  • 31. Data: 2022-05-03 08:30:49
    Temat: Re: Falownik PV do 10kW na 3 stringi?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 02 May 2022 22:31:31 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > EW może być na połaciach o nachyleniu 12-18 st i wtedy możesz mieć przez
    > 3-4h praktycznie moc max.

    Ja mam na 22s. więc całkiem płasko i nigdy nawet do 80% się nie zbliżyło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2022-05-03 10:31:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 02 May 2022 22:16:02 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Growatt MOD 12KTL3-X (12kW) ma 2 wejścia na każdy z 2 MPPT.
    > Czyli 2 x 13A na jedno MPPT.

    Dobrze wiedzieć. Dawno już nie sprawdzałem oferty Growattów.
    Aktualnie uważam że GoodWe ma jedne z najlepszych falowników,
    jeśli chodzi o jakość do ceny, szczególnie hybrydy są o krok
    dalej przed innymi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2022-05-03 21:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ale tylko po grubej znajomości albo na farcie. Sąsiadowi robiłem w
    > marcu, koleś od licznika się potknął o stojącą paletę ze sprzętem
    > i nie wymienił licznika. Powiedział żeby zadzwonić po zamontowaniu
    > i przyjedzie wymienić. Zamontowaliśmy to dwa dni później, sąsiad
    > zadzwonił do "liczników" a tam mu wypalili że zgłoszenie zamknięte
    > i musiał ponownie wniosek składać.

    No to po prostu miał pecha.
    Przeciez co do zasady montazysta nie sprawdza czy sa juz panele.
    Nie dało rady "za stowke" dogadac tematu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 34. Data: 2022-05-04 09:15:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 01:28 M M <m...@g...com> pisze:

    > Kablem na 0,6/1 kV dlaczego nie? Na 25m kabla 5x4mm2 (2 stringi i PE)
    > stracę w szczycie jakiś 1% mocy. Jest jakiś przepis że DC musi być
    > jednożyłowym?
    Nie musi, ale musi być odporny na warunki atmosferyczne, szczególnie UV.
    PE 4 mm2 to na pewno za mało.

    > Na AC muszę dać gruby nie ze względu na jego wytrzymałość, ale by nie
    > stracić na spadku napięcia gdy jest bliskie max (falownik stwierdzi 253V
    > po swojej stronie i więcej do sieci nie odda, choć na drugim końcu
    > będzie 251V i jeszcze by się trochę dało).
    No właśnie to się liczy - prąd, napięcie, odległość, rodzaj kabla i
    wychodzi spadek.

    W jakiej odległości od falownika?

    TG

  • 35. Data: 2022-05-04 15:59:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    03 May 2022 19:59:55 GMT, Budzik

    > No to po prostu miał pecha.
    > Przeciez co do zasady montazysta nie sprawdza czy sa juz panele.
    > Nie dało rady "za stowke" dogadac tematu?

    Jakiś nie miły był, szczególnie że dodatkowo oszukał że wystarczy telefon i
    wpadnie zmienić a trzeba było nowe zgłoszenie. Dobrze że to w marcu było.

    W Enerdze przed wymianą sprawdzają wszystko, czy są moduły, czy jest
    falownik, czy się model/ilość zgadza ze zgłoszeniem, czy instalacja działa,
    monteży nawet fotki instalacji robią. W PGE to jest w zasadzie wolna
    amerykanka, kwestia na kogo się trafi. Większość nie sprawdzała, a czasem
    się dzban, jak wszędzie, trafił.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2022-05-04 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > jest w zasadzie wolna amerykanka, kwestia na kogo się trafi.
    > Większość nie sprawdzała, a czasem się dzban, jak wszędzie,

    Ja jestem w enea. Gosc był pod wieczór jak było ciemno i nic nie
    sprawdzał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy