  • 1. Data: 2019-11-21 20:24:14
    Temat: oczyszczacz powietrza
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Witam, od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem oczyszczacza powietrza. czy ktoś
    może polecić jakieś urządzenie? niewielkie miasteczko gdzie zanieczyszczeń /smog itp/
    raczej za dużych nie ma. Powierzchnia parteru na którym miałby stać to około 80m2
    zupełnie otwartej przestrzeni. czy da się to ogarnąć jednym urządzeniem? czy jest
    sens inwestować w taki sprzęt? w domu jest kominek który jednak trochę kurzu i
    zanieczyszczeń daje. czy za kwotę 1000-1500 da się coś kupić sensownego do takich
    warunków? ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie? jak z kosztami eksploatacyjnymi /np
    wymiana filtrów/ później?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-11-21 21:12:59
    Temat: Re: oczyszczacz powietrza
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-21 o 11:24 -0800, Marcin napisał:
> [...]
    > Powierzchnia parteru na którym miałby stać to około 80m2 zupełnie
    > otwartej przestrzeni. czy da się to ogarnąć jednym urządzeniem?

    Ja do sklepu, ok 60m? kupiłem to:
    https://xiaomi-mi.com/air-and-water-purifiers/xiaomi
    -mi-air-purifier-2/

    Pokazuje temperaturę, wilgotność powietrza i ilość PM. Ta ostatnia
    wartość bardzo szybko spada po uruchomieniu.

    Ale szczerze - to dla mnie czy działa czy nie jest bez różnicy. To
    raczej w dużych miastach się sprawdza, gdzie jest tęgi smog.

    > czy jest sens inwestować w taki sprzęt?

    W małomiejskich warunkach o względnie czystym powietrzu? Wg. mnie nie.
    Chyba, że żona ma letnią alergię na pyłki - wtedy tak - efekt jest
    widoczny natychmiast.

    > jak z kosztami eksploatacyjnymi /np wymiana filtrów/ później?

    Filtr trzeba wymienić jak urządzenie powie że czas. Odlicza żywotność
    filtra na podstawie czasu działania * stopnia zmierzonego
    zanieczyszczenia. W sklepie działa od 10 miesięcy po kilka godzin
    dziennie, wskaźnik zużycia filtra wyświetla że pozostało 79%.
    Ceny do sprawdzenia na Ali.

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-11-22 11:10:04
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21-11-2019 o 20:24, Marcin pisze:
> [...]
    warunków? ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie? jak z kosztami eksploatacyjnymi /np

    Ja mam Perfectair M-K00D1. Po godzinie pracy jest odczuwalna zmiana
    jakości powietrza. Użytkuję go w mieszkaniu, więc ta poprawa jest tylko
    w salonie (gdzie stoi) oraz w przyległym pokoju, kuchni i przedpokoju. Z
    dalszymi pomieszczeniami jest mniejsza wymiana powietrza, więc jego
    wpływ jest niezauważalny.
    80m2 w jednym kawałku może się udać nim czyścić. Ma podane 220m3/h, więc
    teoretycznie w godzinę przemieli całe powietrze z pomieszczenia.

    yabba

  • 4. Data: 2019-12-17 21:38:56
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2019 20:24:16 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
> [...]
    warunków? ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie? jak z kosztami eksploatacyjnymi /np

    Proponuje zajrzeć tutaj http://dobrerankingi.pl/dom-i-ogrod/oczyszczacze-pow
    ietrza-ranking/ też długo się zastanawiałem ale wybrałem PHILIPS AC3829/10 Daje rade
    :)

  • 5. Data: 2019-12-19 09:45:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest różnica w zapachu powietrza rano w sypialni z oczyszczaczem i bez.
    Używam Tefal jonizującego, jonizacja to dla mnie większa zaleta niż samo
    "filtrowanie", bo mniej więcej takie samo w m3/h zapewni
    komputer z dobrymi wiatrakami., dołożyć do kompa jakieś filtry od okapu czy
    odkurzacza i miałbyś 2 w jednym ;-)
    Drugą najważniejszą cechą ma być cichość pracy, i tu jak z każdym urządzeniem jest
    teoria i praktyka (u mnie stoi bezpośrednio na
    parkiecie i na pierwszym z czterech biegów daje w nocy radę).

    -----