  • 1. Data: 2017-05-31 13:39:46
    Temat: Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Od 6 lat rosną u mnie na ścianie domku ogrodowego winorośle.
    Jeden ze zdrowych pni był przypadkowo uszkodzony i obcięty jesienią na
    wysokości 30 cm.
    Teraz, w maju na dole tego obcietego pnia pojawilo się około 20 silnych
    odrostów.
    Co mam robić z tymi odrostami teraz, dopóki nie zakwitły?
    Czy wyciąć 18 a zostawić tylko 2 najladniejsze, czy zostawić wszystkie,
    niech sobie rosną?
    --
    Tomasz

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2017-05-31 14:58:58
    Temat: Re: Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.05.2017 13:39, Tomasz pisze:

> [...]
    > Co mam robić z tymi odrostami teraz, dopóki nie zakwitły?
    > Czy wyciąć 18 a zostawić tylko 2 najladniejsze, czy zostawić wszystkie, niech

    Zostawić wszystkie i porozpinać - najlepiej w formie pergoli, a nie na ścianie.

  • 3. Data: 2017-05-31 15:03:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > Co mam robić z tymi odrostami teraz, dopóki nie zakwitły?
    > Czy wyciąć 18 a zostawić tylko 2 najladniejsze, czy zostawić wszystkie,

    Ja bym zostawił. Skoro tyle ich wypuścił, to znaczy, że ma czym karmić.
    Dopiero jesienią (albo w zimie) każdy obciąć na dwa oczka.

    --
    Jarek