  • 31. Data: 2019-06-26 23:10:51
    Temat: Re: Remont łazienki - kilka pytań
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.06.2019 o 00:41, KIKI pisze:
    > Ten oszczędzacz energii to zwykłe oszustwo jak tabletki na powiększenie
    > penisa z Allegro.
    > W oszczędzaczu jest kondensator, który nic nie poprawi, a tylko pogorszy.
    Ja tu widzę problem w tym, że elektroniczne mierniki nie radzą sobie z
    przebiegami niesinusoidalnymi. Klient płaci za moc czynną - tak ma
    przynajmniej w umowie. Licznik z tarczą mierzył moc czynną według
    wartości skutecznej (teraz się to nazywa True RMS). Elektroniczne mierzą
    nie wiadomo co i stąd problemy.
    Mam mały woltomierz cyfrowy, który po podłączeniu do ściemniacza
    (regulacja fazowa) pokazuje 230 V przy nastawieniu na 100% mocy, a jak
    się moc zmniejsza, to woltomierz pokazuje coraz więcej. Przy nastawieniu
    mocy na ok 20% potrafi pokazać ponad 500 V.
    Jak podobna elektronika siedzi w środku "nowoczesnych" liczników, to ja
    dziękuję.
    Jacek

  • 32. Data: 2019-06-26 23:25:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.06.2019 23:10, Jacek wrote:
> [...]
    > przynajmniej w umowie. Licznik z tarczą mierzył moc czynną według
    > wartości skutecznej (teraz się to nazywa True RMS). Elektroniczne mierzą

    Dokładnie jest tak jak napisałeś.

> [...]
    > mocy na ok 20% potrafi pokazać ponad 500 V.
    > Jak podobna elektronika siedzi w środku "nowoczesnych" liczników, to ja

    No właśnie. Mnie się wydaje, że niby za moc bierną nie płacisz, bo nie
    masz jej niejako na rachunku ale licznik bije tę moc bierną jako czynną.
    Pamiętaj, że liczniki elektroniczne zliczają energię, która przez niego
    przepłynie w dowolnym kierunku.
    Jak podłączysz sobie panele słoneczne bez umowy, to nabije ci całą
    wyprodukowaną moc jako pobraną. Licznik mechaniczny albo będzie się
    kręcił wstecz albo będzie stał jak ma blokadę ruchu wstecznego.
    Jest wiele filmów na YT pokazujących jak w słoneczny dzień można cofać
    licznik mechaniczny panelami słonecznymi.

  • 33. Data: 2019-06-27 09:31:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 23:25:35 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > No właśnie. Mnie się wydaje, że niby za moc bierną nie płacisz, bo nie
    > masz jej niejako na rachunku ale licznik bije tę moc bierną jako czynną.

    jesli jest zepsuty :-)

    b.

  • 34. Data: 2019-06-27 09:44:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 27, 2019 at 9:31:46 AM UTC+2, Budyń wrote:

    > jesli jest zepsuty :-)

    dokladnie, wymagania dla indukcyjnych i statycznych (elektronicznych) sa np. tu (o
    ile nie znowelizowali..., ale raczej idea zostanie - tabelki typ
    ociazenia-dopuszczalny blad)
    https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2004-35-315,17080575.
    html

    Wiec jak ma legalizacje to liczy moc czynna. Stawiam, ze glowny problem to przebieg
    (jak w tym tescie miernikow), ktory oczywiscie polegal na "wrednym" dobraniu
    obciazen, w domu jednak (jeszcze?) wiekszosc, to pelny sinus (grzalki czajnikach,
    pralkach, kuchenkach, jakies silniki). Sporo jest zasilaczy impulsowych (ktore moga
    buc problemem), ale raczej mala moce maja. A jak ktos (z postu wyzej) tylko takie
    obciazenie mial (same LEDy), to licznik moze mocno przeklamywac, jesli zasilacz
    pobiera niesinusoidalnie...

  • 35. Data: 2019-06-27 11:42:44
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.06.2019 09:44, WS wrote:
> [...]
    obciazen, w domu jednak (jeszcze?) wiekszosc, to pelny sinus (grzalki czajnikach,

    No coś jest na rzeczy.
    Jak znacie angielski to proponuję od początku ten filmik.
    https://youtu.be/ZSX-N33hd5M?t=439

  • 36. Data: 2019-06-28 10:57:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Jun 2019 22:51:09 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Niezgodność polega na tym, że zasilacze przeznaczone do oświetlenia
    > LED
    > i oprawy oświetleniowe muszą mieć korekcję poboru mocy biernej PFC.
    > Jeżeli nie są wyposażone w PFC to nie mogą być oferowane jako
    > zasilacze
    > do oświetlenia.

    Czy ów konsument płaci za moc bierną? Jeśli tak, to w jego interesie
    a nie sprzedawcy urządzenia jest zastosowanie kompensacji mocy
    biernej.

    --
    Marek