  • 11. Data: 2010-06-21 10:16:53
    Temat: Re: Całkowity koszt nowego domu
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Podejrzewam że różnimy się w definichji "przyzwoitego standardu"
    > Ty podejrzewam uwazasz że przyzwoity komplet wypoczynkowy kosztuje 10tys,
    > ja widywałem przyzwoite w cenie 4 razy mniejszej.
    > Ty mozesz sobie kupowac baterię umywalkowa za ponad 1000zł ja uwazam że
    > podobnie przyzwoite baterie kosztuja 4 razy mniej.
    > Ty niczego sam na budowie nie zrobisz bo uwazasz ze tój czas poswiecony na
    > prace we własnym domu kosztuje zbyt dużo. Ja położe np podłogi w pokojach
    > samemu w kilka popołudni, Ty zapłacisz za to samo fachofcom kilka tysięcy
> [...]

    Po pierwsze to autor postu kupuje dom gotowca do wykończenia, więc nie
    będzie go budować samemu i nic na ty m nie zaoszczędzie. po drugie skoro
    zadaje takie podstawowe pytania to nie nalezy się spodziewać, że będzie
    wszystko robic sam. Po trzecie pewnie kalkuluje swoje koszty i chce podjąć
    decyzję co do zakupu i wykończenia lub zadłuzenia się. Wmawianie, że
    wykończy ten dom za 50 kzł to zbrodnia. Moim zdaniem nijak tego nie zrobi,
    szczególnie biorac pod uwagę brak kotła, ogrodzenia i zagospodarowania
    terenu, wykończenia wnętrza z pomocą ludzi. I nie ma tutaj mowy o jakiś
    kanapach czy innych meblach, bo nikt o nich nie wspominał.

  • 12. Data: 2010-06-21 10:53:23
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samemu w kilka popołudni, Ty zapłacisz za to samo fachofcom kilka tysięcy

    I teraz paru debili, których życie upływa na wyścigu szczurów, nazwie Cię
    biedakiem, żulem, skąpcem itp.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2010-06-21 11:16:28
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > To nie tak jak piszesz.
    > Ja na swój dom wydałem własnie ok 300tys

    Widzę że jest tutaj duże grono cudotwórców. Skoro potrafisz tak tanio
    budować to aż dziw bierze, że nie jesteś jeszcze milionerem, bo ja na twoim
    miejscu to już wybudowałbym kilka domów na sprzedaż pod dużym miastem i
    zarobił kupę kasy.
    A moi klienci wykańczający mieszkania od developerów to widać muszą być sami
    rozrzutni idioci skoro przewidują wydanie co najmniej 1000 zł na kazdy metr
    i, o zgrozo, nawet więcej. Widac powinni częsciej zaglądać na tą grupe to
    może by się czegoś nauczyli.

  • 14. Data: 2010-06-21 11:44:56
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hvnhmi$484$1@news.onet.pl...

> [...]
    > budować to aż dziw bierze, że nie jesteś jeszcze milionerem, bo ja na
    > twoim miejscu to już wybudowałbym kilka domów na sprzedaż pod dużym
    Pod dużym miastem to podejrzewam że działek w cenie 80tys za 1000mkw nie
    kupie
    U mnie w miescie 40tys takie ceny sa
    Dzięki za radę jak zostac milionerem ale nie skorzystam
    Nie dam rady. Za duża konkurencja.
    W mojej okolicy jest sporo ofert "developerskich" domów za 250-300tys.
    W standardzie podobnych jak ten autora wątku
> [...]
    > kazdy metr i, o zgrozo, nawet więcej. Widac powinni częsciej zaglądać na
    > tą grupe to może by się czegoś nauczyli.

    Widocznie Twoi klienci słuchaja Twoich rad i nie wierza że mozna taniej a
    nawet jak uwierza to myśla ze taniej to standard podobny do PGRowskich
    bloków na zapadłych wsiach.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-06-21 12:03:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dzięki za radę jak zostac milionerem ale nie skorzystam
    > Nie dam rady. Za duża konkurencja.
    > W mojej okolicy jest sporo ofert "developerskich" domów za 250-300tys.

    A w mojej takich nie ma. Zdobyłbyś rynek hurtem.

> [...]
    >
    > Widocznie Twoi klienci słuchaja Twoich rad i nie wierza że mozna taniej a
    > nawet jak uwierza to myśla ze taniej to standard podobny do PGRowskich

    Moi klienci nie są od słuchania moim rad, bo nie takie jest moje zadanie. Od
    teraz będę im mówić, że pewien Kris z grupy dyskusyjnej twierdzi, że są
    idiotami bo tyle płacą. A tych idiotów to są tysiące.

  • 16. Data: 2010-06-21 12:12:22
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    wiadomości news:hvnkfe$dda$1@news.onet.pl...
    ciach
    > Moi klienci nie są od słuchania moim rad, bo nie takie jest moje zadanie.
    > Od teraz będę im mówić, że pewien Kris z grupy dyskusyjnej twierdzi, że są
    > idiotami bo tyle płacą. A tych idiotów to są tysiące.
    Nie mów tak,bo będzie im przykro.

  • 17. Data: 2010-06-21 12:12:42
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Boombastic pisze:

> [...]
    > kazdy metr i, o zgrozo, nawet więcej. Widac powinni częsciej zaglądać na
    > tą grupe to może by się czegoś nauczyli.

    Wszystko zależy.
    Przede wszystkim, jaki standard uznaje się za wystarczający.
    Jakie ceny są w okolicy.
    Gdzie się kupuje materiały i sprzęty.
    Czy coś się już posiada.
    No i gdzie u osobnika przebiega granica lansu i jak mocna jest jego
    potrzeba ;)

    Mi w mieszkaniu w stanie dewelopeskim wystarczyło ledwo ponad 400/mkw na
    wykończenie całkowite (parkiety, gres polerowany, dobre farby, niezłe
    drzwi, kompletna kuchnia, itp.). Z robót wykonywanych własnoręcznie, to
    jedynie jedna ścianka G-K, składanie kuchni i malowanie całości.

    Stosując gorsze materiały byłbym w stanie spokojnie zejść do poziomu
    300-350 zł/mkw. W drugą stronę granicy oczywiście nie ma, bo drożej
    można kupić zawsze, chociaż różnica w jakości rośnie wolniej, niż cena
    (kupując coś 3 razy droższego od "dobrego marketowego" jest duża szansa,
    że będzie rzeczywiście z 3 razy lepsze, ale 10 razy droższe będzie
    zwykle 4 razy lepsze, a reszta różnicy będzie zawarta w nazwie).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2010-06-21 12:56:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > drzwi, kompletna kuchnia, itp.). Z robót wykonywanych własnoręcznie, to
    > jedynie jedna ścianka G-K, składanie kuchni i malowanie całości.

    Taaa, jasne. Parkiet z ułożeniem i chemią to koszt ok. 150-200 zł/m2. To ci
    zostaje jakies 200-250 zł/m2. Już to widzę jak z tej kwoty kupujesz zabudowe
    kuchenną ze sprzętami zabudowanymi, robisz lazienkę, kupujesz drzwi
    wewnętrzne, włączniki, kontakty, lampy, etc.
    To tak jakbym sluchał chwalenia się ile to spali komus auto, takie same
    bajki.

  • 19. Data: 2010-06-21 13:22:09
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek
    wiadomości news:hvnnh7$mfu$1@news.onet.pl...

    > Taaa, jasne. Parkiet z ułożeniem i chemią to koszt ok. 150-200 zł/m2. To
    > ci zostaje jakies 200-250 zł/m2.

    Żle liczysz Bo parkiet raczej na całym mieszkaniu nie jest. A Ty liczysz dla
    całośći

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-06-21 13:44:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Żle liczysz Bo parkiet raczej na całym mieszkaniu nie jest. A Ty liczysz
    > dla całośći

    Dobrze liczę, bo na pozostałej części nie jest raczej beton malowany olejną,
    co? Ile kosztuje gres lub glazura z położeniem? niewiele mniej.