  • 1. Data: 2012-01-09 09:22:28
    Temat: Podloga w piwnicy
    Od: " Janusz" <a...@g...pl>

    Witam!
    Mam pytanie - w piwnicy mam podłogę betonową - "zwykły" beton wylany na
    gruncie, bez żadnej izolacji, a ponieważ jest nieco nisko, więc chce to
    wszystko skuć, nieco podkopać (dom z lat 60-tych, niska piwnica) i zrobić nową
    podłogę. Podłoga będzie około 1,5m poniżej poziomu gruntu na zewnątrz. I teraz
    pytania:
    1. Przy założeniu, że grunt pod spodem jest mocno ubity mogę na to dawać od
    razu folię, styropian i zbrojoną wylewkę (tak bym wolał), czy też chudziak
    będzie niezbędny.
    2. Jaka kolejność warstw (idąc od dołu) - grunt, chudziak?, folia, styropian,
    wylewka zbrojona, płytki - czy tak?
    3. Czy wylewkę oddzielić od ścian, czy "dolać" i połączyć ze ścianami?
    4. Ile minimalnie cm grubości takiej wylewki? Pomieszczenia to "ogólna"
    piwnica, jakieś szafy, regały, nic ciężkiego.
    5. Czy są jakieś przeciwwskazania, żeby poziom podłogi był równo z
    fundamentem? Wprawdzie w przejściach pomiędzy pomieszczeniami płytki klejone
    byłyby bezpośrednio do tego fundamentu, ale gdyby zrobić dylatację powinno być
    OK. (znów chodzi mi o wysokość piwnicy).

    Uff, dużo tego, ale tak to jest, jak próbuje się zrobić nowe ze starego...

    Pozdrawiam

    Janusz

  • 2. Data: 2012-01-09 10:23:11
    Temat: Re: Podloga w piwnicy
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od
    > razu folię, styropian i zbrojoną wylewkę (tak bym wolał), czy też chudziak

    chudziaka nie trzeba jesli grunt dobrze ubity

    > 2. Jaka kolejność warstw (idąc od dołu) - grunt, chudziak?, folia,
    > styropian,
    > wylewka zbrojona, płytki - czy tak?

    grunt ubity, folia (ale gruba, porządna) styropian, wylewka zbrojona

    > 3. Czy wylewkę oddzielić od ścian, czy "dolać" i połączyć ze ścianami?

    oddzielic

    > 4. Ile minimalnie cm grubości takiej wylewki? Pomieszczenia to "ogólna"
    > piwnica, jakieś szafy, regały, nic ciężkiego.

    jakies 6-8cm

    > 5. Czy są jakieś przeciwwskazania, żeby poziom podłogi był równo z
    > fundamentem?

    nie wolno kopać poniżej spodu ław fundamentowych

    b.

  • 3. Data: 2012-01-09 11:53:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-01-2012 o 11:23:11 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > nie wolno kopaae poni?ej spodu ?aw fundamentowych
    Dodam jeszcze aby uważać na wodę, może podmyć ławę fundamentu
    trzeba ostrożnie kopać, szcególnie jak się dojdzie
    do poziomu ławy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-01-09 12:25:00
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

    > Użytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > chudziaka nie trzeba jesli grunt dobrze ubity

    > grunt ubity, folia (ale gruba, porządna) styropian, wylewka zbrojona

    ja się tak zastanawiam. Jaki styropian - XPS? Skoro "zwykły" styropian jest
    podobno full nasiakliwy (doświadczenie z utopionym na tydzien styro w
    wiadrze) i pod folie z czasem dostanie się woda a wartość izolacyjna spadnie
    na łeb to czy jest sens? Teściowa mieszka na "górze wapiennej" i tam wody w
    piwnicy nie uświadczysz ale jak glina? Nie, nie mam pomysłu. Zastanawiam się
    tylko nad topieniem styropianu w wodzie na dużą skalę. To się sprawdza? Ktoś
    odkopywał może po kilku latach? Jest sucho?

  • 5. Data: 2012-01-09 12:43:08
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 9 Sty, 11:23, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > nie wolno kopać poniżej spodu ław fundamentowych

    Ja bym powiedział, że kopanie poniżej górnego poziomu ław jest już
    ryzykowne...

  • 6. Data: 2012-01-10 00:36:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik enemyunknown napisał:

    > Ja bym powiedział, że kopanie poniżej górnego poziomu ław jest już
    > ryzykowne...

    Jest wykonalne - ale tzw. "minowanie piwnic" to naprawdę wyższa szkoła
    jazdy budowlanej...

    --
    Darek