  • 81. Data: 2021-03-21 21:24:10
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dostałaś tu już mnóstwo odpowiedzi teoretycznych od fachowców :-), więc
    > ja mogę się podzielić tylko swoim doświadczeniem. Mam dom podobny
    > powierzchniowo i materiałowo (z tym że to szereg skrajny) i
    > zapotrzebowanie na wodę podobne, też 2+2. Od kilku lat mamy piec gazowy
    > dwufunkcyjny kondensacyjny z zasobnikiem (Viessmann Vitodens 111-W).
    nareszczie ktoś konkretnie odpisał.
    > Zasobnik niewielki, bo to przy kondensacyjnych wystarcza. I to
    > rozwiązanie jak najbardziej się sprawdza - gdy jedna osoba się kąpie,
    > można równocześnie zmywać naczynia,
    tak jak przy każdym innym nowoczesnym piecu, tyle że w momencie
    odkręcenia i zakręcenia będzie wahnięcie temperatury
    > nadąża przy tym z ogrzewaniem nawet
    > w czasie silnych mrozów.
    oczywista oczywistość.

    > Generalnie w kwestii ogrzewania i grzania wody
    > piec zapewnia pełen komfort, czysty i bezwysiłkowy. Nie wyobrażam sobie
    > życia z grafikiem rodzinnych kąpieli, mycia naczyń czy dorzucania do pieca.
    to trochę poza tematem, ale zastanów się co to wnosi do dyskusji. czy
    chcesz wyśmiać wszystkich użytkowników gazowych przepływowych
    podgrzewaczy wody użytkowej? Bo takie "grafiki" są chlebem powszednim w
    milionach domów od 2 pokoleń. tym bardziej ze rzadko się spotyka
    kondensacyjny przepływowy ogrzewacz wody.
    wracając do tematu
    termet 3 tyś,
    veissmann 9 tyś.
    Czyli za funkcję stabilizacji temperatury wody podczas poboru z
    kolejnego kranu zapłaciłeś 6 tysięcy złotych? Taniej było podłączyć
    drugi kocioł!
    Ale jak to mówią: Kto bogatemu zabroni?
    ToMasz

    Ps. nie bierz tego do siebie, ale Majka pisała o 20 tyś na całą inwestycję

  • 82. Data: 2021-03-22 06:00:29
    Od: Runt <r...@s...prv>

    --

    > Kłamiesz
    a jednak czytasz ;-)))

    > pizdziak
    jak sie miewa twoja przerośnięta ropiejąca łechtaczka którą nazywasz
    górnolotnie orzeszkiem ziemnym ? ochrzcili cię nożem n'est pas?;-)))

    >vel runt
    c-vel zenek ;-)))

    >dziura w dupie.
    skad u ciebie zenusiu to zamiłowanie do kichy stolcowej?
    czyzbys tesknił za czasami kiedy pracowałeś u hanssa w sowieckim burdelu
    dla zaslużonych nazistów?

    >ty nie masz rodziców.
    zenusiu, od moich rodziców wara ty psi bękarcie!

    Masz coś do powiedzenia w temacie pieców gazowych? jak nie to WON!

    A tu twój głos w dyskusji na pl.misc.budowanie ;-)))

    "Wiadomo było debilu że nie potrafisz policzyć to i odpowiedź będzie
    chamska jak na wiejskiego chama z pokolenia na pokolenie przystało.
    Ciebie temat oszczędzania wody nie interesuje. Srasz do latryny, wodę
    masz że studni i dlatego masz smród w domu bo się nie myjesz i nie
    sprzątasz?"

    Jesteś człowieku (?) psychopatą!

  • 83. Data: 2021-03-22 08:21:03
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.03.2021 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > dwufunkcyjny. Wtedy kupiony w Peweksie (chór hydraulików: panie, to się
    > zaraz zepsuje, kup pan żeliwiaka z Ząbek). Po ćwierćwieczu zamieniony

    Hydraulicy kazali Ci żeliwo w domu wytapiać?
    Też bym pogonił...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 84. Data: 2021-03-22 08:33:31
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Cześć
    sobota, 20 marca 2021 o 08:25:00 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > Ja u siebie mam kocioł ACV i na co dzień używam jako kotła 2-f z
    > przepływowym grzaniem wody, ale jak się zjedzie rodzinka to przełączam
    > na podgrzewanie zasobnika CWU o pojemności 160 litrów i wtedy można
    > jednocześnie używać 2 łazienek.

    Wodę w tym zasobniku ogrzewasz poprzez wężownicę/płaszcz wodą z obiegu CO
    czy ładujesz warstwowo z CWU kotła ?

    Adam

  • 85. Data: 2021-03-22 09:18:56
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 21.03.2021 o 21:24, ToMasz pisze:

    > to trochę poza tematem, ale zastanów się co to wnosi do dyskusji. czy
    > chcesz wyśmiać wszystkich użytkowników gazowych przepływowych
    > podgrzewaczy wody użytkowej?

    Absolutnie nie to było moim zamiarem, zwłaszcza że sama przez
    wcześniejsze prawie 10 lat użytkowałam piec z przepływowym podgrzewaczem
    wody. Chociaż - tak na marginesie - grafików kąpieli nie robiliśmy nawet
    wtedy, tyle jedynie, że rzeczywiście zmywanie naczyń podczas czyjegoś
    prysznica było niemożliwe, a w zimie po wieczornej kolejnej kąpieli
    całej rodziny w domu robiło się zdecydowanie chłodniej, bo piec w tym
    czasie nie grzał kaloryferów. Szczęściem w nieszczęściu kocioł w końcu
    zdechł na dobre, chociaż po drodze był już naprawiany, ale tym razem
    naprawa okazała się po pierwsze bardzo kosztowna, po drugie trzeba było
    czekać na części, bo piec już przestarzały, więc zdecydowaliśmy się na
    przejście na wyższy poziom. Najpierw bałam się trochę tego zasobnika, że
    będzie wymagał zdecydowanych zmian w łazienko-kotłowni, ale kiedy
    okazało się, że nie zajmuje wcale dużo miejsca, bo już są
    nowocześniejsze rozwiązania, to nie zastanawialiśmy się długo.

> [...]
    > Czyli za funkcję stabilizacji temperatury wody podczas poboru z
    > kolejnego kranu zapłaciłeś 6 tysięcy złotych? Taniej było podłączyć

    Nie zawsze chodzi tylko o to, żeby było taniej. Na drugi kocioł
    potrzebowałabym jeszcze raz tyle miejsca, dodatkowej instalacji. Nie
    wiem zresztą, jak wyglądałoby wtedy zużycie gazu. Tak czy inaczej
    pomysł jak dla mnie od czapy.

    > Ale jak to mówią: Kto bogatemu zabroni?

    Czytując tutejsze rewelacje, jakie to ludzie rozwiązania stosują -
    panele fotowoltaiczne, pompy ciepła itd. - nie spodziewałam się, że mój
    poczciwy piec dwufunkcyjny zrobi jeszcze na kimś wrażenie. ;-)

    > Ps. nie bierz tego do siebie, ale Majka pisała o 20 tyś na całą
    > inwestycję

    Jeśli już robić rewolucję, to dla efektu, który będzie jej wart. Nie
    wiem, jakie prace będzie musiała wykonać Majka (poza zakupem samego
    pieca), żeby wymienić instalację grzewczą. Gaz w domu ma, bo ma płytę
    gazową w kuchni, więc może nie aż tak dużo.

    20 tysięcy to nie jest mało. W takiej kwocie u mnie zamknęły się koszty
    ocieplenia całego domu + zrobienie otworu i wstawienie dodatkowego okna.

    --
    Ewa

  • 86. Data: 2021-03-22 09:40:54
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-21 o 00:16 +0100, Uzytkownik napisał:
    > Płyta indukcyjna ma moc rzędu 7500-7600W. Aby podłączyć ją do jednej
    > fazy to ta faza dla samej płyty grzewczej musiałby mieć
    > zabezpieczenie ponad 32A. Przewody o przekroju 2,5mm2 po prostu by
    > się grzały, a ich izolacja by się topiła. Dlatego takie płyty
    > podłącza się pod 2 fazy i wtedy można to zasilanie rozbić na 2 obwody
    > po 16A, a wtedy przewody wystarczą o przekroju 2,5mm2

    Wszystko prawda, ale bez przesady - przez kilka lat użytkowałem płytę
    indukcyjną w mieście, na zwyczajnej instalacji jednofazowej, bo w
    mieście raczej mało kto bawi się w 3F. Na rynku istnieją modele płyt
    obliczone akuratnie na obwód 32A. Działało bardzo dobrze. Oczywiście
    trzeba mieć do kuchni pociągnięty obwód 6 mm?, a sama płyta powinna być
    podłączona albo bezpośrednio do instalacji albo przez gniazdko wysokiej
    mocy.

    Mateusz

  • 87. Data: 2021-03-22 10:05:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dominik Ałaszewski napisał:

    > Hydraulicy kazali Ci żeliwo w domu wytapiać?
    > Też bym pogonił...

    Tylko z tego powodu?! Ja pogoniłem za całokształt.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2021-03-22 11:12:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > trzeba mieć do kuchni pociągnięty obwód 6 mm2, a sama płyta powinna
    > być podłączona albo bezpośrednio do instalacji albo przez gniazdko

    U mojej mamy, w czterdziestoletnim bloku, dwa lata temu likwidowano
    przepływowe piecyki gazowe w łazienkach na rzecz centralnego grzania
    wody. Mama (osoba zasłużona dla gazownictwa polskiego) całkiem sobie
    odpuściła gaz w mieszkaniu, kazała obstalować w kuchni płytę indukcyjną.
    Z nabyciem płyty nie było problemu -- w całym Krakowie trwa akcja
    odgazowywania łazienek, sprzedawcy wiedzą o tym i pytają, czy to do
    bloku z jedna fazą. Instalator też był kompetentny, nie wygadywał
    kocopałów, nie marudził, że się nie da, tylko poprowadził odpowiedni
    przewód od licznika do kuchni.

    Jarek

    --
    Kamyczek na polu i strażnik na straży
    Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

  • 89. Data: 2021-03-22 11:14:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 21 marca 2021 o 14:23:24 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    aniej-gotowac-wode-na-gazie-czy-w-czajniku-elektrycz
    nym-odpowiadamy.bhtml

    > daj spokój, to jest argument?
    >
    > ja wolę inny: kolejne wyliczenia:
    >
    > Najmniejszy zmierzony koszt zgotowania 1 litra wody wyniósł (garnek
    > zakryty):
    > Płyta gazowa: 4,61 gr.
    > Płyta indukcyjna: 5,45 gr.
    > Płyta ceramiczna: 7,45 gr.
    > https://jackiewiczowie.blogspot.com/2015/02/koszt-uz
    ytkowania-pyty-indukcyjnej.html
    > przez pół roku grzejąc mieszkanie. marnotrawstwo? a zbiornik 300 litrów
    > utrzymywany latem to nie?
    > a jakiś link do tej rewelacji?
    > podaj link do porównania które wskazuje inne wyniki

    Napiszę Tobie tak:
    Kilka lat temu pozbyliśmy się kuchni gazowej wstawiając indukcję
    Faktury za energie elektryczna skoczyły o zaledwie 50zł
    %0 zł to koszt gotowanie codziennie min 3 posiłków, gotowania wody na kawę herbatę,
    często tez cos większego typu bigos, kaszanka, parzenie wędlin po wędzeniu ,itp
    robimy
    Wówczas nie miałem gazu z rury miałem butlowy. Butla 11kg starczyła dokładnie na 6
    tygodni i kosztowała wtedy 60zł. Czyli indukcja wyszła miesięcznie drożej o całe 10zł
    Brak syfu od gazu, klejących się szafek itp bezcenne.
    Za naszą namową indukcje wstawiła moja siostra i koleżanka mojej żony. Podobnie
    zeznawały że koszt energii o ok 50zł wzrósł.
    Żadna z tych rodzin po zamontowaniu indukcji nie bierze pod uwagę powrotu do gazu
    Za kilkadziesiąt złotych miesięcznie masz czystość i komfort gotowania.
    Jak 1,5 roku temu doprowadzałem gaz z rury do domu to nawet mi przez myśl nie
    przeszło aby osobna nitkę do kuchni prowadzić.

  • 90. Data: 2021-03-22 11:31:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > pieca), żeby wymienić instalację grzewczą. Gaz w domu ma, bo ma płytę
    > gazową w kuchni, więc może nie aż tak dużo.

    W kuchni ma płytę na propan-butan, gaz ziemny dopiero będzie. Tu z moich
    doświadczeń mogę napisać, że stan bardzo niepewny co do kosztów. Cała
    robota, poczynając od wykopania rowu na gazrurkę, pospawanie wszystkiego
    i uruchomienie (bez kotła co) kosztowało *mniej* niż wrysowanie *jednej*
    kreski na mapie, co bodajże nazwano "inwentaryzacją". Urzędnicy bywają
    nieobliczalni.

    --
    Jarek