  • 1. Data: 2019-09-08 13:25:42
    Temat: Schody na betonie
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Jestem na etapie przygotowania do obłożenia schodów betonowych.
    Chce na stopnice drewno dębowe, a na podstopnice płytka ceramiczna (w jednej
    czesci).
    Mam dylemat odnośnie kolejności wykonywania, czy pierwsze zaklada sie
    stopnice, czy podstopnice.
    Jeśli zalożę pierwsza stopnice, to do podstopnicy musze użyć kleju, a w nim
    jest woda, która przejdzie do suchej drewnianej stopnicy.
    Jaka powinna być kolejność?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 2. Data: 2019-09-08 13:43:15
    Temat: Re: Schody na betonie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-08 o 13:25, Twardy pisze:
    > Jaka powinna być kolejność?
    Najpierw podstopnice. Przecie nie będziesz wciskał podstopnic między
    stopnice.

    Robert

  • 3. Data: 2019-09-08 14:01:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    To trochę wody w kleju to żaden problem ale dla wygody najpierw pidstopnice rob

  • 4. Data: 2019-09-08 18:06:21
    Temat: Odp: Schody na betonie
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > Najpierw podstopnice. Przecie nie będziesz wciskał podstopnic między
    > stopnice.

    Ok. Co do mocowania stopnic i podstopnic, to stolarz mowi ze bedzie to za
    pomocą goracej piany bez żadnych kołków mocujacych.
    Zastanawia mnie ta goraca piana, czy majster nie ściemnia?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2019-09-08 19:31:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-08 o 18:06, Twardy pisze:

    > Ok. Co do mocowania stopnic i podstopnic, to stolarz mowi ze bedzie to
    > za pomocą goracej piany bez żadnych kołków mocujacych.
    > Zastanawia mnie ta goraca piana, czy majster nie ściemnia?

    Tak, bez kołków i na pianę. Ale co to gorąca piana? Nie wiem. Może tak
    nazywa dwuskładnikową. bo się robi ciepła po zmieszaniu.
    Robert

  • 6. Data: 2019-09-08 19:54:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Najpierw podstopnice. Przecie nie będziesz wciskał podstopnic między
    > stopnice.
    Wg mnie odwrotnie jest lepiej, wpierw stopnie, opierają się na śróbach w
    kołkach
    a piana tylko jako wypełnienie i klej a potem malowanie lakierem
    bezbarwnym kilkukrotne, jak wysechł to dopiero klejone podstopnice na
    kleju do płytek i fugowanie.
    Wiem bo sam tak robiłem.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2019-09-08 19:56:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ok. Co do mocowania stopnic i podstopnic, to stolarz mowi ze bedzie to
    > za pomocą goracej piany bez żadnych kołków mocujacych.
    > Zastanawia mnie ta goraca piana, czy majster nie ściemnia?

    Piana się ugniecie i stopnie zaczną żyć własnym życiem, ja mam
    wpoziomowane\na śrubach wkręconych w kołki, piana tylko mocowanie.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2019-09-08 22:16:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-08 o 19:54, Janusz pisze:
    > potem malowanie lakierem bezbarwnym kilkukrotne
    Malowanie po montażu. Nieprofesjonalnie.

    Robert

  • 9. Data: 2019-09-09 09:36:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Malowanie po montażu. Nieprofesjonalnie.
    Bo?

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2019-09-09 11:35:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-09 o 09:36, Janusz pisze:
    > Bo?

    Przed można lakierować natryskowo, powierzchnia jest lepszej jakości
    (wizualnie).

    Robert