  • 1. Data: 2012-10-12 16:48:35
    Temat: jaka moc pieca 17kw czy 25 kw - 140 m2 uzytkowej i ze 30 (garaż+pomieszczenie gosp)
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    dom z porotermu zwarta bryła, wysoki, styropian 12cm ocieplenia pior-wpust, na
    strychu 20cm welny + 5cm w stelazu, okna oknoplastu. dom dobrze postwiony wzgledem
    kierunkow swiata - salon na poludnie, kuchnia polnoc itp. Garaz i pom gospodarcze nie
    w bryle budynku tylko "obok". Sciana pomiedzy garazem a domem ocieplona 14 cm
    styropianem

    Kupuje piec - i firma ma 17kw albo 25kw - nic posredniego - piec na ekogroszek ,
    podajnik, palnik 2 generacji żeliwny, przekaznik slimakowy. Mam grzejniki feroli 170
    zeberek w domu + 10m2 podlogówki + zasobnik na cwu 200l

    i nie wiem czy 17kw czy 25. ale wiem ze 25 bedzie za duzy:)

    praktyków rade poprosze, teoretykiem sam jestem ale 21kw (bez podajnika) u moich
    rodziców po ociepleniu domu i zmianie dachu ogrzewa 120m2 i trzeba palic na 56stopni
    bo nie da sie wytrzymać jak jest wyzsza temperatura a to powduje klopoty z kominem.

    prosze o porade

    rt

  • 2. Data: 2012-10-13 00:34:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Kupuje piec - i firma ma 17kw albo 25kw - nic posredniego - piec na
    > ekogroszek

    > i nie wiem czy 17kw czy 25. ale wiem ze 25 bedzie za duzy:)

    17 kW też będzie za duży :-)

    Cokolwiek ponad 10 kW jest uzasadnione tylko jeśli planujesz zużywać ponad
    200l CWU za jednym razem i to tak szybko że piec nie nadąży grzać wody. Np.
    masz wielkie jacuzzi lub nalewasz wodę do wanny, i bierzesz trzy prysznice w
    tym samym czasie.

    Efekt przewymiarowania pieca będzie taki, że piec będzie się włączał na
    krótko, a później długo będzie chodził na podtrzymaniu co jest
    nieekonomiczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-10-13 11:53:25
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc ;-)

    > Cokolwiek ponad 10 kW jest uzasadnione tylko jeśli planujesz zużywać ponad
    > 200l CWU za jednym razem i to tak szybko że piec nie nadąży grzać wody.

    IMHO, swiete slowa, dotyczy to nowowybudowanych domow, gdzie pow. ogrzewana
    wynosi do 80-160m2.

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2012-10-13 14:05:17
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Adams" <a...@n...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc ;-)

    > IMHO, swiete slowa, dotyczy to nowowybudowanych domow, gdzie pow.
    > ogrzewana
    > wynosi do 80-160m2.

    Tak, oni mają rację :-) Popieram.
    W ogóle nad węglowym piecem ciężko panować jeżeli chodzi o aktualnie
    oddawaną moc. Przewymiarowanie jest złe.

  • 5. Data: 2012-10-14 18:48:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Adams" <a...@n...pl> wrote in message

    > Tak, oni mają rację :-) Popieram.
    > W ogóle nad węglowym piecem ciężko panować jeżeli chodzi o aktualnie
    > oddawaną moc. Przewymiarowanie jest złe.

    ewentualnym rozwiązaniem jest bufor... nachajcować do oporu a potem
    spokojnie zużywać ciepło zmagazynowane w buforze.

  • 6. Data: 2012-10-15 03:08:58
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > ewentualnym rozwiązaniem jest bufor... nachajcować do oporu a potem
    > spokojnie zużywać ciepło zmagazynowane w buforze.

    A jaki duży taki bufor w przeliczeniu na m2 powiedzmy żeby miało sens
    jakikolwiek ?

  • 7. Data: 2012-10-15 12:52:01
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Witam.

    > ewentualnym rozwiązaniem jest bufor... nachajcować do oporu a potem
    > spokojnie zużywać ciepło zmagazynowane w buforze.

    Ostatnio sie zastanawiam, wlaczyc grzalke
    na bojlerze z podwojna wezownica na 30-40 stopni . wlaczyc w to podlogowke,
    policzyc
    ile kasy dziennie bedzie to kosztowac i czy bedzie to mialo jakikolwiek
    sens.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-10-16 15:57:16
    Od: Rom MIUI HTC <m...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2012 16:48:36 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl
    napisał:
> [...]
    bo nie da sie wytrzymać jak jest wyzsza temperatura a to powduje klopoty z kominem.

    Mam u siebie przewymiarowany kocioł 26kW z podajnikiem szufladowym, dom z piwnicami
    260m2, dom dobrze docieplony, zuzywam ok 18tys kWh rocznie więc wynik bardzo dobry
    (zakładam ze z 1kg węgla jest 4,5kWh, zeby bylo smieszniej to mam i podłogówke i
    grzejniki :) przeinwestowanie tak wiem :)

    ale nie ma jakiś złych efektów przewymiarowanego kotła nie zauważyłem takich, nic mi
    nie gaśnie, kocioł mam rewelacyjny i każemu bardzo polecam,
    www.kotly-marciniak.isnet.pl
    niestety czas oczekiwania poł roku minimum.

  • 9. Data: 2012-10-16 16:42:43
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Rom MIUI HTC" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Czesc ;-)
    >Mam u siebie przewymiarowany kocioł 26kW z podajnikiem szufladowym,
    >dom z piwnicami 260m2, dom dobrze docieplony,
    >zuzywam ok 18tys kWh rocznie więc wynik bardzo dobry

    Czyli do podajnika dajesz kiloWaty na godzine, no niezle ;-)
    Bez urazy, mi to pachnie marketingiem z okolic Poznania,

    >ale nie ma jakiś złych efektów przewymiarowanego kotła nie zauważyłem
    >takich, nic mi nie gaśnie, kocioł mam rewelacyjny i każemu bardzo polecam,
    >www.kotly-marciniak.isnet.pl niestety czas oczekiwania poł roku minimum.

    Nie masz jakos strasznie przewymiarowanego pieca z podajnikiem,
    masz policzone 10kW na 100m2, a pewno zasobnik na CWU tez masz.
    Przewymiarowane bylb w/w piec np. dla powierzchni 180m2, a takie
    przypadki nie naleza do rzadkosci, a wystarczy podzwonic
    po Pleszewie i okolicach i to sprawdzic

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-10-16 22:02:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Adams" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czyli do podajnika dajesz kiloWaty na godzine, no niezle ;-)
    > Bez urazy, mi to pachnie marketingiem z okolic Poznania,

    Mi jakos wrecz smierdzi marketingiem.

    Pozdro.. TK