  • 1. Data: 2010-07-10 18:18:14
    Temat: usuwanie nadmiaru silikonu
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Witam, b. proszę o praktyczny sposób na silikon :)
    Jak usunąć jego nadmiar po kilku dniach?
    Jak go po kilku dniach wykończyć?

  • 2. Data: 2010-07-10 19:52:19
    Temat: Re: usuwanie nadmiaru silikonu
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja znam tylko 2 sposoby:
    1. ostry nożyk do tapet i przyciąć ile trzeba (można od linijki, żeby wyszło
    równo)
    2. wydłubać i położyć od nowa
    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-10 20:31:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Maxi" <M...@o...p> napisał w wiadomości
    > Witam, b. proszę o praktyczny sposób na silikon :)
    > Jak usunąć jego nadmiar po kilku dniach?
    > Jak go po kilku dniach wykończyć?

    Dzieki odpowiedniemu przycieciu koncowki ukladac tak zeby nie bylo co
    przycinac.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-07-11 06:57:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maxi" <M...@o...p> wrote:
    > Witam, b. proszę o praktyczny sposób na silikon :)
    > Jak usunąć jego nadmiar po kilku dniach?
    > Jak go po kilku dniach wykończyć?

    Jeśli chodzi Ci o wykończenie kafli, to się tak tego nie robi.
    Ja podpatrzyłem i stosuję sposób mojego kafelkarza:
    -oklejam taśmą lakierniczą obie płaszczyzny, które ma połączyć silikon, ok.
    3-5mm od krawędzi
    -nakładam silikon pomiędzy taśmy,
    -szpachelką, zrobioną z odpowiednio oszlifowanego kawałka drewna (sprawdzają
    się kawałki miary drewnianej), ściągam nadmiar silikonu. Szpachelkę moczę w
    wodzie z ludwikiem
    -ściągam taśmy, silikon wygładzam palcem zmoczonym w wodzie z ludwikiem.

    Wygląda skomplikowanie, ale tak położony silikon wygląda idealnie.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-07-11 09:47:31
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

> [...]
    > -ściągam taśmy, silikon wygładzam palcem zmoczonym w wodzie z ludwikiem.
    > Wygląda skomplikowanie, ale tak położony silikon wygląda idealnie.

    Dzięki wszsytkim za info! I jeszce jedno:
    Mój dzieciak chciał się troszkę pobawić, więc razem zostawiliśmy trochę
    różnych smug silikonowo-mydlanych na różnych częściach wanny i alu też. Czy
    te smugi idzie jakoś rozpuścić jakimś środkiem i zmyć, czy tylko trzeć do
    skutku?

  • 6. Data: 2010-07-11 20:30:18
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > -szpachelką, zrobioną z odpowiednio oszlifowanego kawałka drewna (sprawdzają
    > się kawałki miary drewnianej), ściągam nadmiar silikonu. Szpachelkę moczę w
    > wodzie z ludwikiem

    szpachelka tak, ale wycięta z ziemniaka, opisywany tu niedawno sposób
    sprawdza się znakomicie... i ludwik niepotrzebny

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-07-11 20:31:53
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > te smugi idzie jakoś rozpuścić jakimś środkiem i zmyć, czy tylko trzeć do

    jeśli to wanna akrylowa, a silikon nie neutralny, tylko zwykły
    sanitarny, to zmywaj szybko, potem nawet po usunięciu zostaną ci żółte
    ślady

    pozdrawiam
    s_13