  • 231. Data: 2019-12-29 16:33:36
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 13:05, Adam Sz. pisze:

    > No kurwa, miał być eot ale nie wytrzymam :D
    >
    > JAKO KONSUMENT płaci. Czyli jak KAŻDY w naszym kraju.

    przecież widać, że on nigdy działalności nie miał i uważa, że wszystko
    kupujesz na firmę. Przecież jak masz firmę, to na pewno jesteś oszust,
    więc VATu nie płacisz w ogóle, w przeciwieństwie do wyzyskiwanej
    kasjerki z biedronki

    > A my chyba nie dyskutujemy o konsumentach tylko o działalności i
    > generowaniu vatu do budżetu z usług / sprzedaży produktów świadczonych przez
    > tą DG. Wiesz czym jest vat? To stary podatek obrotowy. Wytwarzając usługę
    > - wytwarzasz vat. Owszem - płaci go ostatecznie konsument ale to dzięki
    > twojej *pracy* ten podatek w ogóle zaistniał. Bez DG i mojej pracy nie
    > byłoby tego podatku w budżecie.

    mi po 14 latach działalności znudziło się i wyjechałem (mimo, że wszyscy
    w koło pytali dlaczego zostawiam tak dobrze działającą firmę)- i była to
    najrozsądniejsza decyzja w moim życiu, żałować to można tylko tego, że
    podjęta tak późno...

    teraz w prawdzie pracuję na etacie (ale pomysł już mam, przy czym muszę
    zaczekać z jego realizacją) - tyle że na tym etacie relatywnie zarabiam
    więcej niż na własnej działalności płacąc kilkanaście tysięcy podatków
    miesięcznie (i ryzykując często znacznie więcej)
    4 miesiące miałem działalność w UK - w rozliczeniu rocznym zapytano
    mnie, czy chcę zapłacić "ZUS" za ten okres (ok. 52 funty/4m-ce), bo mało
    zarobiłem więc nie muszę. Moja żona wystawiła w zeszłym roku 3 faktury
    ale później przeszła na etat (niepotrzebnie już po wystawieniu pierwszej
    faktury zgłosiliśmy rozpoczęcie prowadzenia działalności). W rozliczeniu
    rocznym było ok. 10 pytań, z czego pierwsze: "czy zarobiłeś >1000Funtów?
    Nie? To nie miałeś firmy. Pozostałe to pytania co w takim razie
    chciałbyś odliczyć od dochodu.
    Pracownik na etacie zwykle podstawowe narzędzia pracy ma swoje. Wszelkie
    zakupy związane z pracą może rozliczyć w zeznaniu rocznym (mimo pracy na
    etacie). Wynagrodzenie brutto pracownika=koszt pracodawcy (+ ew. "PPK",
    nie jestem pewny, dodatkowo chyba 2 lub 3%). W moim przypadku
    netto=0,77*brutto.
    Teraz to ze spokojem czytam wypociny takiego nadira, już mnie to nie
    denerwuje :)

    Lukasz

  • 232. Data: 2019-12-29 17:20:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 11:49 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Nie wymyślajcie problemów z dupy, tylko podajcie prawdziwe powody, dla
    > których osobie prowadzącej DG nie opłaca się iść na L4.

    Nie ma w IT innych umów niż takich z SLA (gwarantowana jakość usług).
    Jak nie podpiszesz to nie masz klienta. Sam jak wybieram dostawców to
    głownym kryterium jest SLA. Cena nie jest kluczowa.

    TG

  • 233. Data: 2019-12-29 17:27:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 12:25 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Z pistoletem przy skroni taką umowę podpisywał?

    Zależy od branży - ale w IT nie spotkałem się z innymi umowami. Chcesz
    mieć klientów - musisz zapewnić dostępność usług lepszą niż konkurencja.
    Masz w umowie, że serwis może mieć przestój przez 6h w roku i choćby gały
    srały masz to zapewnić.
    Jak masz kumatych pracowników to możesz chorować, ale jak jesteś sam i
    chcesz zarabiać to musisz być zdrowy. Taka jest podstawowa różnica miedzy
    "etatowcem" a DG -ten pierwszy gdy ma urlop lub L4, może mieć na wszystko
    wywalone.

    TG

  • 234. Data: 2019-12-29 17:30:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 12:14 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Koszty opieki medycznej też mini nie są. Na pewne rzeczy jako
    > społeczeństwo się umowliśmy że będziemy się wspólnie składać.

    Płacę ZUS i chodzę: do stomatolaga prywatnie, do internisty prywatnie,
    rezonanse i prześwietlenia prywatnie, dermatolog i laryngolog prywatnie.
    Nie mam pół dnia aby sobie radośnie postać w kolejce z dziadkami.

    TG

  • 235. Data: 2019-12-29 17:48:16
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >rezonanse i prześwietlenia >prywatnie, dermatolog i >laryngolog prywatnie.

    Piszesz o podstawowych dość świadczeniach które budżetu przeciętnego
    Kowalskiego nie rujnują Ew. można mieć je darmo w prywatnych pakietach
    ubezpieczeniowych.
    Ale bywają sytuacje typu wypadek i półroczna rehabilitacja, chemioterapia czy jakiś
    inne zabiegi ktorych nie miałbyś szans samemu opłacić.
    Takia moda na narzekanie na nasze ubezpieczenia społeczne ale sam znam osobiście
    takich co to za granicę za chlebem wyjechali ale zęby leczyć czy na poważniejsze
    zabiegi/leczenia przyjeżdżają do Polski

  • 236. Data: 2019-12-29 17:57:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 17:48 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > osobiście takich co to za granicę za chlebem wyjechali ale zęby leczyć
    > czy na poważniejsze zabiegi/leczenia przyjeżdżają do Polski

    Też ich znam, ja nie narzekam tylko piszę jak to u mnie wygląda.
    Płacę ZUS od 94 roku, korzystam (odpukać) tak jak opisałem.
    Mam nadzieję, że jak trafi mi się coś poważnego to wystarczy tego co
    zapłaciłem.

    TG

  • 237. Data: 2019-12-29 18:21:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Masz w umowie, że serwis może mieć przestój przez 6h w roku i choćby
    > gały srały masz to zapewnić.

    Skały srały. Gały widziały (co brały).

> [...]
    > i chcesz zarabiać to musisz być zdrowy. Taka jest podstawowa różnica
    > miedzy "etatowcem" a DG -ten pierwszy gdy ma urlop lub L4, może mieć

    Wciąż nie pojmuję tego, że ktoś widzi jakie możliwości ma usługodawca,
    a jednak podpisuje z nim podobne umowy. To, że ktoś "chce zarabiać", to
    niestety za mało. Bo ja nie chcę, by mi jakiś facet z gorączką grzebał
    przy poważnych rzeczach. No chyba że to coś niepoważnego, a liczy się
    tylko to, co na papierze. Wtedy co innego.

    Dużo zdrowia życzę
    na ten Nowy Rok
    -- Jarek

    --
    A jutro rano trzeba wstać
    W ubezpieczalni, psia go mać

  • 238. Data: 2019-12-29 19:20:19
    Od: JaTy <J...@g...com>

    W dniu 29.12.2019 o 14:05, Adam Sz. pisze:

    > - wytwarzasz vat. Owszem - płaci go ostatecznie konsument ale to dzięki
    > twojej *pracy* ten podatek w ogóle zaistniał. Bez DG i mojej pracy nie
    > byłoby tego podatku w budżecie.

    fakt - vat wytwarzasz i płacisz państwu ale pieniądze na niego daje ci
    zleceniobiorca - na fakturze piszesz ile ci ma zapłacić a ty tylko
    przekazujesz US.
    Dodatkowo jeśli ty coś kupisz z VATem w związku z DG to ten zapłacony
    VAT sobie odliczysz z tego przekazanego do US - i tak z tego wychodzi,
    że w całości VAT płaci konsument czyli końcowy odbiorca twoich usług.

    Tak czy nie?

    --
    JaTy

  • 239. Data: 2019-12-29 19:42:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 grudnia 2019 19:20:21 UTC+1 użytkownik JaTy napisał:

> [...]
    > VAT sobie odliczysz z tego przekazanego do US - i tak z tego wychodzi,
    > że w całości VAT płaci konsument czyli końcowy odbiorca twoich usług.

    jesli firma wykopie tone węgla to panstwo dostanie vat ostatecznie od klienta który
    ten węgiel kupi. Czyli usługa wykonana przez firmę, mimo ze vat jest dla niej
    neutralny, przyniosła panstwu vat.

    b.

  • 240. Data: 2019-12-29 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > Pytanie było proste - czy FAKTYCZNIE płaci ten VAT, tak jak płaci go
    > kasjerka?

    Ale odpowiedz jest jasna. Oprocz tego ze płaci go tak samo jak kasjerka
    (jako konsument - bo to przeciez konsument płaci go w najwiekszej czesci)
    to jeszcze płaci go jako osoba wytwarzajaca coś.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."