  • 1. Data: 2010-07-11 06:50:50
    Temat: Był taki watek "Do kiki" - chodzi o ścianę szczytową i kolankową
    Od: hk <h...@k...pl>

    Ściana szczytowa miała być ścięta i ocieplona, na to dopiero dach. Broń
    boże wymurować pod deski to samo kolankowa: krokwie na murłacie i nie
    murować pod deski tylko wełna między krokwie na murłacie. Jeśli dobrze
    zrozumiałem ;)
    A ja ma w planie wieniec ukośny na ścianach szczytowych. Na wieńcu
    oparte krokwie, wieniec i krokwie ocieplone z zewnątrz (pod same łaty i
    kontrłaty jak rozumiem). Tak jest OK?

    A przy okazji - zapytałem o ceny - jedna ekipa, nie chciała robić w tym
    roku więc nie pytałem o szczegóły powiedziała: mur 30, strop 35zł/m2.
    Druga mur 33 m2, strop 70 m2 (niby z wieńcem), wieńce ukośne, podciągi
    ekstra >80 zł/mb.
    Ile u Was brali za metr i czy mieli jakieś "asy" w rodzaju cienka
    ścianka działowa x2, komin x3, komin z cegły klinkierowej 3zł za cegłę?
    Bo jak się tak pyta "ile za metr?" to mówią ile za metr, ale nie od razu
    wychodzi co jeszcze trzeba policzyć...

  • 2. Data: 2010-07-11 07:43:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak pyta "ile za metr?" to mówią ile za metr, ale nie od razu wychodzi co
    Nie dogaduj sie na zadne metry bo będa nieporozumienia poźniej.
    Ustalaj cene laczna za calość/etap.
    Za kondygnacje 4-5tys teraz ceny są mniej wiecej.
    Czyli parter 4-5 tys, strop 3-5tys itd.
    Albo ustal cene za caly stan surowy.
    U nas na Pomorzu teraz z dachem to ok 40tys ekipy biorą. W tym ścianki
    działowe kominy itp. A jak porządna ekipa to ma np swoje steple i deski na
    strop wiec nie musisz ich kupować a to pare tys jest zawze.

    Kris

  • 3. Data: 2010-07-11 22:37:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:i1bpkg$2r63$1@bgp.inds.pl...
> [...]
    > krokwie, wieniec i krokwie ocieplone z zewnątrz (pod same łaty i kontrłaty

    Nie jest OK, bo drewno słabo izoluje i do tego beton w newralgicznym miejscu
    zamiast cieplejszego materiału.
    Poproś konstruktora lub cieślę żeby ci ten dach zrobił inaczej.
    Takie jest moje zdanie.
    Ocieplenie ma zamykać szczelnie ścianę szczytową.

  • 4. Data: 2010-07-12 06:20:17
    Od: hipek <b...@m...pl>

    Tzn. mam sobie zażyczyć ocieplenia ściany szczytowej od góry i dopiero
    na nim położyć krokwie? To ocieplenie to ma być styropian? Np. styrodur
    z fundamentów? Czy zrobić dach tak, żeby nie opierał się o ścianę
    szczytową krokwiami?

  • 5. Data: 2010-07-12 14:48:28
    Od: M <M...@o...pl>

    hipek pisze:

> [...]
    > na nim położyć krokwie? To ocieplenie to ma być styropian? Np. styrodur
    > z fundamentów? Czy zrobić dach tak, żeby nie opierał się o ścianę

    Krokwie nie mogą opierać się o ściany szczytowe.
    Jesteś pewien, że masz w projekcie krokwie położone na ścianie?

    M.

  • 6. Data: 2010-07-13 22:16:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message
    > hipek pisze:

    > Krokwie nie mogą opierać się o ściany szczytowe.
    > Jesteś pewien, że masz w projekcie krokwie położone na ścianie?

    Czasem się widuje taki wynalazek. Wieniec ukośnie wylany na skośnej ścianie
    szczytowej. Przyznam się, że raz widziałem na własne oczy jadąc przez jakąś
    wioskę.
    Ja bym tego unikał i kazał przeprojektować dach.

  • 7. Data: 2010-07-14 06:14:29
    Od: M <M...@o...pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > przez jakąś wioskę.
    > Ja bym tego unikał i kazał przeprojektować dach.

    To akurat nie jest problem. Zastanawiam się nad położeniem na to krokwi.
    Zwykle jest z jednej lub z drugiej strony ściany szczytowej.

    M.