stali i 100kg wody nie zaszkodzi.

    Jedna uwaga: ryzykujesz że wepchniesz do pompy *bardzo* gorącą wode
    jesli odpalisz ten kocioł. Zapytaj instalatora co się stanie. Moze nic,
    ale widziałem konkretne ograniczenia na temperaturę wody w wymienniku w
    jakims modelu pompy.