  • 1. Data: 2009-07-13 12:03:57
    Temat: Ekipa budowe
    Od: "Torbut" <n...@m...pl>

    Co zrobic gdy ekpia nie wrocila na budowe po przerwie technologicznej?
    Znajomy buduje dom jednorodzinny, podpisal umowe z jakas firma. Jest tam
    tylko termin rozpoczecia, ktory oczywiscie sie przedluzyl. Wszystko bylo
    oki, zalali stropy i mieli prztyjsc za 14 dni konczyc. Nie ma juz ich
    miesiac, nie odbieraja telefonow. Sasiad byl osobiscie to zarzekaja sie, ze
    juz jutro wroca, ze za tydzien itp i nadal ich nie ma. Jak ich pogonic
    zgodnie z prawem aby za jakis czas nie przyszli z umowa i zadali dokonczenia
    budowy? Kase wzieli w czesci odpowiadajacej wykonanej do tej pory pracy.

    _______________________
    Głuszak Tomasz
    p.o. Kierownika Działu Promocji
    Instytut Tele- i Radiotechniczny
    ul. Ratuszowa 11
    03-450 Warszawa
    tel.: (+48-22) 619 13 54
    fax: (+48-22) 619 29 47
    http://www.itr.org.pl
    t...@i...org.pl

  • 2. Data: 2009-07-13 12:09:35
    Temat: Re: Ekipa budowe
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Torbut" <n...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > zgodnie z prawem aby za jakis czas nie przyszli z umowa i zadali
    > dokonczenia budowy? Kase wzieli w czesci odpowiadajacej wykonanej do tej

    No właśnie i to jest odwieczny problem. Szanse są marne na cokolwiek.
    Szkoda, że wszystko zapłacił. Trzeba tak płacić żeby ekipa była zawsze w
    plecy do końca aż nie zrobią.

  • 3. Data: 2009-07-13 12:28:44
    Od: "Torbut" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > No właśnie i to jest odwieczny problem. Szanse są marne na cokolwiek.
    > Szkoda, że wszystko zapłacił. Trzeba tak płacić żeby ekipa była zawsze w
    > plecy do końca aż nie zrobią.

    Tu akurat nie ma problemu, bo zrobili tyle ile dostali kasy. Problem jak ich
    wygonic, zeby potem nie nekali ze chca skonczyc budowe jak sie im odwidzi.

  • 4. Data: 2009-07-13 12:32:33
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 13 Lip, 14:03, "Torbut" <n...@m...pl> wrote:
    > Co zrobic gdy ekpia nie wrocila na budowe po przerwie technologicznej?

    Skąd to znam ...
    ;-)

> [...]
    > miesiac, nie odbieraja telefonow. Sasiad byl osobiscie to zarzekaja sie, ze
    > juz jutro wroca, ze za tydzien itp i nadal ich nie ma.

    I już raczej nie wrócą ... będą przeciągać w nieskończoność aż sam z
    nich zrezygnujesz... Widocznie uznali że dostali dość kasy i u innych
    zarobią więcej.... Może nawet coś zepsuli i liczą że ktoś inny to
    naprawi.

    >Jak ich pogonic
    > zgodnie z prawem aby za jakis czas nie przyszli z umowa i zadali dokonczenia
    > budowy?

    Jeżeli tego nie było w umowie to musisz pisemnie wyznaczyć im termin
    (np. Miesiąc). Jeżeli w umowie były kary umowne za odstąpienie od
    wykonania to można tego wtedy użyć. Najlepiej znajdź rzecznika praw
    konsumentów w Twoim rejonie. W razie "sądów" będzie też Ciebie
    reprezentował. Póki co postraszy w Twoim imieniu (czasem to o dziwo
    działa). Ogólnie sprawa trudna. To pismo (wyznaczające ostateczny
    termin wznowienia prac) musisz wystosować aby się od nich uwolnić
    (inaczej mogą przeciągać latami czekając na trudne czasy w budowlance
    i wtedy z łaski przyjdą). W piśmie musi być podany realny termin kiedy
    wszystkie prace się mają zakończyć (najlepiej z naddatkiem aby nie
    mogli się czepiać) i ile mogą maksymalnie przerw i na jak długo w tym
    okresie zrobić. Inaczej będą przychodzić na 1 dzień i znikać na 2
    tygodnie. Polecam załatwienie tego przez rzecznika (i to jak
    najszybciej bo szkoda sezonu).

    >Kase wzieli w czesci odpowiadajacej wykonanej do tej pory pracy.

    No i to był błąd!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-07-13 12:47:24
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    >
    > Tu akurat nie ma problemu, bo zrobili tyle ile dostali kasy. Problem jak
    > ich wygonic, zeby potem nie nekali ze chca skonczyc budowe jak sie im

    Myślę, że nie będą nękać. Leżą pijani albo znaleźli leiej płatne zlecenie.
    Powinniście się cieszyć, że chociaż nie ma fuszerek.

  • 6. Data: 2009-07-13 12:52:45
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    Wręczyć na piśmie aneks do umowy, za potwierdzeniem odbioru, w którym
    obydwie strony doprecyzują terminy wykonania poszczególnych etapów robót.
    Jezeli nie podejmą wykonania robót w określonych terminach, zatrudnić inną
    firmę. Przy podpisywaniu nowej umowy, z nową firmą określić terminy
    wykonania oraz sposób rozliczania tzn. czy po skończeniu całości robót, czy
    po skończeniu poszczególnych etapów.

    > No właśnie i to jest odwieczny problem. Szanse są marne na cokolwiek.
    > Szkoda, że wszystko zapłacił. Trzeba tak płacić żeby ekipa była zawsze w
    > plecy do końca aż nie zrobią.

    Wybacz, ale jest to proń obusieczna.
    Niestety zbyt często się trafiają inwestorzy, którzy rozpoczynają roboty
    mając zbyt mało pieniędzy lub też lawirując pomiędzy kredytami.
    Wyobraź sobie, że własciciel firmy trafi na kilku takich, zamraża swoje
    pieniądze, a później całymi latami się "buja", żeby je odzyskać.
    Dlatego do inwestrów, którzy zalegają z płatnościami po prostu się nie
    spieszy z robotą. Robi się w pierwszej kolejności tam, gdzie są pieniądze na
    bierząco lub też klient załatwia kredyt poprzez firmę.
    U mnie zasada jest prosta - przywożę na budowę materiał, klient od razu
    płaci za ten materiał, a za robotę rozliczamy się zaraz po skończeniu
    kolejnego etapu robót lub po wykonaniu całej roboty jeżeli przebiega ona
    1-etapowo.
    Uwierz, że robi tak większość wykonawców, a przynajmniej tych, którzy już
    się sparzyli.

  • 7. Data: 2009-07-13 13:18:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Torbut" <n...@m...pl> wrote in message
    >>

    > No właśnie i to jest odwieczny problem. Szanse są marne na cokolwiek.
    > Szkoda, że wszystko zapłacił. Trzeba tak płacić żeby ekipa była
    > zawsze w plecy do końca aż nie zrobią.

    a czemu miał im nei zapłacić za wykonany etap robót?

    teraz ma podstawy do zerwania umowy i obciążenia firmy karą umowną, oraz
    ewentualnymi roszczeniami odszkodowawczymi jełśi nie zostały wyłączone w
    umowie.

  • 8. Data: 2009-07-13 13:19:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Torbut wrote:
> [...]
    >
    > Tu akurat nie ma problemu, bo zrobili tyle ile dostali kasy. Problem
    > jak ich wygonic, zeby potem nie nekali ze chca skonczyc budowe jak

    przecież masz chyab w umowie warunki co do odstąpienia od wykonania robót,
    skoro sie przez misiac nie pojawiają to powinno to oznaczać zerwanie umowy z
    ich winy i automatycznie obciążac ich karami umownymi.

  • 9. Data: 2009-07-13 13:20:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Uwierz, że robi tak większość wykonawców, a przynajmniej tych, którzy
    > już się sparzyli.

    zdrowa skuteczna i uczciwa metoda.

  • 10. Data: 2009-07-13 13:21:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:
> [...]
    > okresie zrobić. Inaczej będą przychodzić na 1 dzień i znikać na 2
    > tygodnie. Polecam załatwienie tego przez rzecznika (i to jak

    błędem to jest gówniana umowa lub jej brak.