  • 1. Data: 2012-01-10 08:12:54
    Temat: wiercenie w płytkach
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Mam troche plytek (gres podlogowy) na scianie i potrzebuje powiercic w
    nich otwory.
    Otwory to 8 lub 10 mm.
    Plytki okropnie twarde.

    Wiercenie wiertlem widiowym zwyklym to makabra, nawet naostrzone idzie
    jakby nie chcialo, tak na mokro jak i na sucho.
    Wiercenie wiertlem widiowym prostym (sama plytka) idzie ciutke lepiej
    ale tez bardzo powoli.
    Najlepiej idzie wiercenie wiertlami koronkowymi diamentowymi. Ale i
    one dosyc szybko sie tepia. Polewam woda staram sie niezaszybko krecic
    ale jedno wiertlo starcza na jakies 10-15 otworow.

    Jak najlepiej wiercic w tych twardych plytkach?

    I pytanie bonusowe:
    Czy istnieja przejsciowki sds-max na sds? czyli mam duuuza wiertarke z
    sds-max-em i chce uzyc wiertlo sds.

  • 2. Data: 2012-01-10 11:57:42
    Temat: Re: wiercenie w plytkach
    Od: "Tatko" <e...@o...pl>

    ptoki wrote:
    > Mam troche plytek (gres podlogowy) na scianie i potrzebuje powiercic w
    > nich otwory.
    > Otwory to 8 lub 10 mm.
    > Plytki okropnie twarde.

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=wiert%C5
    %82o+do+marmuru&category=0&sg=0

  • 3. Data: 2012-01-10 12:08:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 10, 12:57 pm, "Tatko" <e...@o...pl> wrote:

    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=wiert%C5
    %82o+do+marmuru&c...

    No, to te koronkowe. Starczaja wlasnie na 10-15 otworow i tez sie
    wierci dosyc ciezko...

  • 4. Data: 2012-01-10 14:05:07
    Od: "Tatko" <e...@o...pl>

    ptoki wrote:

    %82o+do+marmuru&c...

    > No, to te koronkowe. Starczaja wlasnie na 10-15 otworow i tez sie
    > wierci dosyc ciezko..

    Ja wiercilem jednyn 5 cm granitu na cmentarzu wiertatka na baterie poszlo
    szybko , tylko trzeba moczyc..

  • 5. Data: 2012-01-10 15:07:25
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-10 15:05, Tatko pisze:

    > Ja wiercilem jednyn 5 cm granitu na cmentarzu wiertatka na baterie
    > poszlo szybko , tylko trzeba moczyc..

    No ale co Ty kolego polecasz, jak tu ptoki chce wiercić bóg wie ile
    otworów. Takie wiertła właśnie starczają na kilkanaście otworów i są do
    wyrzucenia. Ja korzystam tylko z boscha, ale nie tego z praktikera czy
    castoramy, tam idzie z innej linii produkcyjnej i jest gorszy jakościowo.

  • 6. Data: 2012-01-10 19:52:37
    Temat: Re: wiercenie w płytkach
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > I pytanie bonusowe:
    > Czy istnieja przejsciowki sds-max na sds? czyli mam duuuza wiertarke z
    Spróbuj wiertłem do szkła. W niczym nie przypomina wiertła. To ostrosłup z
    widii przylutowany do pręta. Wierciłem w płyttakch widiowym wiertłem i jakoś
    szło. Poszło dobrze wiertłem do szkła. Wierciłem na terpentynę tak jak szkło.
    Obroty małe. Dałem 63 na minutę. Z ręki kiepsko idzie. Wiertarka kolumnowa
    jest potrzebna albo jakiś stojak do ręcznej wiertarki.

  • 7. Data: 2012-01-11 08:08:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    14g2000vbo.googlegroups.com...

    >Jak najlepiej wiercic w tych twardych plytkach?

    Możesz masz jakieś gówniane wiertła?
    Ja polecam wiertła i bity Irvina tylko że miałem z nimi do czynienia wiercąc
    kilkaset otworów w metalu.
    Czasami w zwykłych wiertłach widia jest strasznie gówniana i pali się.

  • 8. Data: 2012-01-11 09:08:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 10, 8:52 pm, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > Obroty małe. Dałem 63 na minutę. Z ręki kiepsko idzie. Wiertarka kolumnowa
    > jest potrzebna albo jakiś stojak do ręcznej wiertarki.

    No wlasnie tez probowalem takie wiertlo do szkla.
    Juz 4 szt polamalem :)
    Wierce z reki wkretarka ale na scianie.
    Najpierw tym wiertlem do szkla ale cienkim (6mm) jak juz troche sie
    otwor zrobi to rozwiercam 8 lub 10-ka byle to koronkowe weszlo i tym
    koronkowym do konca.
    Probowalem wiercic 8/10 do konca albo koronkowym do konca ale szlo
    wolniej.

    Ale moze za duze obroty mam a za maly docisk?
    No i chlodze woda.

    Wniosek ze metoda dobra ale nie dopracowana. Trza bedzie poprobowac z
    wiekszym dociskiem (jak sie wisi na drabinie to troche trudno sie
    zaprzec).

  • 9. Data: 2012-01-11 09:09:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 11, 9:08 am, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    14g2000vbo.googlegroups.com...

    > Możesz masz jakieś gówniane wiertła?
    Kupilem dedrowe z castoramy.
    Pewnie nie sa wybitne ale nie tepia sie. Wszystkie ktore sie "zuzyly"
    polamalem bo wierce z reki.

    > Ja polecam wiertła i bity Irvina tylko że miałem z nimi do czynienia wiercąc
    > kilkaset otworów w metalu.
    > Czasami w zwykłych wiertłach widia jest strasznie gówniana i pali się.
    Dziekuje za sugestie, przejade sie do lepszego sklepu i podpytam o
    inne wiertla.