    From: "Robert" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Dylatować czy nie - oto jest pytanie....
    Date: Wed, 21 Jan 2009 18:11:18 +0100

    Mam do Was koledzy prośbę o poradę....co zrobić...
    Na dole domu na całej powierzchni parteru ok.80m2 (wszędzie ogrzewanie
    podłogowe) zamierzam położyć płytki - duże (44x66 cm) w karo. jest też duży
    salon. Salon ma 35m2. Mam pomiedzy dwoma pomieszczeniami zrobione dylatacje,
    w salonie nawet w połowie naciąłem wylewkę - bo ponoć duża powierzchnia, a
    pomiedzy dwoma pozostałymi pomieszczeniami wykonawcy nie zrobili dylatacji -
    ale zrobiła sie sama - trochę nierówna ale pęknięcie dosyc mocne. Ale
    płytki nie chcę położyć tak aby dylatacja wypadła na spoinie pomiedzy
    płytkami, którą mógłbym wtedy dać silikonową - bo kładę płytki wszystkie w
    karo. W karo dylatacji przeciez nie dałem. więc myślę aby zaszyć dylatacje
    żywica i wstawkami metalowymi (takimi szwami) i na to zaszycie nałożyć folie
    w płynie i wtopić jeszcze siatkę do dociepleń w tą folię. Zszycie po to aby
    nie pękało a folia po to aby mimo wszystko połączenie uelastytcznić. Folie
    położę dosyć szeroko - tak pasem ze 2m - aby płytki leżące na dylatacji w
    całości leżały na folii w płynie. Folie też tak dosyć grubo - dlatego ta
    siatka abym miał pewność że folia bedzie ze 2 mm - aby sprężynowała
    naprężenia i ewentualnie pracowała z potencjalnymi rysami.
    Czy bedzie pękać?
    Czy może jakieś inne rozwiązanie....
    Prosimy Was o pomoc gdyz naprawdę jest to ostatni etap - a efekt w postaci
    popękanych płytek moze wszystko zepsuć
    Z góry dziękujemy za porady.
    Robert i Gosia