eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens? › Re: pompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens?
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens?
    Date: Sun, 30 Jun 2019 14:58:36 +0200
    <qeqntt$3q4$1$Janusz@news.chmurka.net> <qf7i5i$6rf$1@dont-email.me>
    <qf7ufs$5e0$2$Janusz@news.chmurka.net> <qf80ec$kqs$1@dont-email.me>
    <qf8f9h$cno$2$Janusz@news.chmurka.net> <qfa4kk$r84$2@dont-email.me>

    > Powietrzna,
    Ok, i deltę masz 11 st a jaki ma "dmuch" i cop dla tej temp?

    >czyli inwerter.
    Inwerter to inaczej falownik, oznaczo to tylko tyle że silnik pompy ma
    regulowaną wydajność, dlatego te 11 st niewiele mówi bo nie wiadomo
    dla jakiej mocy, przepływu powietrza jest uzyskane.

    > Chłodniczą? ~3,5kW :-P
    Ale zasatrzeżenia mam takie same jak wyżej, w aukcji którą linkowałem są
    podane warunki pracy i dla nich uzyskane efekty czyli zagrzanie o około
    30st
    300l wody, z tego można dość precyzyjnie policzyć energię jaką pompa
    musi z powietrza pobrać aby to uzyskać, znając przepływ resztę można z
    wystarczającą
    dokładnością policzyć, ale jak widać tu na grupie niektórzy mają
    wątpliwości co do tych obliczeń, więc skoro źle liczę to proszę mnie
    oświecić skąd pompa weźmie "lewą"
    energię żeby ten baniak zagrzać? Bo skoro delta jest znacznie mniejsza
    niż mi wychodzi to i energia jest mniejsza, czyli co, sprzedawca
    oszukuje czy "dmuch" ma większy ale to z koleii producent by oszukiwał,
    czy może jednak grupowi eksperci się mylą, albo
    niech pokażą swoje wyliczenia i udowodnią że to ja się mylę.

    --
    Janusz