  • Data: 2020-03-15 08:51:06
    Temat: Dobra wiadomość na niedzielny poranek
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    https://fakty.interia.pl/raporty/raport-koronawirus-
    chiny/aktualnosci/news-pandemia-koronawirusa-polski-
    naukowiec-rozpracowal-kluczowy-,nId,4382955

    Prof. Marcin Drąg z Politechniki Wrocławskiej z zespołem rozpracował
    enzym, którego działanie może być kluczowe dla walki z koronawirusem
    SARS-CoV-2. "Jeśli enzym potrakujemy jako zamek, to my do niego
    dorobiliśmy klucz" - mówi naukowiec.

    Publikacja (z wynikami z badań) zespołu prof. Drąga jest jeszcze w
    trakcie recenzowania, ale jego zespół już teraz nieodpłatnie udostępnił
    swoje wyniki naukowcom z całego świata. "Nie patentowaliśmy tego.
    Preprint publikacji jest dostępny online.. To jest prezent z mojego
    laboratorium dla wszystkich zainteresowanych" - zaznacza naukowiec.