  • 1. Data: 2022-06-02 11:06:31
    Temat: Ceny prądu po podwyżkach
    Od: Collie <c...@p...pl>

    Otrzymałem z Eonu rozpiskę nt. nowych cen i stawek opłat dla
    wszystkich grup taryfowych od 1 czerwca 2022. I tak za 1 kWh -

    - od 1.06.2022 do 31.07.2022:
    * G11: 0,4801 zł + mies. opłata handlowa 26,75 zł
    * G12w: 0,5268 zł D + mies. opłata handlowa 29,00 zł
    0,4599 zł N

    - od 1.08.2022:
    * G11: 0,5624 zł + mies. opłata handlowa 31,33 zł
    * G12w: 0,6171 zł D + mies. opłata handlowa 33,98 zł
    0,5387 zł N

    W sumie jest dobrze, ale nie beznadziejnie.

    --
    Collie

  • 2. Data: 2022-06-02 11:10:26
    Temat: Re: Ceny prądu po podwyżkach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2022 o 11:06, Collie pisze:
> [...]
    > * G12w: 0,6171 zł D + mies. opłata handlowa 33,98 zł
    > 0,5387 zł N
    >
    > W sumie jest dobrze, ale nie beznadziejnie.

    To jakaś taryfa "promocyjna"?
    Normalne ceny są dużo niższe.
    Właśnie walczę z Energą, bo też mnie nacięli na tego typu "promocje" i
    mam podobne ceny, a chcę mieć urzędowe.

  • 3. Data: 2022-06-02 11:44:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.06.2022 11:06, Collie wrote:
    > - od 1.08.2022:
    > * G11: 0,5624 zł + mies. opłata handlowa 31,33 zł
    > * G12w: 0,6171 zł D + mies. opłata handlowa 33,98 zł
    > 0,5387 zł N
    >
    > W sumie jest dobrze, ale nie beznadziejnie.

    Matko! Nie dość że cena za kWh wyższa niż z cennika URE, to jeszcze
    360zł rocznej opłaty ekstra? Masz jakąś umowę "promocyjną" podpisaną?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-06-02 11:44:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 11:10:29 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > To jakaś taryfa "promocyjna"?
    > Normalne ceny są dużo niższe.
    > Właśnie walczę z Energą, bo też mnie nacięli na tego typu "promocje" i
    > mam podobne ceny, a chcę mieć urzędowe.
    Oni na te promocje naciągają i przy okazji "opłate handlową" dowalają.
    Przy normalnych taryfach nie ma prawa być opłaty handlowej

  • 5. Data: 2022-06-02 11:54:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.06.2022 11:44, Kris wrote:
    > Oni na te promocje naciągają i przy okazji "opłate handlową" dowalają.
    > Przy normalnych taryfach nie ma prawa być opłaty handlowej

    W PGE oferują cały czas promocję która polega że się zobowiązuje do
    opłaty handlowej ~18zł/m-c. W zamian mam dostawać "gwarantowany" upust
    1% od ceny urzędowej. Oferta ważna do 2024 kiedy to ceny zostaną uwolnione.

    Łatwo policzyć że gdy zużywam mniej niż 1800zł rocznie to dopłacę do
    promocji, a gdy zużywam prądu za 5000zł rocznie to oszczędzę
    teoretycznie 32zł/rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2022-06-02 12:10:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2022 o 11:44, Kris pisze:

    > Oni na te promocje naciągają i przy okazji "opłate handlową" dowalają.
    > Przy normalnych taryfach nie ma prawa być opłaty handlowej

    Dokładnie tak.
    U mnie kobita w salonie się ze 3 razy upierała, że dla domku
    letniskowego to jest jedyna możliwa taryfa.
    A ja stary osioł jej uwierzyłem.
    I teraz muszę temat odkręcać, z oparciem w URE i rzeczniku klienta.

  • 7. Data: 2022-06-02 12:11:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W PGE oferują cały czas promocję która polega że się zobowiązuje do
    > opłaty handlowej ~18zł/m-c. W zamian mam dostawać "gwarantowany" upust
    > 1% od ceny urzędowej.

    W Energa ten upust wynosił -100%.

  • 8. Data: 2022-06-03 21:59:50
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 2.06.2022 o 11:10, Cavallino napisał:

    > To jakaś taryfa "promocyjna"?
    > Normalne ceny są dużo niższe.

    To nie jest informacja o "jakiejś taryfie promocyjnej". To jest
    zawiadomienie o nowych cenach i stawkach opłat w dotychczasowych
    grupach taryfowych, czyli o podwyżkach cen prądu w Eonie od 1 bm.
    Jeśli odbiorca prądu akceptuje zmienioną taryfę (podwyżkę cen),
    to "nie musi podejmować żadnych działań" (będzie płacił po nowemu
    od 1.06.2022). Jeśli jednak nie zaakceptuje nowych cen, to musi
    w terminie 14 dni od otrzymania wspomnianej bumagi z Eonu, złożyć
    pisemne wypowiedzenie umowy i szukać sobie tańszego prądu gdzie
    indziej. Pewnie u Ciebie, gdzie "normalne ceny są dużo niższe".

    --
    Collie

  • 9. Data: 2022-06-03 22:22:09
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 2.06.2022 o 11:44, Mateusz Bogusz napisał:

    > Matko! Nie dość że cena za kWh wyższa niż z cennika URE, to jeszcze
    > 360zł rocznej opłaty ekstra? Masz jakąś umowę "promocyjną" podpisaną?

    Mam normalną umowę na taryfę G12w, a Eon po prostu zawiadomił mnie
    o nowych cenach za prąd w tej taryfie od 1 bm, z informacją, że jeśli
    nie podobają mi się nowe ceny, to muszę wypowiedzieć dotychczasową umowę
    i do widzenia. Domyślam się, że Eon ma cennik URE w dupie, jeśli wysyła
    takie wiadomości do swoich abonentów. A tzw. opłata handlowa 31,33/33,98
    dotyczy rozliczeń 1-miesięcznych. Przy rozliczeniach np. 12-miesięcznych
    wynosi ona 7,66/8,46 zł.

    --
    Collie

  • 10. Data: 2022-06-03 22:35:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 June 2022 at 22:22:13 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    > takie wiadomości do swoich abonentów. A tzw. opłata handlowa 31,33/33,98
    > dotyczy rozliczeń 1-miesięcznych. Przy rozliczeniach np. 12-miesięcznych

    nie istnieje takie pojęcie jak oplata handlowa extra
    Jest towar, ma cenę i jest sprzedawany
    i jest podana cena netto + VAT i to wszystko, zgodnie z kodeksem handlowym

    W kodeksie handlowym nie istnieje takie pojęcie jak oplata handlowa.
    Handlarz energią może miec koszty handlowe, ale to jego problem
    i je pokrywa z zysyku operacyjnego, czyli z zysku pomiędzy hurtową ceną pozyskania
    energii
    a detaliczna c eną sprzedaży energii.

    Nie nalezy się dac robić w bambuko

    Banki i handlarze kredytami też tak kombinowali, dopisując do kosztu kredytu , koszt
    przygotowania oferty
    i nadzór bankowy im to ukrócił.

    Ważne żeby URE wiecznie nie spał a działał 24/365 i karał tak długo i tak wysoko, aż
    przywróci porządek.

    Czyli powrót do sprzedazy energii w cenie:
    cena za 1 kWh zawierająca wszystko, bez dopłaty za pogodę, wiatr, kurz,

    Niestety konsumenci sa slabi i dają sobie wciskac kit
    i niedługo Biedrona będzie sprzedawała jaja i doliczala kobiałke, lubiankę, gdakanie
    kury, pianie koguta

    Czyli cena za energie to jest jedna, pojedyncza kwota
    a skład tej ceny to jest informacja, z którą handlarz niech się idzie bujać