  • 1. Data: 2021-11-01 20:59:59
    Temat: Dodatkowy obwód elektryczny
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Będe w domu dokładał dodatkowe obwody elektryczne na standardowe 230v.
    Cała instalacja w domu jest dwuzyłowa.

    Czy dobrze rozumiem, ze to co nowe zrobić juz od głownego licznika na 3
    zyły i wtedy na te obwody mozna dołozyc roznicówkę?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 2. Data: 2021-11-01 21:16:28
    Temat: Re: Dodatkowy obwód elektryczny
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 21:00:02 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    > książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard
    Kuzyn budował dom, miał 2-żyłówki
    Przyszli na kontrolę i nakazali nowe przyłącza od licznika do kuchni, łazienki,
    kotlowni (tam gdzie woda) zabezpieczone różnicówkami

    I po wykonaniu nowy dom odebrali i dopuścili do użytkowania
    Wcześniej było przyłącze tymczasowe, budowlane , na slupie.

  • 3. Data: 2021-11-01 21:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 listopada 2021 o 21:00:02 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    > książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard
    Po piracku chcesz robić ta nową instalację czy legalnie? Poza tym co będzie do niej
    podłączane? W tej chwili jest trend żeby urządzenia były robione tak aby nie
    potrzebne było podłączenie trzema przewodni.

  • 4. Data: 2021-11-01 22:28:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-01 o 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem, ze to co nowe zrobić juz od głownego licznika na 3
    > zyły i wtedy na te obwody mozna dołozyc roznicówkę?

    Musisz całą instalację przerobić wg obowiązujących przepisów, nie może
    być instalacja 'mieszana'.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-11-01 22:38:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-01 o 22:28, Janusz pisze:
> [...]

    Dokładnie tak.

    > Musisz całą instalację przerobić wg obowiązujących przepisów, nie może
    > być instalacja 'mieszana'.

    Nie musi przerabiać całości. Ale w jednym pomieszczeniu ma być jeden
    rodzaj ochrony - tam, gdzie robi modernizację, a nie w całym domu.

    Nie wprowadzaj kolegi w błąd.

    Poza tym jeżeli do tej pory miał ochronę poprzez zerowanie to dalej może
    mieć zerowanie. Tyle, że nie w postaci mostka w gniazdku, ale mostka w
    nowej skrzynce rozdzielczej.

    Oczywiście jeżeli jest to możliwe i finanse pozwalają na modernizację
    całości to lepiej byłoby od razu przerobić całość.

  • 6. Data: 2021-11-01 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Po piracku chcesz robić ta nową instalację czy legalnie?

    Co to znaczy "po piracku"?

    > Poza tym
    > co będzie do niej podłączane?

    pralka, suszarka, kocioł gazowy, kilka gniazdek w kuchni

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 7. Data: 2021-11-02 00:24:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsADD5D3DA564C3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Będe w domu dokładał dodatkowe obwody elektryczne na standardowe
    > 230v. Cała instalacja w domu jest dwuzyłowa.

    oj niedopsze, niebezpiecznie

    > Czy dobrze rozumiem, ze to co nowe zrobić juz od głownego licznika
    > na 3 zyły i wtedy na te obwody mozna dołozyc roznicówkę?

    Możesz od razu (na przyszłość) ciągnąć zielone przewody do wanny,
    węzła cieplnego itp i razem zagipsować.

    Ale ich nie podłączaj dopóki nie przerobisz całej instalacji
    na trzyżyłową z uziemieniem rozdzielnicy.

    No chyba że nie masz zamiaru kiedykolwiek pruć wszystkich ścian ;)

    Teraz ochronny podłącza się do gniazdek tak _|_ a nie tak /\
    żeby juzer nie miał szansy przerwać ciągłości PE nawet jak
    po pijaku wyrwie gniazdko ;)

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 8. Data: 2021-11-02 13:19:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 1 listopada 2021 o 23:00:01 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Nie rób z siebie idioty że nie wiesz o co chodzi. Na dziko czyli bez żadnego
    urzędowego projektu ciągniesz przewody i jak by się ktoś kiedyś spytał to idziesz w
    zaparte że już były. Albo bierzesz kogoś kto ma uprawnienia do robienia projektów,
    potem elektryka z uprawnieniami. I pracę kończą badania i papier że wszystko jest ok.
    Jestem pewny że niedługo użyszkodnik poinformuje cie o całej procedurze. Dziesiątki
    lat urządzenia które chcesz podłączać współpracowały z instalacjami dwu przewodowymi
    i wydzielonych alejek dla porażonych śmiertelnie prądem na cmentarzach nie ma.

  • 9. Data: 2021-11-02 16:15:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 2 listopada 2021 o 13:19:17 UTC+1 4kogu... napisał(a):

> [...]
    i wydzielonych alejek dla porażonych śmiertelnie prądem na cmentarzach nie ma.

    Ale z inst.elektryczna jest prościej niż z innymi (np. gazowa). Często nie potrzeba
    papierkologii ;) https://www.tim.pl/strefa-porad/Jakich-formalnosci-w
    ymaga-modernizacja-wewnetrznej-instalacji-elektryczn
    ej

  • 10. Data: 2021-11-09 12:38:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > oj niedopsze, niebezpiecznie

    Wiadomo.
    Chociaz jako człowiek który całe zycie mieszkał w mieszkaniach i domach
    z instalacja dwuzyłowa - troche niedoceniam tego ryzyka...

    > Możesz od razu (na przyszłość) ciągnąć zielone przewody do wanny,
    > węzła cieplnego itp i razem zagipsować.

    No własnie tam gdzie coś robię, to juz ciagne nowe.

    > Ale ich nie podłączaj dopóki nie przerobisz całej instalacji
    > na trzyżyłową z uziemieniem rozdzielnicy.

    Elektrycy juz mi podłączyli fragment nowej instalacji korzystajac z
    uziemienia wykonanego przy okazji montazu fotowoltaiki.

    > No chyba że nie masz zamiaru kiedykolwiek pruć wszystkich ścian ;)

    Nie mam.

    > Teraz ochronny podłącza się do gniazdek tak _|_ a nie tak /\
    > żeby juzer nie miał szansy przerwać ciągłości PE nawet jak
    > po pijaku wyrwie gniazdko ;)

    Zapamietac: nie wyrywac gniazdek po pijaku ;-DDd

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."