  • 1. Data: 2013-12-13 13:28:44
    Temat: "Aktywne" ocieplenie domu.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Witam,
    Zna ktoś może wdrożony przykład aktywnego ocieplenia domu?
    Chodzi o dodatkowy obieg glikolu w warstwie ocieplenia, który ma za
    zadanie podnieść temperaturę odniesienia dla murów z temperatury
    otoczenia (np. -20) do temperatury glikolu (np. +6).
    Glikol ma być w tym układzie tylko pompowany z użyciem wymiennika
    gruntowego, bez żadnych sprężarek itp.

    Czy te rozwiązania są już stosowane? Jak to się sprawdza?

    yarecky.

  • 2. Data: 2013-12-13 14:03:48
    Temat: Re: "Aktywne" ocieplenie domu.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gruntowego, bez żadnych sprężarek itp.
    > Czy te rozwiązania są już stosowane? Jak to się sprawdza?

    jedna z firm reklamowala taki system - latem grzała ziemie, zima wpuszczała
    to w sciane - był tu kiedys taki wątek.

    O ile liczyłem -kolejna ściema dla naiwnych :-)

    Zresztą tak na szybko - zamiast w sciane wpuszczac +5 stopni co kosztuje
    cały system rurek w scianie plus dolne żródło - zamiast tego należy
    zwiększyć grubosc ocieplenia aby w tym miejscu wystąpiło własnie +5st.
    Załoze sie ze zwiekszenie grubosci będzie kosztowało ułamek kosztów systemu
    "aktywnego". No i bedzie bierne, żadnych pomp i zuzycia energii. Proste do
    policzenia.

    b.

  • 3. Data: 2013-12-13 14:12:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yarecky wrote:
> [...]
    > gruntowego, bez żadnych sprężarek itp.
    >
    > Czy te rozwiązania są już stosowane? Jak to się sprawdza?

    napewno sie sprawdza...

    moge takie montować od rana do wieczora... choć pewnei wystarczyło by mi
    zrobic taki jeden system miesięcznie a resztę miesiąca wykorzystać na
    wydawanie zarobionej kasy :)

  • 4. Data: 2013-12-13 14:42:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-13 14:03, Budyń pisze:

> [...]
    > Załoze sie ze zwiekszenie grubosci będzie kosztowało ułamek kosztów
    > systemu "aktywnego". No i bedzie bierne, żadnych pomp i zuzycia energii.

    Ale zwiekszajac grubosc ocieplenia nie dostarczasz energii, co powoduje,
    ze tamten sposob jest super turbo lepszy i dlatego piecdziesiat razy za
    drogi.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-12-13 14:56:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    > Ale zwiekszajac grubosc ocieplenia nie dostarczasz energii, co powoduje,
    > ze tamten sposob jest super turbo lepszy i dlatego piecdziesiat razy za
    > drogi.

    bez kozery powiem piencset :)

    b.

  • 6. Data: 2013-12-13 15:16:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 14:03:48 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > jedna z firm reklamowala taki system - latem grzała ziemie, zima wpuszczała
    > to w sciane - był tu kiedys taki wątek.

    Dokladnie tak - pamietam go. Bardzo mi sie podobal ale jak sie policzy to
    rzeczywiscie nie ma to wiekszego sensu. Bo ile mamy tych dni w roku kiedy
    temperatura jest <0stC? Kilka.. nascie max. Wiekszosc naszej zimy to
    rozciapany snieg i 0-5stC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-12-13 15:28:19
    Od: w...@g...com

    > Bo ile mamy tych dni w roku kiedy
    > temperatura jest <0stC? Kilka.. nascie max. Wiekszosc naszej zimy to
    > rozciapany snieg i 0-5stC :)
    > Adam Sz.

    Święte słowa, dlatego pompa Powietrze-Woda coraz częściej chodzi mi po głowie :)

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2013-12-13 18:48:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:28:19 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Święte słowa, dlatego pompa Powietrze-Woda coraz częściej chodzi mi po głowie :)

    Ja tam jestem nadal przeciw - taka pompa ma tylko i wylacznie sens jak juz
    masz ogrodek zagospodarowany, czyli raczej dom uzywany :) Bo pompa powietrzna
    kosztuje tyle co gruntowka + DZ. Na porzadna (ktora przy -20stC ma
    znamionowa moc) musisz wydac niestety te 22-25k pln. Drogo troche i wiecej
    klopotow (ew. halas) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-12-13 22:17:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > moge takie montować od rana do wieczora... choć pewnei wystarczyło by
    > mi zrobic taki jeden system miesięcznie a resztę miesiąca wykorzystać
    > na wydawanie zarobionej kasy :)

    A zrobisz, żeby pracowało w grawitacji?

  • 10. Data: 2013-12-13 22:54:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>