  • Data: 2009-06-08 20:07:16
    Temat: Re: wasze sposoby na przetykanie zlewu zatkanego
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja miałem zatkany zlew i leciało mi do piwnicy. Okazało się, że zatkało się
    w miejscu gdzie instalacja odprowadzająca scieki, ze zlewu w kuchni do
    wyjscia kanalizacji w piwnicy, idzie "pod górkę". W zasadzie powinien być
    lekki spadek rury kanalizacyjnej ale u mnie fachowcy nie chcąc zasłonić
    otworu drzwiowego w piwnicy pociągneli część rury zbyt poziomo a nawet pod
    górkę. Rura się tak zapchała że była zabita. Musiałem ją rozebrać (rozłaczyć
    na kolankach) i ręcznie przeczyścić - a nawet dosłownie rozbić twardy korek
    z zanieszczyszceń kuchennych.A potem zmieniłem przebieg rury w piwnicy aby
    zawsze był lekki spadek.
    Poza tym założyłem w zlewie w kuchni perforowane siatki w celu
    przechwytywania grubszych cząstek typu resztki ziemniaków i klusek. To
    trochę przeszkadza w spływie wody ze zlewu ale można po myciu podnieść tą
    siatkę i wyrzucić zgromadzone na niej większe zanieczyscenia po myciu do
    kosza na śmieci. Trudno - to trochę niewygodne (z tym wyjmowaniem i
    wyrzucaniem resztek do kosza) ale u mnie jak na razie mam spokój ze zlewem.
    Perforowane siatki na otwory w zlewie kupiłem w sklepie spożywczym w dziale
    z różnymi gadzetami kuchennymi jak korkociągi itp. Są plastkikowe i nie są
    całkiem płaskie lecz mają sprytną konstrukcję w pionie w celu wyłapywania
    zanieszczyszczeń.