  • 1. Data: 2013-02-25 19:05:23
    Temat: Czy warto kupić używany piec ?
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam grupę :)
    Podpowiedzcie laikowi czy warto kupić używany piec CO ?
    Mam ofertę na Elektromet EKO-KWP 25kW za ok. 3000-3500
    piec założony jesienią ale teraz podłączyli klientowi gaz i chce się
    przenieść właśnie na gaz. Piec jest aktualnie w eksploatacji i
    ewentualna transakcja w grę wchodzi latem.
    Jakie są argumenty za i przeciw ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-25 19:33:19
    Temat: Re: Czy warto kupić używany piec ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 19:05:23 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
    > Podpowiedzcie laikowi czy warto kupić używany piec CO ?
    >
    > Mam ofertę na Elektromet EKO-KWP 25kW za ok. 3000-3500
    >
    > piec założony jesienią ale teraz podłączyli klientowi gaz i chce się
    >
    > przenieść właśnie na gaz.
    Niby roczny kocioł za 50% ceny.
    Ja tam nie wiem ale takie transakcje to z wielka ostrożnością bym podchodził. Trefny
    samochód jak sprzedają to zawsze podobna gadka- "Panie sprzedaje tanio bo służbowy
    dostałem/wygrałem w totka";)
    Jak znasz klienta i faktycznie wiesz ze kocioł chodził i faktycznie na gaz przełącza
    się(a to dziwne że ktoś z 7tys za kocioł dał a po roku na gaz tak się przełącza).
    Ja bym był bardzo ostrożny przy tym dealu;)

  • 3. Data: 2013-02-25 19:43:38
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Ja bym był bardzo ostrożny przy tym dealu;)

    Akurat tak się składa że tego gościa znam dość dobrze i wiem na 100%, że
    ten piec zakładał jesienią a teraz chce przejść na gaz.
    Jak to on argumentuje: gaz chciał zawsze ale jak się wprowadzał to
    jeszcze u niego nie było nitki, teraz gazownia mieścinkę rozkopała, gaz
    się kładzie i dlatego taka zamiana.
    Dodam tylko, że to facet z branży i to chyba nawet on będzie mi tę
    instalacje robił - oraz czy ma to znaczenie, że ten piec przed tym jak
    go sobie podłączył stał u niego w firmie 2 lata jako pokazówka

    Jako ze ostrożność mam we krwi to dlatego pytam czego się można po takim
    piecu spodziewać i na co zwrócić szczególną uwagę ?

  • 4. Data: 2013-02-26 07:31:02
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 25 Lut, 19:43, pilocik <p...@n...pl> wrote:

> [...]
    > ten piec zak ada jesieni a teraz chce przej na gaz.
    > Jak to on argumentuje: gaz chcia zawsze ale jak si wprowadza to
    > jeszcze u niego nie by o nitki, teraz gazownia mie cink rozkopa a, gaz
    > si k adzie i dlatego taka zamiana.
    > Dodam  tylko, e to facet z bran y i to chyba nawet on b dzie mi t
    > instalacje robi - oraz czy ma to znaczenie, e ten piec przed tym jak
    > go sobie pod czy sta u niego w firmie 2 lata jako pokaz wka
    >
    > Jako ze ostro no mam we krwi to dlatego pytam czego si mo na po takim
    > piecu spodziewa i na co zwr ci szczeg ln uwag ?

    Idź tam i posłuchaj jak pracuje, czasami uszkodzone mocno hałasują.
    Spróbuj się zorientować jak podłączony i w jakim zakresie temperatur
    pracuje - chodzi mi o niską temperaturę powrotu. Jak wygląda kotłownia
    i podłączenia.

    pozdrawiam Piotr

  • 5. Data: 2013-02-26 09:11:19
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-25 19:05, pilocik pisze:
> [...]
    > przenieść właśnie na gaz. Piec jest aktualnie w eksploatacji i
    > ewentualna transakcja w grę wchodzi latem.

    Kolega kupił za 8 stówek 3-letni piec. Właściciel napisał, że wymienia,
    bo jest za mały, a potem okazało się, że nie umiał zaprogramować
    sterownika, i piec mu nie dawał mocy tylko się dławił i kopcił. Po
    wyczyszczeniu z sadzy i smoły i odpowiednim zaprogramowaniu grzeje, jak
    lala.
    Jacek

  • 6. Data: 2013-02-28 17:30:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-25 19:43, pilocik pisze:

> [...]
    >
    > Jako ze ostrożność mam we krwi to dlatego pytam czego się można po takim
    > piecu spodziewać i na co zwrócić szczególną uwagę ?
    Nie wiem jak po piecu, ale może gość wie co robi? :) I wie że niedługo
    trafi was "zakaz użytkowania kotłów na paliwo stałe"
    http://ze-swiata.pl/walka-ze-smogiem-krakow-jednak-z
    akaze-palenia-weglem/?sR=666d56334542426e5a7a673d

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-02-28 18:29:08
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > http://ze-swiata.pl/walka-ze-smogiem-krakow-jednak-z
    akaze-palenia-weglem/?sR=666d56334542426e5a7a673d

    Ciekawe czy ludzie, którym pozostanie takie paliwo stałe, postawią stos
    i kilku pomysłodawców przypieką?