  • 1. Data: 2022-11-27 18:11:09
    Temat: Zimno na dworzu to trochę podgrzeje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za RMF24
    Kiedy będzie taniej? Okazuje się, że mieszkania już tanieją, choć wydaje się, że to
    dopiero pierwsze jaskółki nadchodzących spadków. "Jeśli popatrzymy na ceny nominalne
    mieszkań w porównaniu do obecnej inflacji, to te spadki są już realnie widoczne.
    Myślę, że w przyszłym roku możemy spodziewać się kolejnych trendów spadkowych" - mówi
    w RMF FM Marcin Jańczuk z agencji Metrouhouse.

  • 2. Data: 2022-11-27 18:53:43
    Temat: Re: Zimno na dworzu to trochę podgrzeje
    Od: a a <m...@g...com>

    co za bzdury
    mieszkania nigdy nie stanieją
    Przechodzę obok remontowanej kamienicy, od roku
    i pracuje tam z 10 budowlanców i codziennie, przez rok remontują

    A jak wyremontuja to na parterze sklepy, na pietrze biura, jakaś papuga
    i mieszkania na górze

    Koszty remontu to melon i więcej, a sama praca 10 budowlanców to 500.000 zl

    Może kamienica p[ójdzie na handel, a może nie,
    ale z czynszów zysku tyle co pysku

    Niech będzie 10.000 - 20.000 zł miesięcznie
    to za 5 lat spłaci się koszt remontu
    a zyski, podatki ?

    Znajoma ma z bratem 2 kamienice
    i w swojej ze 2 mieszkania stoją puste od 10 lat

    Nie ma zysku, ale nie ma i straty
    a puyste mieszkania nie rdzewieją, bo są żywotne na 100 lat i więcej.

    Dom rodzinny Zina stoi od 15 lat w Hrubieszowie i niszczeje
    nie ma muzeum

    I jak się zawali to pójdzie do wyburzenia, bo wartośc ma dzialka w centrum miasta a
    nie stary 100-letni dom

    W Chinach mieszkania w miastach zdrożały do miliona $$$ i nie tanieją bo ludzi
    przybywa
    a budować wieżowce nie jest łatwo, ani tanio.

    Pod Berlinem osiedla kempingowe, komntenerowe i wcale nie są tanie,
    bo kontener kosztuje 20.000 euro
    i na złomie się go nie kupi.

    Jedynie w Afryce tanio, bo mozna spać na drzewie, bo ciepło.

    Muzeum Profesora Wiktora Zina w Hrubieszowie, ul. Kilińskiego (Zinówka) (w budowie)

    https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/BzY
    599QyTxM

  • 3. Data: 2022-11-27 21:53:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Co to jest "dwórz"?

  • 4. Data: 2022-11-27 22:18:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 listopada 2022 o 21:53:32 UTC+1 Jacek napisał(a):
    > Co to jest "dwórz"?
    To samo co pol po Krakowsku. Tylko z po łódzku. Pies jak nie ma co robić to sobie
    jaja liże. Może wziął byś z niego przykład.

  • 5. Data: 2022-11-28 17:31:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Cały czas byłem przekonany, że tak tylko mówią w Stolycy.
    A na makaron też mówicie "kluski"?
    W Łodzi nie byłem jakieś 20 lat. Nie wiem, czy żałować, czy się cieszyć.

  • 6. Data: 2022-11-28 18:06:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 17:31:21 UTC+1 Jacek napisał(a):
    > Cały czas byłem przekonany, że tak tylko mówią w Stolycy.
    > A na makaron też mówicie "kluski"?
    > W Łodzi nie byłem jakieś 20 lat. Nie wiem, czy żałować, czy się cieszyć.
    Jak przyjedziesz to uważaj na kanary w komunikacji miejskiej.