  • 1. Data: 2010-07-10 18:06:13
    Temat: Pilne pytanie o kolejność prac na poddaszu.
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Chodzi o to poddasze użytkowe, ścianki na nim są na nim tylko z GK, i
    z tymi sciankami mam problem.
    Z różnych względów chyba będę musiał zrobić to w takiej kolejności:
    1. Ścianki
    2. Styropian i wylewki
    3. Ocieplenie dachu

    Czy to jest bardzo źle?
    Domyślam się że spora kolizja jest w momencie robienia wylewek, bo
    mokry beton pomimo taśm dylatacyjnych ma szanse oddziaływać na płytę
    GK. Czy nie doprowadzi to do zniszczenia ścianki?
    A jak jest z termoizolacją dachu, nie mogę nigdzie znaleźć czy
    najpierw daje się wełnę i potem buduje się ścianki, czy odwrotnie?
    Nie pisze tu o tynkach, elektryce i hydraulice, bo to bedzie robione
    we właściwym momencie.

    Adam

  • 2. Data: 2010-07-10 20:30:17
    Temat: Re: Pilne pytanie o kolejność prac na poddaszu.
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 10 Lip, 20:06, "adam" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > z tymi sciankami mam problem.
    > Z różnych względów chyba będę musiał zrobić to w takiej kolejności:

    nie jest źle jeśli zrobi się to z głową :-)

    > Domyślam się że spora kolizja jest w momencie robienia wylewek, bo
    > mokry beton pomimo taśm dylatacyjnych ma szanse oddziaływać na płytę
    > GK.

    a jaki mokry, przecież wylewek się nie "wylewa", jak z miksokreta, to
    jest to taka dosyć sypka masa, z której woda nie powinna wyciekać,
    więc nic się nie będzie działo, poza tym, ścianka mocowana do stropu,
    a nie do wylewki, będzie lepiej izolować dźwiękowo sąsiadujące
    pomieszczenia (o ile zastosuje się wszelkie przewidziane podkładki pod
    profile), a płyta nie puchnie jak wiórowa od wilgoci, wszak potem
    pokrywa się ją wilgotną gładzią i farbami

    > A jak jest z termoizolacją dachu, nie mogę nigdzie znaleźć czy
    > najpierw daje się wełnę i potem buduje się ścianki, czy odwrotnie?

    jeśli musisz najpierw ścianki, to ciągnij je na wysokość do
    przewidywanej grubości wełny, potem wełnę upchasz gdzie trzeba,
    najlepiej na krokwiach gdzie bedzie ścianka, przykręć kawałki profili
    CD na grzybkach, w ten sposób, jak będą one mocowane przy docelowym
    ociepleniu, do nich dociągnij ścianki, przykręcając wieńczący je
    profil UW do profili na skosach (pamiętając o elastycznej dylatacji,
    bo wiadomo - dźwięki), oczywiście płyt na ściance nie przykręcasz do
    UW, bo ścianka musi pracować wraz w uginającym się stropem.

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-07-10 21:01:04
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Jest ok. Tylko żeby Ci ścian nie pociągneli za wysoko - musi zostać miejsce
    na docieplenie. Wylewki są w stanie półsuchym, więc nie będzie tutaj
    specjalnego parcia na regipsy, ale trzeba zosatawić dylatację - tu pilnuj,
    żeby gąbka dylatacyjna była dobrze osadzona, bo często lubi być wypychana
    przez beton posadzkowy - efekt jest taki, że od góry wydaje się być wszystko
    ok, ale u dołu wylewka styka się ze ścianą.

  • 4. Data: 2010-07-11 07:02:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adam" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > daje się wełnę i potem buduje się ścianki, czy odwrotnie?
    > Nie pisze tu o tynkach, elektryce i hydraulice, bo to bedzie robione we

    Jeśli musisz tak koniecznie robić, to przynajmniej krawędzi GK nie szpachluj
    zanim wyschną wylewki. Gips ciągnie wilgoć z powietrza (będzie jej mnóstwo
    po wylewkach) a później gdy jest sucho - oddaje. Wysychając kurczy się i
    pęka.
    Generalnie najpierw powinieneś zrobić wylewki, poczekać aż wyschną, w
    międzyczasie możesz ocieplać styropianem, potem zrobić ścianki działowe GK i
    ocieplić dach wełną.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-07-11 20:42:28
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Generalnie najpierw powinieneś zrobić wylewki, poczekać aż wyschną, w
    > międzyczasie możesz ocieplać styropianem, potem zrobić ścianki działowe GK i
    > ocieplić dach wełną.

    no nie wiem, warto było by zrobić oddzielna wylewkę w każdym
    pomieszczeniu, ze względu na dylatacje, ja robiłem w całym domu ściany
    działowe właśnie z regipsów na stelażach i zrobiłem tak, że najpierw
    zrobiłem stelaże mocowane do chudziaka (opapowanego wcześniej), potem
    kręciłem tylko 30 cm paski płyt na dole stelaża, ale tylko kilkoma
    wkrętami nad poziomem przyszłej wylewki, układałem 15 cm styro na
    chudziaku i 2 cm dylatacje przy ścianach, na to szła wylewka, a po
    jakimś czasie wkładałem wełnę i kręciłem płyty, wchodziły całe do
    sufitu, prawie bez odpadów.

    pozdrawiam
    s_13