  • 1. Data: 2021-11-01 21:59:58
    Temat: Zasilacz do LED - bez obciążenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Montowałem ostatnio ledy i do nich taki zasilacz:
    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-12v-100w-8-3a-ip2
    0-do-tasm-led-cctv-
    7558627725
    https://allegro.pl/oferta/7558627725

    Zauważyłem ze jak się podłączy do niego prąd ale nie podłaczy ledów to
    on sobie tak delikatnie buczy. Zastanawiam sie czy to wada mojego
    egzemplarza i czy to jest dla mniego szkodliwe.

    Zastanawiam się ponieważ czesc ledow chce podłączyc na stałe do 230 a
    włączaniem / wylączaniem sterować z dimmera po stronie niskiego
    napiecia.

    Musze szukać jakis specjalnych zasilaczy które nie beda miały problemu
    ze stanem podłączenia do pradu bez obciązenia po stronie 12v?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 2. Data: 2021-11-01 22:38:32
    Temat: Re: Zasilacz do LED - bez obciążenia
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 November 2021 at 21:59:59 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    > ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.
    Mam przed sobą zasilacz LED 48W 12V
    jak go podłączę, nic nie buczy.
    Zasilam nim małą lodówke turystyczną, trochę się grzeje

    Mam lampę ogrodową LED 250W zasilaną 230V ale nie działa
    i tam jest inverter do LED w obudowie metalowej srebrnej i pewnie padł, bo miernik
    nie wykazuje oporności na wejściu zasilania.

    Nie wiem gdzie go szukać

  • 3. Data: 2021-11-01 22:49:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-01 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > on sobie tak delikatnie buczy. Zastanawiam sie czy to wada mojego
    > egzemplarza i czy to jest dla mniego szkodliwe.
    Raczej nie powinien pracować bez obciążenia.

    > Zastanawiam się ponieważ czesc ledow chce podłączyc na stałe do 230 a
    > włączaniem / wylączaniem sterować z dimmera po stronie niskiego
    > napiecia.

    A czemu nie po 230?.

    > Musze szukać jakis specjalnych zasilaczy które nie beda miały problemu
    > ze stanem podłączenia do pradu bez obciązenia po stronie 12v?

    Nie wiem czy takie są, bo generalnie wyłącza się zasilacz a nie obciążenie.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2021-11-05 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    0-do-tasm-led-

    > Raczej nie powinien pracować bez obciążenia.

    Dostałem info ze nie ma z tym problemu.
    Nie powinny pracowac ze zbyt małym obciazeniem ale bez obcioazenia jest
    ok.

    > A czemu nie po 230?.

    Bo tak mi doradzono.
    Ze ledy na 230 to gówno, ze łatwo sie uszkadzaja etc.

    > Nie wiem czy takie są, bo generalnie wyłącza się zasilacz a nie
    > obciążenie.

    Hmm, wynika z tego ze nie ma takiej generalnej zasady.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 5. Data: 2021-11-06 20:10:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-05 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Dostałem info ze nie ma z tym problemu.
    > Nie powinny pracowac ze zbyt małym obciazeniem ale bez obcioazenia jest
    > ok.
    Kto ci tak powiedział? serwis czy producent?

    > Bo tak mi doradzono.
    > Ze ledy na 230 to gówno, ze łatwo sie uszkadzaja etc.
    Akurat nie o tym myślałem, pytałem dlaczego zasilacza led nie wyłączasz?

    > Hmm, wynika z tego ze nie ma takiej generalnej zasady.

    Jak Ci sie spali dom od zasilacza to zmienisz zdanie.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-11-06 20:35:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Musze szukać jakis specjalnych zasilaczy które nie beda miały problemu
    > ze stanem podłączenia do pradu bez obciązenia po stronie 12v?

    raz dostałem taki zasilacz z diodami. dawał 90% tego co miał, a i tak
    się przegrzewał. Tak naprawdę nie dotarłem do tego jaką ma sprwność lub
    klasę
    kup sobie zasilacze, w formie zasilacza do laptopa, ale na 12 volt klasy
    5. one muszą spełniać parametr (chyba) mniej niż 1wat, bez obiciążenia,
    więc na tej podstawie snuję domysły że praca bez obciążenia im nie
    szkodzi. Teorię znam tak trochę, ale zasilaczy w działaniu mam
    dziesiątki. teraz to już może nawet 300m2 domów firm i piwnic i strychów
    oledowałem. ani jeden nie padł. padł mi przełącznik, pstryczek
    elektryczek, bo zasilacz podczas załączania bierze duży udarowy prąd.
    ale padł po 7 latach.
    Allegro: holandpoland

    ToMasz

    PS. jednym z pomieszczeń, mam tak, że na ścianie są 4 pstryczki. każdy z
    nich załącza 25% ledów. przy koszcie zasilacza 5-8zł, stać mnie na to
    aby użyć 4 osobne. ale dzieki temu mam 3 stopnie regulacji jasności i
    żaden z zasilaczy nie pracuje nieobciążony, albo lekko obciążony.

  • 7. Data: 2021-11-07 06:22:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 1 listopada 2021 o 21:59:59 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Montowałem ostatnio ledy i do nich taki zasilacz:
    > https://allegro.pl/oferta/zasilacz-12v-100w-8-3a-ip2
    0-do-tasm-led-cctv-
    > 7558627725
    > https://allegro.pl/oferta/7558627725

    Po co przepłacasz?
    Na allegro porządne zasilacze poniżej 10zl kupisz.
    Sprzedawce holandpoland szukaj.

  • 8. Data: 2021-11-08 13:18:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.11.2021 20:10, Janusz wrote:
    > Jak Ci sie spali dom od zasilacza to zmienisz zdanie.

    Czy zasilacz LED to, to samo co zasilacz impulsowy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-11-08 16:05:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Czy zasilacz LED to, to samo co zasilacz impulsowy?

    Tak, w obu są przetwornice, trochę różne bo i przeznaczenie inne ale
    nadal przetwornice robione głównie przez małe chińskie rączki które
    zapierdalają na akord i z BHP, ppoż itd te przetwornice mają mało
    wspólnego (mowa oczywiście o tych najtańszych i niefirmowych). Dlatego
    ja np nigdy nie zostawiam takich w sieci bez nadzoru.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-11-08 16:29:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.11.2021 16:05, Janusz wrote:
> [...]
    > wspólnego (mowa oczywiście o tych najtańszych i niefirmowych). Dlatego
    > ja np nigdy nie zostawiam takich w sieci bez nadzoru.

    Ładowarki do telefonu u ludzi nagminnie same sobie wiszą w kontaktach,
    ale fakt że zazwyczaj jest to ładowarka dołączona do telefonu a to
    pewnie nie to samo co "ładowarka do telefonu" z alle za 10zł + przesyłka.

    U mnie meblarz gdy zmontował kuchnie, to założył dwa chińskie (siłą
    rzeczy to odkryłem gdy padły) zasilacze do LED (załączane napięciem nie
    obciążeniem) i po roku (jeden) i półtora (drugi) padły. Już do niego nie
    dzwoniłem tylko założyłem o tej samej mocy wyjściowej (ale po 60zł a nie
    20zł) jakiegoś polskiego producenta i na razie od 2,5 roku działają.
    Może przypadek. Te polskiego producenta fizycznie mniejsze (krótsze),
    ale w ręku to tak ze dwa razy cięższe.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz