  • 1. Data: 2022-11-08 13:56:41
    Temat: Branża budowlana wygasza budowę nowych mieszkan
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.money.pl/gospodarka/branzy-nieruchomosci
    -grozi-najwiekszy-od-lat-kryzys-prace-moze-stracic-1
    00-tys-osob-6831416984218272a.html
    Jeszcze rozpędem zbudują 70 tysięcy w przyszłym roku.
    Budowlańcy pracy nie stracą. Na Ukrainie jest pracy na dziesięciolecia. Najpierw
    wyjadą Ukraińcy a potem do nich dołącza Polacy. Jedni i drudzy zwolnią w Polsce
    mieszkania w których żyją. Powiększy to dodatkowo pulę pustych, nikomu niepotrzebnych
    mieszkań za które trzeba płacić czynsz, ogrzewanie, opłaty licznikowe, i zapowiadany
    podatek od nie wynajetych mieszkań.
    I to może się stać już w przyszłym roku.

  • 2. Data: 2022-11-08 18:44:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2022 04:56:41 -0800 (PST), w
    <fa6291c6-8a41-44c4-a2a7-97d99d0da5b7n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    podatek od nie wynajetych mieszkań.
    > I to może się stać już w przyszłym roku.

    Super. Czynsz spadnie o 50%. Szkoda, że wzrósł o 100%.
    Ile to wyjdzie? :D

  • 3. Data: 2022-11-08 19:33:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 listopada 2022 o 18:48:56 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    podatek od nie wynajetych mieszkań.
    > Super. Czynsz spadnie o 50%. Szkoda, że wzrósł o 100%.
    Według myślenia tych co twierdzą że na nieruchomościach nikt nie stracił czynsz
    jeszcze wzrośnie o 50%.

  • 4. Data: 2022-11-08 22:56:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Nov 2022 10:33:41 -0800 (PST), w
    <25608e31-658f-4d0e-a4e1-8d8bd5b2cbaen@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    i zapowiadany podatek od nie wynajetych mieszkań.
    > Według myślenia tych co twierdzą że na nieruchomościach nikt nie stracił czynsz

    Podaj mi okres, w którym można było stracić.
    No i podaj ile w takim razie będzie wynosił czynsz za rok (+ w porównaniu do
    wysokości sprzed roku).

  • 5. Data: 2022-11-11 16:16:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. kupić w 2008 za walutowy.
    Jak policzysz, to do dzisiaj nie wyszedłeś nawet na zero.

    -----

  • 6. Data: 2022-11-11 16:56:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 listopada 2022 o 22:59:02 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > Podaj mi okres, w którym można było stracić.
    > No i podaj ile w takim razie będzie wynosił czynsz za rok (+ w porównaniu do
    W jednym z artykułów który ukazał się ze dwa dni temu prognozowali że za kilka lat
    kawalerka będzie kosztowała więcej niż dzisiaj dwa pokoje z kuchnią a czynsz za
    kawalerkę będzie wynosił 5 tysięcy. To co ja będę prognozował. Poczekam.W tym
    artykule pytali deweloperów czy warto kupić teraz mieszkanie.

  • 7. Data: 2022-11-11 19:48:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Podaj mi okres, w którym można było stracić.
    > No i podaj ile w takim razie będzie wynosił czynsz za rok (+ w porównaniu do
    Pytasz kto i kiedy stracił. Dzisiejsza Interia odpowiada na twoje pytania.
    https://nieruchomosci.interia.pl/newsy/mieszkaniowe-
    black-weeks-w-poznaniu-oszczedz-nawet-169-tys-zl.htm
    W kilka dni ci co kupili wczesniej stracili do 169 tysięcy. Są tacy co twierdzą że w
    Polsce brakuje jakiejś ogromnej ilości mieszkań. Czy w sytuacji dużego niedoboru
    towaru jakikolwiek sprzedawca obniża ceny?

  • 8. Data: 2022-11-11 23:21:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Nov 2022 10:48:27 -0800 (PST), w
    <1ed74fd6-9b80-479c-94a7-147a37086fc0n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    w Polsce brakuje jakiejś ogromnej ilości mieszkań. Czy w sytuacji dużego niedoboru
    towaru jakikolwiek sprzedawca obniża ceny?

    Tak, tak, komuszku -- to teraz wiesz dlaczego tak dużo jest reklam typu "10
    tys. taniej" bez ceny. Zawsze znajdzie się jakiś frajer, który uwierzy. W
    dzisiejszym losowaniu frajerów padło na ciebie :D

    No to po ile jest tam 1m2 powiedz? :D

  • 9. Data: 2022-11-11 23:59:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 11 November 2022 at 19:48:29 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    w Polsce brakuje jakiejś ogromnej ilości mieszkań. Czy w sytuacji dużego niedoboru
    towaru jakikolwiek sprzedawca obniża ceny?
    Wy to pierdu pierdu
    ni do rymu, ni do taktu
    a rynek nieruchomości jest następujący:

    Są bloki wybudowane po wojnie, w latach 70-tych i one są w dobrym stanie.

    Ale jest milion kamienic sprzed wojny i one wyumagają drogich remontów , modernizacji
    i nigdy się na te remonty i modernizacje kasa nie znajdzie

    Czyli rocznie 100.000 mieszkań ulegnie pogłebiającej się destrukcji
    i zamienią się w lumpeksy z dziurawymi dachami.

    Codziennie oglądam dziesiątki kamienic, które nie znalazly przedwojennego właściciela
    i zaczęly wymagać remontu i okna są wywalone i dach zacznie przeciekać za rok, może
    za dwa.
    ale koszt remontu 4-piętrowej kamienicy to miliony
    i brak budowlańców na rynku,
    bo zamknięto budowlanki zawodowe, technika budowlane 30 lat temu
    i nie ma komu i kim remontować.

    Doskonalym przykladem było NRD po połaczeniu z RFN

    Ze wschodu wyjechalo 10 milionów na zachód i pozostaly setki pustych kamienic

    Ale tam wlaściciel był znany, miasto, gmina, albo osoba prywatna
    i wszystkimi zarządzala agencja z Berlina
    i można bylo kupic kamien ice do remontu za 5000 euro

    I podczas hossy kredytowej z 2018 roku wepchano do tych kamienic emigrantów z Polski
    a póxniej mimieckich emerytów z Hamburga

    Ale teraz nadchodzi wielki kryzys i globalny krach gospodarczy jak 100 lat temu
    i 50% firm, fabryk, zakladów upadnie, zbankrutuje, bo utracą płynność finansową,
    zamówienia, bo gdy bieda, to nikt nic nie kupuje poza żarciem.

    A jak krach nadejdzie to w Europie będzie 50-100 mln bezrobotnych
    i nowych domów, mieszkań nie kupią, nie zasiedlą, nie wybudują.

    Upadnie prowincja z uwagi na brak perspektyw, brak pracy i dalekie i kosztowne
    dojazdy do szkół, do pracy.

    Jedyna przyszłość dla Łodzi to lotnisko międzynarodowe, bo dojazdy do roboty do
    stolycy sa nierealne.

    W Łodzi były setki zakladów produkcyjnych, przędzalnie, studia filmowe
    i nic z tego nie pozostało.

    Nowych zakładów panstwo nie zbuduje ani zagranica, gdy krach i kryzys
    a duzi zwalniają po 10.000 , 20.000 pracowników jak Melon, jak Góra Cukru
    bo perspektyw nie widać

    Model rozwoju przemysłu z czasów Gomułki, Gierka, już nigdy nie powróci i panstwo nie
    zbuduje 1000 zakladów przemysłowych, hut, kopalń, fabryk domów, fabryk samochodów
    bo dzisiaj inne czasy, a panstwo się sprywatyzowało czyli zdecentralizowało.

    I kryzys widac po hotelu Gołębiewski w Pobierowie
    Po co to komu, gdy 3 lata zarazy

    Turyści nie przyjadą, a krajowi w ciasnych pokojach bez widoku na morze, wakacjować
    sie nie b ędą

    Zatem krach krach krach, globalny czeka za progiem
    i kryzys potrwa 10 lat a może dłużej
    a w czasie kryzysu wszystko upadnie, a najszybciej nadzieje.
    \
    Gdyby Donek pozostał za oceanem to by świat ratował, bo mi pisał, że będzie drukowal
    tyle salaty, aby każdy miał pełne kieszenie, bo krach 100 lat temu miał taką
    przyczynę że zabrakło cashu na rynku i w kieszeniach, bo kasę zjadła Wall Street
    Dzisiajh kasę zjadły kryptośmieci i instrumenty pochodne i
    bankrutuje Góra Cukru, Melony, gieldy kryptośmieci

    i kto przezyje to przezyje

    i szkoda czasu na ględzenie o mące

    Można dostac mieszkanie za frico, kamienicę, ale koszty utrzymania, remontu, mediów
    będą ciągle rosły
    a bez ogrzewania każda kamienice pop[adn ie w ruinę
    a dodatkowo podatki
    a potem podatek od nieruchomości, jak w calej Europie

    Czyli nadchodzi wielki kryzys i krach światowy

    pa pa pa mówią Teletubisie
    i mocno ściskają w pasie

  • 10. Data: 2022-11-12 22:58:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 11 listopada 2022 o 23:23:04 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > tys. taniej" bez ceny. Zawsze znajdzie się jakiś frajer, który uwierzy. W
    > dzisiejszym losowaniu frajerów padło na ciebie :D

    Reklama była na onanecie. Warszawa Żerań nowe osiedle 8900 metr kwadratowy. A niżej
    bonus 130 tysięcy.
    https://nieruchomosci.interia.pl/newsy/mieszkaniowe-
    black-weeks-33-lokale-w-okazyjnej-ofercie-promocyjne
    j.html